Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › carburateur..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2009 om 16:51 #17214886
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Past een 1200 b kadett carburateur op een 1900 d rekord?
8 december 2009 om 17:59 #17561750ik denk niet dat hij dan nog lekker loopt als hij al past
is denk ik te klein :thumbdown
gr.
8 december 2009 om 19:36 #17561751Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Toch? Dat is jammer.
Ik heb wel nog wat andere opties, misschien weet iemand of die wel op de 1900 kunnen en of dat dan ook met een spruitstuk moet, ja of nee?
Varajet II carburateur uit een D rekord van 1975, 2 liter
Speciale carburateur voor LPG solex 30 35
Weber dubbele carburateur (uit maseratie bi-turbo)
2 traps weber carburateurHier moet toch zeker wat van te gebruiken zijn?
8 december 2009 om 19:39 #17561752Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970De rekord rijdt trouwens op benzine en gas!
8 december 2009 om 20:09 #17561753origineel gepost door Opel-Fanta
Toch? Dat is jammer.Ik heb wel nog wat andere opties, misschien weet iemand of die wel op de 1900 kunnen en of dat dan ook met een spruitstuk moet, ja of nee?
Varajet II carburateur uit een D rekord van 1975, 2 liter
Speciale carburateur voor LPG solex 30 35
Weber dubbele carburateur (uit maseratie bi-turbo)
2 traps weber carburateurHier moet toch zeker wat van te gebruiken zijn?
Bij elke carburateur moet je ook het passende, in en uitlaatspruitstuk hebben.
B.V., het inlaatspruitstuk van een varajet2 past niet op het uitlaatspruitstuk van een solex 30-35.8 december 2009 om 20:17 #17561754Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970dus die 4 carburateuren passen niet op de spruitstuk van de 1900?
8 december 2009 om 20:35 #17561755Als je nu een inlaatspruitstuk van een enkele carburateur erop heb zitten, kun je de enkele Solex carburateur van een Kadett C 1200N/S (alleen grotere sproeiers erin zetten) of een enkele Solex van een Manta/Ascona/Rekord 16N of 19N erop zetten.
Rij zelf met een Manta 20S, met een enkele carburateur van een 19N, omdat de meeste Varajet2 en Solex 30-35 totaal versleten zijn, en niet meer af te stellen zijn.
8 december 2009 om 20:39 #17561756Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970ok, dan weet ik dat alvast, dankje!
Eens kijken wat ik nog meer kan doen en wat ik tegen kom en misschien nog meer tips alvast..
8 december 2009 om 20:52 #17561757Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Er staat ook een :
2traps Weber carburateur voor een 1.9 0f 2.0 cih opel motor
te koop.
Past die dan op mijn spruitstuk?
9 december 2009 om 12:36 #17561758origineel gepost door Opel-Fanta
Er staat ook een :2traps Weber carburateur voor een 1.9 0f 2.0 cih opel motor
te koop.
Past die dan op mijn spruitstuk?
neeeeee zoals gezegd iedere carb heeft zijn eigen spruitstuk!
kijk voor een complete set van een 1,6s tot 19,s anders moet je ook nog je voorpijp wisselen want het splitsen van de inlaat en uitlaat gaat ook niet zonder slag of stoot! door hardstikke vast geroeste bouten!
setje van de 20s met de varajetII kun je ook gebruiken maar dan moet je een voorpijp met grote flens hebben!9 december 2009 om 17:03 #17561759Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970ah ok, ik ga eens wat uitzoeken..
9 december 2009 om 18:14 #17561760origineel gepost door Opel-Fanta
ah ok, ik ga eens wat uitzoeken..het ideaalste blijft dezelfde 2 traps zenith-inat carb of de 19n enkeltraps carb. (solex? weet het ff niet meer…)
10 december 2009 om 09:02 #17561761Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Zo, ik ben voorlopig geholpen,
ik heb een carburateur.
En als het goed is deze week ook de luchfilterhuis en inlaatspruitstuk.14 december 2009 om 13:17 #17561762Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Weet iemand trouwens wat ik mis op de plek bij de pijlen?
18 december 2009 om 17:36 #17561763Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970jammer dat niemand het weet
18 december 2009 om 18:46 #17561764je mist daar het elementje dat je automatische choke bedient,zit een bi-metaaltje in dat je chokeklep opent als de motor/carburateur warm is
18 december 2009 om 19:15 #17561765Chokeklep sluit als je motor/carb warm is hoop ik? Anders gaat ie rijker lopen als de motor warm is :)
18 december 2009 om 21:54 #17561766Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Die moet open staan, wanneer de motor op temperatuur is?
19 december 2009 om 16:41 #17561767als de motor koud is staat je chokeklep dicht,als de motor warm word gaat de klep open:D
19 december 2009 om 17:33 #17561768heb nog wel een met dat ding er op en een k&n luchtfilter
19 december 2009 om 18:12 #17561769Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970oh, fijn, maar misschien heb ik morgen een solex carburateur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.