Can-bus draden bij NCDR

Forumindex Forums Modellen Astra Can-bus draden bij NCDR

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249209
    nick02
      Lid sinds:
      16 May 2012

      Hallo iedereen,

      Ik vraag me af bij het maken van een nieuwe stekker tussen ncdr 1100 en Display,als je geen cd-wisselaar aansluit.

      Hoe moet het met de can-bus draden van 36 ncdr stekker nummers:25,32 en 33 ,normaal gesproken als wel een cd-wisselaar tussen komt deze draden moeten naar de groot 32 cid stekker pinnen 10 en 11 als ik het goed heb.

      Geen cd-wisselaar dus hoeft geen draad van ncdr naar 32 pin cid maken,en 32 MID stekker zonder geen verandering kan gewoon in cid stekken??

      En Massa pin 26 ncdr kan gewoon draadje trekken naar de pin 4 massa van ncdr??

      Stel ik zeer op de prijs als iemand hier op willen beantworden!!

      #18032839
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Je moet canbus draden hebben naar het display anders krijg je geen info van de radio erop en als je die gebruikt ook naar de wisselaar.
        Lees anders dit eens (is wel in het duits):
        http://www.opel-problemforum.de/f67-faq-car-hifi/t94624-adapter-kabel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html
        en dit:
        http://www.opel-problemforum.de/f65-faq-elektrik/t94639-anschlussbelegung-cdc3-wechsler-auf-opel-iso-und-opel-mini-iso-norm.html

        #18032840
        nick02
          Lid sinds:
          16 May 2012

          Bedankt voor je reactie,dank je:

          Deze duits site ken ik maar ik vind het het een beetje onduidelijk allemaal uitgelegd,maar ik heb dit tegen gekomen ergens op het web,ook zo een buitenlandse taal en na vertaaling kom ik op deze en vind ik het duidelijker als allemaal klopt het natuurlijk,als wel is stuk duidelijker vind ik persoonlijk:

          1- A14-26 (1) – Power Control1-
          2 – A14-26 (2) – F3.21 5A (+12 V)
          3 — geen
          4 – A14-26 (4) – Gewicht
          5 – A14-26 (5) – de snelheid sensorsignaal
          6 —geen
          7 – A14-26 (7) – Voeding externe antenne
          8 – A14-26 (8) – F1.34 20A (+12 V)
          9 – A14-26 (9) – Rechts achter –
          10 – A14-26 (10) – Rechtsvoor –
          11 – A14-26 (11) – linksvoor –
          12 – A14-26 (12) – Links achter –
          13 – A14-26 (13) – achter rechts +
          14 – A14-26 (14) – Rechtsvoor +
          15 – A14-26 (15) – Linksvoor +
          16 – A14-26 (16) – links achter +
          17 – X76 (2) – RGB rood +
          18 – X76 (1) – RGB sync
          19 – X76 (5) – RGB-scherm
          20 —geen
          21 – A14-26 (26) – A15 (6) – CDC L +
          22 – A14-26 (22) – A15 (5) – A14-36 (36) – CDC algemene –
          23 – A14-26 (21) – A15 (12) – CDC rechts +
          24 – X76 (3) – RGB Green +
          25 – A14-26 (24) – A14-36 (33) – A15 (1) – X75 (11) – CAN-Bus
          26 – A14-36 (4) – Gewicht
          27 – A14-26 (19) – A15 (4) – Diagnose-uitgang
          28 —geen
          29 – X1 (18) – Signaal Reverse
          30 – X76 (4) – RGB blauw +
          31 – X76 (6) – RGB algemene –
          32 – A14-26 (25) – A15 (7) – X75 (10) – High-speed CAN-bus
          33 – A14-26 (24) – A14-36 (25) – A15 (1) – X75 (11) – Low-speed CAN-bus
          34 – A14-26 (6) – Telefoon MUTE
          35 – A14-26 (23) – Telefoon audio +
          36 – A14-26 (20) – Telefoon audio –

          A14-36 connector radio NCDR1100
          A14-26 connector radio CDR500
          A15 – Connector CD-wisselaar
          Bass-connector X75 CID (32PIN)
          X76 RF connector CID (12PIN)
          X1 connector voor / achter

          Maar toch blijft een paar dingen niet echt duidelijk:

          1-Ik heb geen cdc cd wisselaar tussen.dus alleen ncdr en cid,dus zoals je aangeeft moet ik wel gewoon van Ncdr pinnen nummer 25,32,33 drie draden rechtstreeks van ncdr naar 32 pinnen groot stekker aansluiten,en is dit alles eigenlijk dat vanaf ncdr naar groot stekker van cid gaat.

          2-En ik vraag me af? of pin 4 ncdr Negative massa kan gewoon met een draad naar pin 26 van de ncdr?

          3-En verder wat ik hier niet snap is, X1 connector voor en achter pin 29 ncdr welke aan geeft dat ie naar 18 moet?

