Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Can-Bus
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2010 om 14:39 #17229199
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra’s mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??
Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led’s
2 december 2010 om 14:42 #17768710Nee volgens mij niet. C1 van 2002 is half can niet full. Heb zelf een 2004 C1 en die is ook nog half can. Heb je een bordcomputer? Dan kun je ‘t checken door een mistlamp er uit te halen. Als ie op de can zit dan krijg je een melding. Maar denk dus van niet.
Suc6 en safe driving Jurgen.
2 december 2010 om 14:58 #17768711Wat bedoel jij met “half can” ??
Alle vectra C´s hebben een UEC (electrisch centrum onder de motorkap) welke de mistvoorlampen regelen.
Deze zit ook op de can-bus aangesloten.2 december 2010 om 15:39 #17768712origineel gepost door jsgsi
@jraafWat bedoel jij met “half can” ??
Alle vectra C´s hebben een UEC (electrisch centrum onder de motorkap) welke de mistvoorlampen regelen.
Deze zit ook op de can-bus aangesloten.Ik blijf een leek maar heb mij laten uitleggen door de vod dat het verschil zit in bij voorbeel de radio aansluiting en signalen van de bordcomputer. Ergens eind 2004 begin 2005 hebben ze de radio aansluiting vervangen van iso naar most. die eerdere radio’s zitten dan niet op de can aangesloten en de latere weer wel. Nog een voorbeeldje is de trailer unit achterin. En zo zijn er nog wel wat zaken. Maar ik neemgraag aan dat de mistlampen er op zitten:afro Is men snel genoeg achter door ff ‘t lampje er uit te schroeven en de verlichting aan te zetten.
Safe driving Jurgen.
2 december 2010 om 16:11 #17768713Alle vectra C’s zijn voorzien van een canbus systeem.
zie het als een grote seriële ringleiding door de auto waar allerlei systemen op aangesloten kunnen worden.Het enige verschil tussen de Vroege C1’s en de Late C1’s en C2’s is dat de eerste radio’s niet canbus gestuurd waren (tenminste niet echt)
Dit heeft dus verder niks met de rest van de auto te maken.
Dus je zal van die vervelende meldingen krijgen.even verder gaand op je Led verlichting.
Doe het AUB niet.
Ook in je mistlampen zit een Holle Spiegel waarvan de brandpunts afstand berekend is op 1 gloeipunt van de H3 lamp en niet op 15 à 20 leds op een kegel.Je gaat dus echt mensen gigantisch verblinden en je krijgt het licht niet gebundeld waar je het wil hebben.
2 december 2010 om 19:04 #17768714origineel gepost door RyanVec
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra’s mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led’s
Ik heb een c1 uit 2005 met wieltjes op het stuur bij mij is alles wel geregeld volgens dat irritante can-bus maar misschien heeft Pilot daar een oplossing voor ik heb van die led stadslichtjes die het can-bus omzeilen. Ik zit er ook aan te denken om dat een keer te doen dus hoe ons op de hoogte en succes.
Gr Andre
3 december 2010 om 15:39 #17768715origineel gepost door andre1058
origineel gepost door RyanVec
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra’s mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led’s
Ik heb een c1 uit 2005 met wieltjes op het stuur bij mij is alles wel geregeld volgens dat irritante can-bus maar misschien heeft Pilot daar een oplossing voor ik heb van die led stadslichtjes die het can-bus omzeilen. Ik zit er ook aan te denken om dat een keer te doen dus hoe ons op de hoogte en succes.
Gr Andre
Die canbus leds werken ook voor geen meter…
HAd ze van pilot gekocht, en gaf mooi een dikke foutmelding..
Er is maar 1 juiste oplossing om van dat gejank van de boardcomputer af te komem…en dat is met de Opcom het handeltje op xenon te zetten…
heb dat hier ook gedaan, en gewoon dezelfde led standslichten en xenon gemonteerd, zonder canbus kabel..
Werkt perfect…OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio’s in halfcanbus vec’s deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay….niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld…
3 december 2010 om 16:18 #17768716origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door andre1058
origineel gepost door RyanVec
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra’s mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led’s
Ik heb een c1 uit 2005 met wieltjes op het stuur bij mij is alles wel geregeld volgens dat irritante can-bus maar misschien heeft Pilot daar een oplossing voor ik heb van die led stadslichtjes die het can-bus omzeilen. Ik zit er ook aan te denken om dat een keer te doen dus hoe ons op de hoogte en succes.
Gr Andre
Die canbus leds werken ook voor geen meter…
HAd ze van pilot gekocht, en gaf mooi een dikke foutmelding..
Er is maar 1 juiste oplossing om van dat gejank van de boardcomputer af te komem…en dat is met de Opcom het handeltje op xenon te zetten…
heb dat hier ook gedaan, en gewoon dezelfde led standslichten en xenon gemonteerd, zonder canbus kabel..
