Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Carburateur reiniger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2010 om 10:30 #17220500
Carburateur reiniger, wat doet dat precies? Reiningen dat lijkt me wel duidelijk maar verder?
Heeft dat nog wat werking op vermogen of iets anders?
Ik las in een ander topic dat je dat in je benzine tank kan mikken?27 april 2010 om 10:49 #17662999Lekker de juiste hoeveelheid bij de benzine in je tank mikken en de motor goed warm rijden.
Lekker beetje meer gas geven dan normaal tot je tank leeg is. en dan moet het gewerkt hebben!
En dat doet het ook meestal wel.27 april 2010 om 13:01 #17663000Hoeveel is de juiste hoeveelheid?
Wat merk je dan? of zeg je probeer maar gewoon en je zult zien.. :jerry27 april 2010 om 13:04 #17663001moet op het busje staan
27 april 2010 om 13:22 #17663002Ik denk dat dit spul de achtergebleven slick (of hoe die stroperige zooi uit benzine ook heet), dat overal aankoekt weghaalt, zodat de carb. weer goed gangbaar is, en de sproeier(s) ook weer mooi fijn vernevelen.
Ik rijd met de daily op LPG, en gooi 1x per jaar ook zo’n blik (meestal van Wynns) in de tank, omdat het benzine brandstof systeem maar weining gebruikt wordt.
27 april 2010 om 14:38 #17663003Moet je de tank leegrijden of kan hij ook tussen door erin gemikt worden.
27 april 2010 om 14:42 #17663004Er in doen als je tank bijna leeg is en dan direct voltanken, daarna twee keer bij een halfvolle tank weer voltanken zonder reiniger toe te voegen, het idee hierachter is dat het spul dan langer z’n werk doet.
Van te voren het benzinefilter vervangen is ook wel slim trouwens, je wilt geen dichtgekoekt filter door gaan spoelen met je reinigings-spul, da’s verkeerde zuinigheid.27 april 2010 om 14:43 #17663005wat je ook kan doen is auto laten lopen zonder luchtfilter iets gas geven en dan hand op de carderateur duwen (krijg je zoon vacum dat die zich eigen schoon trek) en vlak voor het afslaan weer los laten
27 april 2010 om 14:46 #17663006Of eerst de carburateur eens grondig inwendig reinigen, je wil niet weten wat voor een rotzooi er soms in zo’n arm gasfabriekje rondzwemt, water in de vlotterkamer, sproeiers dichtgekoekt of vol met troep etc……
27 april 2010 om 14:48 #17663007ik las dat je ook het luchtfilter eraf kan halen en dan rechtstreeks in de cab. spuiten?
Ik zal van het weekend eens kijken.27 april 2010 om 15:01 #17663008origineel gepost door Makko
ik las dat je ook het luchtfilter eraf kan halen en dan rechtstreeks in de cab. spuiten?
Ik zal van het weekend eens kijken.idd filters vervangen en ook ff de benzine slangen checken die willen wel eens van binnen opwellen en die rubber prut kan ook verstoppingen veroorzaken.
je kan het zowel in een benzinetank additief uitvoering kopen als in spuitbus vorm, beiden voor een iets andere toepassing!
op het flesje staat precies in welke hoeveelheid je het in tank moet gooien net voor het tanken dan mengt het zich mooi met de benzine.de spuitbusvorm in zowel; om de buitenkant te reinigen zodat het stangenstelsel weer mooi schoon is en gesmeerd! kan worden, als in de luchtaanzuig en andere openingen te spuiten om daar extra krachtig te werken.
ik zou beiden doen en het spuiten met de spuitbus (met het luchtfilter er logischerwijze AF! )met draaiende motor en dan pulsgewijs in de carb. spuiten hij zal nl. willen afslaan.
anders ff met de hand iets gas bijgeven dat de klep een beetje opengaat;)
daarna een beetje met het gas spelen(veel/weinig enz) en tegelijk reiniger erin laten zuigen…
dat is ff kort door de bocht wat je ermee moet/kunt doen. :angel27 april 2010 om 15:09 #17663009Waar zit de bezinefilter eigenlijk bij een 1.9s standaard? op de pomp onder het blok?
27 april 2010 om 18:42 #17663010Mooie wetenswaardigheden in dit topic:cool:
Mijn carb is ook een grote zware smeerbonk. heb al een spuitbus gehaald.
Ik heb dit ook bij de Vectra gedaan, toen ik deze net had. Toen ik de gasklep en inlaat spruit zag… het leek wel een olie fabriek. Mijn vrouw hield de motor op 4000 rpm, en ik spoot met stoten het busje leeg. Daarna was het al redelijk schoon.
Alleen was daarna mijn labda sonde vuil, waardoor dat weer storing opleverde, maar daar heb je bij een 1.9s geen last van
27 april 2010 om 21:20 #17663011origineel gepost door Makko
Waar zit de bezinefilter eigenlijk bij een 1.9s standaard? op de pomp onder het blok?Es ff flink nagedacht, je het pompen met een zeefje er in, maar vaak is er al een filter in de aanvoerslang gemonteerd, bij m’n Rekord zit het filter ergens in de buurt van de benzinepomp, dus bij een ascona met zo’n zelfde soort motor zal ie daar ook wel zitten…….
Gewoon preventief vervangen, filtertje kost misschien 5 euro…27 april 2010 om 22:42 #17663012origineel gepost door Makko
Waar zit de bezinefilter eigenlijk bij een 1.9s standaard? op de pomp onder het blok?nou moet ik ff goed nadenken of er in de carburateur nog een zeefje bij de aansluiting van de benzine slang zit….
ik ga er vanuit dat je er nog de grote ronde zenith inat 35/40 op hebt zitten?
en anders alleen evt. een kunststof ding in de slang.(ff op de pijl richting letten bij vervanging ;)28 april 2010 om 15:45 #17663013AnoniemLid sinds:
1 January 1970is ook n trucje met remolie in de carburateur gooien bij n draaiende motor
wel wat harder dan stationair
maar wees wel VOORZICTIG
want je hebt kans op n steekvlammetje uit de carburateur:o;)bij twijfel niet aan beginnen;)
t aller best is
carburateur demonteren
geheel uitelkaar nemen
reinigen met remmen reiniger
schoon/droog blazen met perslucht
en dan met revisie setje weer in elkaar draaien;):thumbup28 april 2010 om 20:20 #17663014Waar vind ik zo’n setje voor 1.9n?
29 april 2010 om 13:13 #17663015origineel gepost door McLambo
Waar vind ik zo’n setje voor 1.9n?Bccp.nl
of
Dr manta
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.