CAN BUS probleem OPEL corsad 1.3cdti Z13DTJ Ecoflex

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen CAN BUS probleem OPEL corsad 1.3cdti Z13DTJ Ecoflex

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277550
    dewitte19
      Lid sinds:
      3 July 2016

      Beste leden mijn naam is stef en ik had een tijd geleden een opel corsa d overgekocht die vooraan een ongeval had gehad.
      Mijn bedoeling was om hem op te maken voor men vriendin maar nu hij zo goed als klaar was (dacht ik) lijken er toch nog meer problemen dan ik eerst hoopte. Na alle onderdelen vervangen te hebben die schijnbaar kapot waren blijft er 1 groot mysterieus probleem. De wagen start en draaid perfect maar komt maar net onder zen 4000toeren even uitgelezen met obd2 en opel V2.01 en nu kreeg ik een heleboel foutcodes hieronder een lijst met alle foutcodes.
      1-Motor Z13DTJ – P0069-60 MAP vergelijking barometrische druk
      – U2103-00 CAN Bus geen communicatie
      – P042A-05 O2 sensor circuit spanning te laag
      – P 2452-52 Diesel particulate filter pressure sensor a circuit

      2 ABS/ESP -U2105-00 Can bus geen communicatie met ECM ongeldige gegevens van ECM

      3 Elektronische stuurbekrachtiging – C0000-08 storing circuit rijsnelheidssensor
      – C044A-08 toerentalregeling van motor geeft geen signaal
      4 Diefstalalarmsysteem -B2652-04 Bol dim uitvoer circuit open
      -B3445-04 Left brake light circuit open

      5 BCM -B2652-04
      -B3445-04
      6 Centrale deurvergrendeling – B2652-04
      – B3445-04

      7 buitenverlichting – B2652-04
      – B3445-04

      8 Verwarming ventilatie en airco – B2652-04
      – B3445-04

      9 Instrumentenpaneel /geen fouten

      10 startblokkering – B2652-04
      – B3445-04

      11 interieurverlichting – B2652-04
      – B3445-04

      12 SDM (airbag) – B0019-02
      – B0012-04
      – B001B-04
      – B001A-04
      – B0022-04
      – B0015-04
      – B0020-04
      – B0013-04
      – B0019-04
      – B0020-02
      – B0051-00
      – B0083-71

      13 Wit/Was systeem – B2652-04
      – B3445-04

      14 Dis (infodisplay TID BID GID CID) – /geen fouten

      15 EHU hoofdmodule -/ geen fouten

      U2100 (can bus communicatie defect) en U2143-000 was ik ook nog ergens tegengekomen

      Heeft er iemand een idee aub wat al deze foutcodes kan veroorzaken en waardoor de motor maar amper 4000toeren haalt map sensor heb ik al vervangen groetjes Stef

      #18324004
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Al geprobeerd codes te wissen? Dan een stuk rijden. Kijken wa de motor dient en welke codes terug komen

        #18324005
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Even goed gelezen. De auto heeft een ongeval gehad met de voorkant.
          Airbags zijn ook allemaal uitgesprongen geweest?

          In dat geval is ook het dashboard vervangen aangezien daar ook 1 in zit. Dan is er ook heel veel los geweest.

          En als het een beste klap geweest is. Lijkt het mij aannemelijk dat er ook veel elektronica gesneuveld is.
          1 of meerdere stuur apparaten die niet meer 100% zijn.

          Uit welke plaats kom jij? Goede tip om iemand te zoeken met een op-com of tech-2 voor een goede diagnose

          #18324006
          dewitte19
            Lid sinds:
            3 July 2016

            Beste ik ben afkomstig van vlaams brabant in belgie even een vraagje kunnen de communicatiefouten en het vermogenverlies veroorzaakt worden door de mapsensor die geen signaal geeft heb een nieuwe gekocht maar blijft hetzelfde de signaal kabel geeft geen signaal of moet de nieuwe ingeleerd worden? mvg

            #18324007
            dewitte19
              Lid sinds:
              3 July 2016

              @Helmer opelfan wrote:

              Even goed gelezen. De auto heeft een ongeval gehad met de voorkant.
              Airbags zijn ook allemaal uitgesprongen geweest?

              In dat geval is ook het dashboard vervangen aangezien daar ook 1 in zit. Dan is er ook heel veel los geweest.

              En als het een beste klap geweest is. Lijkt het mij aannemelijk dat er ook veel elektronica gesneuveld is.
              1 of meerdere stuur apparaten die niet meer 100% zijn.

              Uit welke plaats kom jij? Goede tip om iemand te zoeken met een op-com of tech-2 voor een goede diagnose

              stuurairbag en passagierairbag zijn uitgekomen alsook de voorste gordelspanners stuurairbag vervangen dashboard ook vervangen maar airbag nog niet ingeleerd al de rest van airbags waren niet uitgekomen mvg

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.