Werkt perfect…OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio’s in halfcanbus vec’s deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay….niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld…
Bij werken ze nog steeds goed niks geen last van fout meldingen zeker verkeerd om er in gezet:P
Maar heb je geen contact opgenomen met Pilot want volgens mij hoort dat niet. Het zijn wel van die mini print plaatjes met zon klein vierkant ledje erin?3 december 2010 om 20:20 #17768717origineel gepost door andre1058
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door andre1058
origineel gepost door RyanVec
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra’s mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led’s
Ik heb een c1 uit 2005 met wieltjes op het stuur bij mij is alles wel geregeld volgens dat irritante can-bus maar misschien heeft Pilot daar een oplossing voor ik heb van die led stadslichtjes die het can-bus omzeilen. Ik zit er ook aan te denken om dat een keer te doen dus hoe ons op de hoogte en succes.
Gr Andre
Die canbus leds werken ook voor geen meter…
HAd ze van pilot gekocht, en gaf mooi een dikke foutmelding..
Er is maar 1 juiste oplossing om van dat gejank van de boardcomputer af te komem…en dat is met de Opcom het handeltje op xenon te zetten…
heb dat hier ook gedaan, en gewoon dezelfde led standslichten en xenon gemonteerd, zonder canbus kabel..
Werkt perfect…OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio’s in halfcanbus vec’s deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay….niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld…
Bij werken ze nog steeds goed niks geen last van fout meldingen zeker verkeerd om er in gezet:P
Maar heb je geen contact opgenomen met Pilot want volgens mij hoort dat niet. Het zijn wel van die mini print plaatjes met zon klein vierkant ledje erin?Ja natuurlijk, dat is het , ik heb ze er verkeerd om ingezet:wors:wors.
Dat kan helemaal niet, leds zijn diodes. verkeerd aansluiten leverd helemaal niks op…dan spert de diode, en dus ook geen licht in de duisternis.
Weet je wat canbus led inhoud!!!
Ze hebben er gewoon een zwaardere belasting bij gemaakt.
Om de uec te laten weten dat de lamp nog brand.Wetch lamp 5 watt / 12v ff rekenen. P=U x I 5=12 x I I=5/12 I=0.42A. En led gebruikt gemiddeld 0.10 tot 0.20A.
Dat betekend, dat de UEC zegt dat je lamp defect is.
Wat ze dus doen, is een shunt in serie met de led zetten die de 20mA extra opneemt, zodat je UEC niet over de pis gaat.En verkeerd aansluiten gaat niet op.. ze gebruiken geen bipolaire Leds in die Pilot gevallen. Verkeerd om aansluiten kan dus niet, want dan werkt het gewoonweg niet…
:vertag3 december 2010 om 21:56 #17768718origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door andre1058
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door andre1058
origineel gepost door RyanVec
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra’s mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led’s
Ik heb een c1 uit 2005 met wieltjes op het stuur bij mij is alles wel geregeld volgens dat irritante can-bus maar misschien heeft Pilot daar een oplossing voor ik heb van die led stadslichtjes die het can-bus omzeilen. Ik zit er ook aan te denken om dat een keer te doen dus hoe ons op de hoogte en succes.
Gr Andre
Die canbus leds werken ook voor geen meter…
HAd ze van pilot gekocht, en gaf mooi een dikke foutmelding..
Er is maar 1 juiste oplossing om van dat gejank van de boardcomputer af te komem…en dat is met de Opcom het handeltje op xenon te zetten…
heb dat hier ook gedaan, en gewoon dezelfde led standslichten en xenon gemonteerd, zonder canbus kabel..
Werkt perfect…OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio’s in halfcanbus vec’s deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay….niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld…
Bij werken ze nog steeds goed niks geen last van fout meldingen zeker verkeerd om er in gezet:P
Maar heb je geen contact opgenomen met Pilot want volgens mij hoort dat niet. Het zijn wel van die mini print plaatjes met zon klein vierkant ledje erin?Ja natuurlijk, dat is het , ik heb ze er verkeerd om ingezet:wors:wors.
Dat kan helemaal niet, leds zijn diodes. verkeerd aansluiten leverd helemaal niks op…dan spert de diode, en dus ook geen licht in de duisternis.
Weet je wat canbus led inhoud!!!
Ze hebben er gewoon een zwaardere belasting bij gemaakt.
Om de uec te laten weten dat de lamp nog brand.Wetch lamp 5 watt / 12v ff rekenen. P=U x I 5=12 x I I=5/12 I=0.42A. En led gebruikt gemiddeld 0.10 tot 0.20A.
Dat betekend, dat de UEC zegt dat je lamp defect is.
Wat ze dus doen, is een shunt in serie met de led zetten die de 20mA extra opneemt, zodat je UEC niet over de pis gaat.En verkeerd aansluiten gaat niet op.. ze gebruiken geen bipolaire Leds in die Pilot gevallen. Verkeerd om aansluiten kan dus niet, want dan werkt het gewoonweg niet…
:vertagZo he
4 december 2010 om 11:30 #17768719origineel gepost door afterburner27
OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio’s in halfcanbus vec’s deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay….niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld…
Heb er een in zitten voor 49 euro van Kenwood. Werkt perfect. Maar wat voor een stuur heb jij dan? Met knopjes of met wieltjes? En als je een iso (fakra is de antenne benaming aansluiting) kabel hebt is die wel om te bouwen naar Most (quadlock) hoor. Dus een CD70 of dvd90 is wel mogelijk in een 2004 vec met een niet niet can originele radio. Komt alleen aardig wat bij kjken als je alles werkend wilt.