          4-Bij female auto stekker 17,18,22 welke data naar mid stuurt,wat moet hier mee gebeuren eigelijk?

          Groet.

          #18032841
          PVB
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2006

            Ik zou toch de duitse variant volgen, ik heb deze gebruikt om een CCRT700 aan te sluiten.
            4- Bij de autostekker wordt 18 verbonden met de NCDR 32 en 22 met NCDR 33 maar ook 19 met NCDR 27.
            17 wordt niet aangesloten. Dit zijn de enige drie die naar 32p. stekker gaan. (antw. vraag1)
            2- Pin 4 aan pin 26
            3- Pin 29 wordt aangesloten op het achteruitrijlicht, is niet noodzakelijk

            #18032842
            nick02
              Lid sinds:
              16 May 2012

              Oke’,dit is veel duidelijker.dank je

              Dus gaat als volgende:

              1- 26 autostekker pin 4 massa data naar 36 ncdrstekker pin 26 massa
              2- 26 autostekker pin 18 mid/tid data naar 36 ncdrstekker pin 32 can-bus hoog
              3- 26 autostekker pin 19 diagnose naar 36 ncdrstekker pin 27 diagnose
              4- 26 autostekker pin 22 mid/tid data naar ncdrstekker pin 33 can-bus laag

              En dan moet weer vanaf ncdr pin 32 en 33 twee draden naar grijze 32p grootstekker CID ( of ex-MID) trekken?toch?
              En bedoel je met derde Diagnose pin 27 moet ook naar 32p CID gaan?wel,welke pin nummer dan?

              En NCDR pin nummer 25 can-bus laag wordt nergens aangesluiten?

              Nog een vraag bij de 32p groot CID grijze stekker dat deze draden vanaf ncdr pin32,33,27 heen moeten,weet je de draad kleuren?ik dacht brawn/wit,maar ik heb een lose MID 32 stekker als voorbeeld bij de autosloperij vandaan en dit heeft 4 brawn/wit draden?

              #18032843
              PVB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2006

                Ik ga er vanuit dat je reeds een 32-polige display stekker hebt?
                Als je dat hebt is het enige wat je moet doen een adapterkabel maken die verloopt van de standaard radiostekker in je auto naar de NCDR radiostekker.
                Dat is precies waar het duitse forum het over heeft.
                Heb je een 12-polige displaystekker dan moet je die vervangen door een 32-polige.

                #18032844
                nick02
                  Lid sinds:
                  16 May 2012

                  Gelukkig zit er wel een 32 polige MID in.
                  Dat is een opluchting zeg,ik dacht dat ik moet zoeken naar can-bus draden van 32 polige mid en aparte draden naar pin 10 en 11 maken,en dat is zoek werk.

                  En normaal gesproken radiostekker stuurt de gegevens naar mid dus extra draad heeft geen zin.

                  Nog voor duidelijkheid:

                  1-Vanaf pin nummer 4 van autostekker (massa) moet er twee draden maken een gewoon naar ncdr stekker massa pin nummer 4 en nog een naar nummer 26 ncdr stekker,toch?

                  2-Ncdr pin 25 en pin 33 zijn beiden can-bus laag moeten deze twee aan alkaar verbinden,gewoon een draad vanaf pin 25 naar 33 maken,want autostekker heeft eigenlijk 3 display mid/tid pinnen 17,18 en 22 en ncdr ook 3 can-bus pinnen,maar 17 autostekker wordt niet gebruikt?

                  3- Moet er per se originele GPS antenne aansluiten of kan ook een becker gps antenne gebruiken?

                  #18032845
                  dj_lifestyle
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 June 2011

                    Ik dacht dat ik de enige was waar het zo ingewikkeld was, jij heb die stekker er al inzitten. Ik heb maar een 12 polige al heb ik de beschrijving ervoor van welke draad van de 12 polige stekker naar welke draad moet op de 32 polige stekker.
                    Bij jou is het dus wat minder werk, maarja duidelijkheid is wel makkelijk :D.

                    bij 1 moeten er inderdaad 2 draden naar 4 en 26 zoals jij zegt.
                    De andere 2 durf ik je niet te zeggen. want ik heb de orginele GPS antenne, maar laat het weten als je het uitprobeert en het werkt :)

                    #18032846
                    nick02
                      Lid sinds:
                      16 May 2012

                      Nou,weet je wat het is??

                      Heeft mij hoop tijd en natuurlijk geld gekost om een set te regelen en ook nog tijdje kwijt geweest om te kunnen aan elkaar koppelen en weer natuurlijk hoop voor kwijt,dus ik wil geen fouten gaan maken om te voorkomen dat ik meer voor kwijt hebben,zoals je natuurlijk weet deze diplays en radios zijn niet 1,2,3 te vinden en zeker ook niet voor weinig.

