Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Carb ombouw x14sz?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2015 om 19:50 #17271286
Beste mede slopel krotsa rijders ;)
Ik denk er al een tijdje over na of het mogelijk/haalbaar is om mijn corsa met x14sz om te bouwen naar carbs.
Ik ben benieuwd naar jullie opinie wat betreft:
– Welke carbs? (Yamaha r1? Weber?(als het dan weber moet worden welke dan?))
– Gaan carbs en DIS ontsteking samen? (zo niet hoe dan wel)
– Hoe zit het verder met motormanagement? Komt ECU geheel te vervallen? Hoe zit het dan met toerenteller e.d.?
– Moet er een andere brandstofpomp in of kan er simpelweg een drukregelaar tussen?
– Adresje voor een inlaatspruitstuk op maat?
– Waar moet ik nog meer aan denken bij de ombouw?Er zullen vast na verloop van tijd wat meer vragen volgen ;)
Handigheid, gereedschap e.d. heb ik de beschikking over.
Alsvast bedankt voor het meedenken!
Lourens
1 april 2015 om 20:02 #18279786@corsalou wrote:
– Welke carbs? (Yamaha r1? Weber?(als het dan weber moet worden welke dan?)) Maakt niet uit, qua diameter niet groter als de inlaatklep. Kleiner mag.
– Gaan carbs en DIS ontsteking samen? (zo niet hoe dan wel)Wil je het zo goedkoop mogelijk zul je een contactpuntontsteking moeten gebruiken. Of in iedergeval iets wat niet door de computer geregeld word
– Hoe zit het verder met motormanagement? Komt ECU geheel te vervallen? Hoe zit het dan met toerenteller e.d.? ecu weg, toerentellersignaal pakt ie vanaf de bobine
– Moet er een andere brandstofpomp in of kan er simpelweg een drukregelaar tussen?pomp in de tank afkoppelen, lage druk pomp monteren, een te hoge druk zorgt voor lekkage langs alle openingen in de carb!!!….een drukregelaar gaat niet werken. Je moet zon bar of 0.15 hebben ;)
– Adresje voor een inlaatspruitstuk op maat? Bogg brothers in engeland…of zelf maken. Flensjes aanlassen en de originele rubbers van de motorfiets gebruiken.
– Waar moet ik nog meer aan denken bij de ombouw? Toerenbegrenzer….Omex rev limiter aansluiten.Ik heb 2 auto’s op carbs gehad, binnenkort maak ik weer een keer een speeltje.
De eerste was de corsa c20xe met bogg brothers inlaat…..
veel gemartel gehad met de verloop van carb naar inlaat….dure slangen gebruikt, goedkope slangen gebruikt…drama.Golfje 1 1.1 met eigenbouw spruitstuk, en flenzen/originele rubbers motorfiets…Dat ging wel goed.
Zorg ook dat de carbuteurs met een beugel aan het blok vast komen. Los in de rubbers trilt te veel, en van trillen krijg je lekke inlaatrubbers/slangen….
Als je niet te veel wilt martelen zou ik liever een set dubbele webers plaatsen. Dat is tenminste “pasklaar”.
1 april 2015 om 20:17 #18279787webers hebben jouw voorkeur? Wat bedoel je met pasklaar? Is daar een kant en klaar set voor te krijgen dan?
Is er uberhaupt een inlaatspruitstuk te krijgen voor een x14sz? Of word dat zelfbouw? ;)
1 april 2015 om 20:30 #18279788Als ik die c20xe weer moest doen, dan zou ik webers kiezen.
Ik wou iets aparts, en leuk om mee te racen. Al met al had ik beter webers kunnen pakken, was ik waarschijnlijk goedkoper klaar geweest na al die slangen. Ik had benzine bestendige slang a 100 euro per meter. Die gingen het minst lang mee van alles.
Op het laatst gewone siliconen verbindingsstukken gebruikt die gingen wel lang mee. Die gingen scheuren na de slangklem…gevolg valse lucht.Dit was zonder een flens verbinding dus veel stress op de slang zelf. Niet ideaal.
Webers daar in tegen bout je op een flens vast met een pakking er tussen. Klaar ben je….hufterproof.
Je zou natuurlijk ook carburateurs met flens kunnen kopen ipv een slangverbinding..
1 april 2015 om 20:37 #18279789mag ik vragen waarom dat je perse carberateurs wil?
1 april 2015 om 20:46 #18279790Ik weet het wel…:P:P
Cheap Fun!
Geluid + gas reactie is gewoon top.1 april 2015 om 20:58 #18279791Fearless slaat de spijker op zn kop ;) plus dat er verder weinig te behalen valt met zon x14sz….
Maar de webers he: heb je gegevens van welke ik het beste kan gebruiken? En miss een stomme vraag, maar dubbele webers betekend dat dat ik er 2 stuks op schroef? dus elke 2 cilinders 1 carb? En is er een inlaatspruitstuk voor te krijgen?1 april 2015 om 21:16 #18279792Je krijgt 2 weber carbs (of solex) dan heb je gewoon 1 gasklep per cilinder.
Of er een inlaat voor te krijgen is weet ik niet.
Maar voor webers zijn er wel kant en klare flenzen te koop die je op een inlaat lassen kan.2 april 2015 om 09:58 #18279793En het schijnt dat ik met die webers gewoon dis ontsteking kan blijven gebruiken. Hoe werkt dat dan? En voor welke webers moet ik dan kiezen? Waar kan ik zo’n flens bestellen?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
2 april 2015 om 16:03 #18279794Ga je niet redden. 14 graden vooronsteking en vacuumloos met een simpele hallgever of contact punt ontsteking moet het worden.
Flenzen zul je even moeten googlen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.