carbu vraag

Forumindex Forums Modellen Manta carbu vraag

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    plummeuh

Lukt het om een Solex van een 1.6 S op een 2.0 S blok te plaatsen en de 2.0 S hiermee ook deftig te doen draaien? Het 2.0 S blok is al voorzien van een inlaat voor een solex (en dus niet voor Varajet).

Alvast bedankt voor de tips.

MantasticB1
      Deelnemer

ik denk dat je op de snelweg of met optrekken wel zult merken dat hij te weinig benzine krijgt…
        het zal wel in te regelen vallen maar ik denk dat het resultaat wel eens tegen kan vallen….:hmmz

plummeuh

origineel gepost door MantasticB1
          ik denk dat je op de snelweg of met optrekken wel zult merken dat hij te weinig benzine krijgt…
          het zal wel in te regelen vallen maar ik denk dat het resultaat wel eens tegen kan vallen….:hmmz

De prestaties boeien me niet zozeer. Ik wil vooral een goedlopende motor zonder stotteren. Niemand die dit al heeft geprobeerd met een 1.6S carbu? Ik vind namelijk geen Solex dubbeltraps voor 1.9/2.0 in degelijke staat (of je moet de hele auto die eraan hangt, erbij kopen).

Keesjr
          Deelnemer

Heb ooit een 19N carburateur op een 20S gemonteerd, liep als een zonnetje, alleen boven de 4500 toeren was de fut er wel behoorlijk uit, verder doortrekken kon wel maar had géén en-ke-le zin………..

brobbel1

ik heb nog wel een oude solex liggen.
              zit een nieuw revisie zetje in.
              maar hij is niet goed.
              ik ben een paar onderdelen kwijt van het ding.
              mischien kun je van 2 1 maken.
              ik hoor het wel.

alexmanta20E

heb ik ook ooit gedaan en wat keesjr al zegt dat schiet idd niet op.

van een 1900 op n 1200 of n 1600 gaat beter

MantasticB1
                Deelnemer

tsja en 20n en 20s hebben normaal allebei de varaslet II…

een 19n enkeltraps of de 19s zenith is dan wel het minimum

manta2
                  Deelnemer

Na jaren liggen te rommelen met de varajet2 en de tweetraps Solex, heb ik nu al een paar jaar een enkel traps Solex van een 19N op het 20S blok zitten. Bij normaal gebruik merk je geen vermogens verlies, alleen als je wilt trappen, en als er een caravan er achter hangt en heuveltjes van 12% tegen komt (dit jaar eentje van 18% gehad met de sleurhut erachter). De mijne rijd ook nog eens op gas.

En op de vraag of een carburateur van een 16S goed gaat op een 20S,
                    gaat goed, als de carburateur maar in orde is, mijn ervaring is dat zeldzaam is, net als de varajetrommel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.