Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Can-bus problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2009 om 15:33 #17211668
Wie o wie kan mij meer vertellen over can-bus problemen.
Mijn zafira geeft continu storing.
Is dit een veel voorkomend probleem.greetz
26 augustus 2009 om 17:03 #17516055Wat zijn de klachten ??
CAN-bus storingen kan van alles zijn natuurlijk.(wat specifieker de storing beschrijven is makkelijker)
26 augustus 2009 om 17:27 #17516056In 1e instantie bleef het storingslampje (auto sleutel) branden. Daarna volgde ook het motormanagementlampje.
Bij de garage is zijn de foutmeldingen gereset maar kwamen terug, eerst 12 meldingen en daarna 21 meldingen. Allen hadden betrekking op elek storingen.
Overigens begon bij het optrekken ook de motor in te houden.
Is het nu wel raadzaam om een andere radio in te bouwen?
26 augustus 2009 om 18:27 #17516057een radio veroorzaakt geen problemen,mits goed ingebouwd natuurlijk.
dit lijkt me geen canbus probleem.
is er met de diagnose apparatuur wel goed gezocht????
of is er enkeld gewist.
??
26 augustus 2009 om 18:54 #17516058ja inderdaad zo ist nie erg duidelijk als ik wat foutcodes weet kan ik je verder helpen misschien.
26 augustus 2009 om 19:31 #17516059Allen,
goed dat jullie meedenken. Ik wil graag wat duidelijker zijn maar alles nu gewist (bij opel dealer) en kan zo niet meer de meldingen terughalen. Ik zal ze opschrijven, als ze terugkomen, en dan weer posten! Mogelijk hebben jullie dan meer antw.
Gelukkig is een auto radio inbouwen geen probleem. Ik heb een multimedia 2din radio op het oog speciaal voor opel.
Dat twinaudio van opel is dat ook achteraf in te bouwen?27 augustus 2009 om 18:46 #17516060Wederom de auto weggebracht naar de garage. De Sim in de stuurkolom is defect en zal vervangen worden. Weet iemand de kosten daarvan?
27 augustus 2009 om 19:02 #17516061kan iemand mij vertellen wat een can-bus is
heb geen idee en wil graag wat leren bvb dank
vgr tonsr.27 augustus 2009 om 19:52 #17516062CAN Bus
Ook wel VAN Bus genoemd
In moderne voertuigen komen ook steeds vaker digitale signalen voor in plaats van “gewone” analoge signalen. Bij analoge signalen is er voor elk signaal een aparte draad nodig. Bij een digitaal netwerk (CAN Bus) kunnen er diverse signalen in de vorm van codes over dezelfde draad lopen. Veel auto’s zijn tegenwoordig voorzien van een CAN-bus, maar meestal is er nog wel een analoog signaal voorhanden. Er zijn inmiddels ook automodellen waarbij het alleen nog met een CAN-bus interface mogelijk is om het digitale snelheidsignaal om te zetten naar een analoog signaal.hier kan je een CAN Bus cursus downloaden:
http://home.tiscali.nl/corsa/CAN-bus%2520cursus.pdf27 augustus 2009 om 21:03 #1751606314xe kerel bedankt voor deze uitleg,wist echt niet waar het over ging
zal is op dat adres gaan kijken.
vgr tonsr.15 september 2009 om 09:14 #17516064Allen,
Hier ben ik weer. De sim in de stuurkolom is vervangen en we hebben inderdaad een weekje probleemloos rondgereden.
Nu ben ik de onderhouds historie aan het nazoeken en stuit op het volgende.
Naast alle reguliere slijtage van de auto zijn ook de egrklep en de uitlaat vervangen. NA wat googlen las ik dat de egrklep erg gevoelig is bij opel en de werking het spruitstuk aantast!
Bij alle keren dat het lampje ging branden hield de motor ook in. Nu vraag mij af waarom die egr kleppen zo kort mee gaan (10000 km) en of dit domweg het probleem is van al onze ellende. Jammer het lijkt erop dat weer een opech hebben aangeschaft.15 september 2009 om 15:08 #17516065je kan de egr klep ook dicht (laten) maken.
‘t is wel leuk die milieueisen maar er moet wel mee te rijden zijn.
ik heb het bij een X14XE en X30XE gedaan en je merkt er niks van (wat dus goed is )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.