Heren, heb een vraagje.
Heb een 1700 S in mijn rekord maar volgens de vraagbaak is de carburator ene van een 1900S.
Kan me iemand vertellen hoe en wat juist ?
nog wat fotos…
Heej, jawel dat is een 1900 carb..
op de zijkant van je blok aan de kant van de bougie’s staat je type nr van het blok.
de eerste 2 cijfers geven cil. inhoud aan.
ja idd en daar staat dat het een 17 S is … dus zit de verkeerde carburator op?!
Maar bolt niet slecht ,helemaal niet.
Zou het mogelijk zijn dat die goed draait met de 19S carb erop?
Als ie goed loopt geen probleem toch….
Hebben ze hem waarschijnlijk iets schraler afgesteld.
Zal net iets meer verbruiken maar verder… en met een beetje mazzel iets meer vermogen?
heb er tot nu toe wel al een stuk of 3 gezien met een 1900 motor en een 1700 carb,
maar voel je wel dat ie inhoud en niet lekker stationair draait.
ja idd als ie goed loopt geen probleem :D
Ja rijd echt lekker en gaat vlot met het verkeer mee.
Ben al 2 weken ermee naar het werk aan het rijden en niet echt een probleem gehad.
Het enige dat die wel heeft is als die word gestart nadat die warm is dan doet die wat moeilijk. Voelt aan alsof de carb niet genoeg benzine krijgt.
Maar als ik bij het starten eens goed op de gaspedaal duw dan doet die dat niet.
Men vader zegt dat dit normaal is en wel vaker was bij autos uit die tijd, omdat de benzine uit de vloterkamer verdaamt door de hitte van de blok?