                      En natuurlijk ook iemand als ik dat niet veel van electronica weet,moet voorzichtig aan werk gaan.En veel echt duidelijk uitleg over dit is het niet.

                      Ah!!een gps antenne kon ik nog niet vinden en eerlijk gezegd ook geen zin om een bedrading naar de dak maken,dus een becker gps besteld als ik dit krijg ga ik proberen.Deze is compact en kan overal plaatsen met magnet onder,mocht ie niet werken moet ik toch een dak antenne voor gaan regelen.

                      En over de ncdr can-bus pin 25 en 33 hoop ik dat onze vriend PVB kan meer over vertellen,dat gewoon 25pin en 33 moet aan elkaar klemmen of loopt toch anders.

                      #18032847
                      PVB
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 April 2006

                        @nick02 wrote:

                        Gelukkig zit er wel een 32 polige MID in.
                        Dat is een opluchting zeg,ik dacht dat ik moet zoeken naar can-bus draden van 32 polige mid en aparte draden naar pin 10 en 11 maken,en dat is zoek werk.

                        En normaal gesproken radiostekker stuurt de gegevens naar mid dus extra draad heeft geen zin.

                        Nog voor duidelijkheid:

                        1-Vanaf pin nummer 4 van autostekker (massa) moet er twee draden maken een gewoon naar ncdr stekker massa pin nummer 4 en nog een naar nummer 26 ncdr stekker,toch?

                        2-Ncdr pin 25 en pin 33 zijn beiden can-bus laag moeten deze twee aan alkaar verbinden,gewoon een draad vanaf pin 25 naar 33 maken,want autostekker heeft eigenlijk 3 display mid/tid pinnen 17,18 en 22 en ncdr ook 3 can-bus pinnen,maar 17 autostekker wordt niet gebruikt?

                        3- Moet er per se originele GPS antenne aansluiten of kan ook een becker gps antenne gebruiken?

                        1- Pin 4 wordt inderdaad verbonden met pin 26. Let er wel op dat pin 4 NCDR ook verbonden blijft met PIN 4 originele radio stekker.

                        2- NCDR Pin 25 en 33 worden met elkaar doorverbonden en worden aangesloten op pin 22 van originele radiostekker die weer in verbinding staat met 32-polige MID/CID stekker.

                        3- Je hoeft niet een originele GPS antenne te gebruiken.

                        Ik ga er vanuit dat je een adapterkabel maakt zoals ook op het duitse forum staat?

                        #18032848
                        nick02
                          Lid sinds:
                          16 May 2012

                          Bedankt voor je duidelijke uitleg,ben zeker stuk verder.
                          Ik ga binnenkort aan beginnen en mocht ie gaan lukken,laat ik zeker even weten.

                          Helaas GPS antenne op het markt zijn allemaal uitgerust met stekkers dat ie niet op ncdr aansluiting past,maar ik heb een verloopstuk gevonden dat die wel past,alleen originele stekker er uit en andere er op solderen.

                          En dan op zoek naar een Navteq cd,maar ik dacht dat ncdr alleen originele cd’s leest.

                          #18032849
                          PVB
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 April 2006

                            Als het goed is kan de ncdr ook met gebrande cd’s overweg.
                            Laat maar weten of het gelukt is.

                            #18032850
                            nick02
                              Lid sinds:
                              16 May 2012

                              Ik heb inmiddels de set aangesloten.Alles werkt prima behalve een ding helaas.

                              Als ik de dag licht of koplampen schakelaar draait of aan zet,gaat de display uit.zet ik de schakelaar uit gaat ie weer aan?Dus ergens iets verkeerd aangesloten,ik heb alles volgens het duitse forum gedaan???

                              En nog iets wat betekent als de teken van GPS rechts boven van oranje naar geel veranderd?

                              Navigatie gedeeld en mappen heb ik nog niet geprobeerd,want ik moet nog de cd gaan aanschaffen.

                              #18032851
                              PVB
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 April 2006

                                Dus als ik het goed begrijp gaat zodra je de lampen aan doet het display uit?
                                Draai eens aan de “dimmer” van je dashboard verlichting.

                                Volgens mij betekend het dat als het symbool van kleur veranderd dat de signaal sterkte minder of beter wordt, maar dat weet ik niet zeker.

                                #18032852
                                nick02
                                  Lid sinds:
                                  16 May 2012

                                  JA,dat was inderdaad de dimmer,heb even helemaal niet aan gedacht.dank je man!!

                                  Maar daarna omdat donker was geworden,en motor uitgezet en wou naar huis lopen heb ik iets anders verdacht gemerkt!!

                                  Lichtjes van de knopjes van de radiobediening op de stuur blijft maar branden.Motor uit.lichtschakelaar uit,deuren dicht met centeraldeurvergendeling,maar blijven ze maar branden.

                                  Nu ben ik bang dat de accu leeg loopt?

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.