Heb nu:
DVD 90, breed beeld cid, nieuwe kabelboom, uhp4 aux inn, cim en stuur liggen. Inbouwen volgt……Safe driving Jurgen
4 december 2010 om 12:04 #17768720ik heb ronde knopjes op het stuur , geen wieltjes. met wieltjes is full canbus.
En wat dat ombouwen betreft, is wel te doen, maar , heb geen zin om een cid, en cd70 en ecc module en kabelboom te regelen.
Is misschien wel een leuke uitdaging, maar ik heb voor de makkelijkste weg gekozen…en dus een avh5200bt gekocht.
Daar kan ik een camera op aansluiten, heeft aux ingangen, externe video outputs, en een parrot ingebouwd zitten…
Alles in 1….leek me iets makkelijker, alleen dan dat verhaal van die stuurAB interface… pioneer schijnt het ook niet helemaal te snappen…. ze hebben geen protocol van een CCR2006 zeggen ze… en dus kunnen ze geen juiste stalk module leveren…
Die van de vauxhall blijken wel te werken op de pioneer…nou dan mag jij het zeggen… ik weet het niet meer….
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door afterburner27
OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio’s in halfcanbus vec’s deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay….niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld…
Heb er een in zitten voor 49 euro van Kenwood. Werkt perfect. Maar wat voor een stuur heb jij dan? Met knopjes of met wieltjes? En als je een iso (fakra is de antenne benaming aansluiting) kabel hebt is die wel om te bouwen naar Most (quadlock) hoor. Dus een CD70 of dvd90 is wel mogelijk in een 2004 vec met een niet niet can originele radio. Komt alleen aardig wat bij kjken als je alles werkend wilt.
Heb nu:
DVD 90, breed beeld cid, nieuwe kabelboom, uhp4 aux inn, cim en stuur liggen. Inbouwen volgt……Safe driving Jurgen
4 december 2010 om 12:09 #17768721origineel gepost door afterburner27
ik heb ronde knopjes op het stuur , geen wieltjes. met wieltjes is full canbus.En wat dat ombouwen betreft, is wel te doen, maar , heb geen zin om een cid, en cd70 en ecc module en kabelboom te regelen.
Is misschien wel een leuke uitdaging, maar ik heb voor de makkelijkste weg gekozen…en dus een avh5200bt gekocht.leek me iets makkelijker, alleen dan dat verhaal van die stuurAB interface… pioneer schijnt het ook niet helemaal te snappen…. ze hebben geen protocol van een CCR2006 zeggen ze… en dus kunnen ze geen juiste stalk module leveren…
Die van de vauxhall blijken wel te werken op de pioneer…nou dan mag jij het zeggen… ik weet het niet meer….
Ik heb idd ook begrepen dat Pioneer dat allemaal niet kan leveren. Vandaar dat ik ook toendertijd voor een kenwood heb gekozen. Ik had er ook een ccr2006 in en een stuur met knopjes. Vandaar dat ik nu een stuur met wieltjes en een andere cim bestelt heb. Apart dat opel zelf ook stalk module levert die weer wel werken. Daar wist ik niet van. Suc6 er mee en safe driving.
4 december 2010 om 12:16 #17768722of het werkt of niet meld ik hier nog wel….
Zit op beide artikelen te wachten….origineel gepost door jraaf
origineel gepost door afterburner27
ik heb ronde knopjes op het stuur , geen wieltjes. met wieltjes is full canbus.En wat dat ombouwen betreft, is wel te doen, maar , heb geen zin om een cid, en cd70 en ecc module en kabelboom te regelen.
Is misschien wel een leuke uitdaging, maar ik heb voor de makkelijkste weg gekozen…en dus een avh5200bt gekocht.leek me iets makkelijker, alleen dan dat verhaal van die stuurAB interface… pioneer schijnt het ook niet helemaal te snappen…. ze hebben geen protocol van een CCR2006 zeggen ze… en dus kunnen ze geen juiste stalk module leveren…
Die van de vauxhall blijken wel te werken op de pioneer…nou dan mag jij het zeggen… ik weet het niet meer….
Ik heb idd ook begrepen dat Pioneer dat allemaal niet kan leveren. Vandaar dat ik ook toendertijd voor een kenwood heb gekozen. Ik had er ook een ccr2006 in en een stuur met knopjes. Vandaar dat ik nu een stuur met wieltjes en een andere cim bestelt heb. Apart dat opel zelf ook stalk module levert die weer wel werken. Daar wist ik niet van. Suc6 er mee en safe driving.
4 december 2010 om 12:47 #17768723origineel gepost door afterburner27
of het werkt of niet meld ik hier nog wel….
Zit op beide artikelen te wachten….Zal mijn verhaal ook nog posten zodra ‘t er allemaal in zit….plus de credits naar de persoon die dit allemaal mogelijk maakt voor mij
Ook als ‘t niet werkt, maar daar ga ik ff niet van uit.king:Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.