Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Camera aansluiten.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2012 om 15:34 #17252846
Ik heb vandeweek me camera en radio binnen gekregen. Radio zit erin en werkt goed alleen heb ik problemen met aansluiten van me camera.
Nu heb ik al een hele hoe to van opel-mark gelezen maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij vertellen welke kabel ik moet hebben om de + en – op aan te sluiten zodat hij gaat werken zodra hij achteruit gaat.
Tulp kabel ligt al naar voren en zit al op radio aangesloten.Ik hoor het graag
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
15 november 2012 om 20:36 #18074883Niemand???
15 november 2012 om 22:21 #18074884Tja… je koopt een onbekend ding en je vraagt aan ons of we er meer van weten….
Maar je zoekt een schakelsignaal voor de achteruit mede een schakelspanning voor de camera. Je zou dus gewoon op de achteruitverlichting aftakkingen kunnen maken, even meten wat + en – is.
16 november 2012 om 00:20 #18074885Zucht……
Er zijn hier wat ik zo nu en dan voorbij zie komen genoeg die een zoals jij noemt “onbekend ding” in een vectra of astra of welk type dan ook hebben gestoken. Het enigste wat ik dus vraag of er iemand is die tegen het zelfde is aan gelopen als ik en hoe ze dit netjes hebben opgelost.
Wat mij eventueel ook al helpt is het elektische schema van de achterlichten (kleur draad bin welke lamp).Maar goed beetje dat ik een onnozele reactie krijg.
16 november 2012 om 14:46 #18074886Laat ik het anders stellen, als iemand een antwoord op je vraag had zou die het al lang gegeven hebben….
Ook wordt er niet zo vaak in dit deel gekeken dus verwacht in 2 dagen dan ook niet een antwoord.En dit irriteert mij:
Wat mij eventueel ook al helpt is het elektische schema van de achterlichten (kleur draad bin welke lamp).
Als je de nodige kapjes weg trekt en met een multimeter aan de slag gaat heb je sneller je antwoord dan hier herhaaldelijk “Niemand?” neer te plempen maar blijkbaar wil je er zo min mogelijk moeite voor doen. Alles buiten “standaard” vereist inzicht en aanpassingen.
Kan ik ergens een PDF manual downloaden, dan kan ik even mee kijken.
16 november 2012 om 15:07 #18074887Meten is weten ! Denk niet dat je de voeding van.het achterlicht kan pakken ivm can bus en check control
Ff als proef aansluiten en testen dan weet je of het goed gaat anders een draad trekken van voren naar achter16 november 2012 om 15:11 #18074888Laat ik het anders zeggen.
Ik ben al hele week bezig in me vrije uren met meten, meten en nog eens meten.
Ik kom er niet aan uit omdat ik meerdere dingen tegen komen en ik het op geen enkele manier aan de praat krijg buiten het rechtstreeks op radio aan te sluiten ( zo achterlijk ben ik ook weer niet).Dat het jou irriteerd dat ik dan eens om een schema vraag zodat ik kan uit zoeken wat er dan anders loopt of wat ik verkeerd doe is dat jou probleem en niet de mijne.
Blijkbaar denk jij dat ik juist nul, nul moeite wil doen. Als dat zo was had ik wel met centen staan wapperen van wie wil het hele zwikkie in bouwen of naar een inbouwstation gegaan.
Maar goed ben er klaar mee.
Mensen die werkelijk mij met een goed advies of iets kan helpen hoor ik dat graag.
16 november 2012 om 15:35 #18074889Ik weet de kleuren helaas niet, maar je canbus systeem gaat het niet leuk vinden.
Eventjes je lampemhouder van je achterlicht eruithalen en achteruitrijdlicht opzoeken. Dan metaal volgen van achterlicht naar bekabeling en je hebt of negatief of positief (even meten welke).Om je canbus om te leiden moet je een relais aansluiten op de achteruitrijdlicht dan een constante plus vanaf de accu of sigaretten aansteker ook naar dat relais trekken zodat de camera door relais wordt aangestuurd. Door relais krijg je geen foutmeldingen in canbussysteem.
16 november 2012 om 15:49 #18074890Oke dan ga ik morgen eens een relais halen.
een 12v met lage ampere is neem ik aan goed genoeg?
Thnx voor je tip laat morgen wel horen of dit het ei van columbus wasVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
16 november 2012 om 15:53 #18074891Ja trekt geen zwaar stroom, is in princiepe een lichte stuurdraad.
16 november 2012 om 16:12 #18074892wat voor radio hep je dan ?
16 november 2012 om 16:28 #18074893Een china nasi radio ;-).
Ik weet het, zijn niet de beste maar goed in ben er blij mee
16 november 2012 om 19:43 #18074894En wat zal een relais anders maken dan een stukje electronica van een camera? Ik denk dat de camera minder trekt dan een relais en dus minder invloed heeft op de meetdetectie van de lamp..
16 november 2012 om 20:11 #18074895En toch zou ik het met een relais doen, als je ooit kortsluiting krijgt of wat dan ook! Anders kan je module wegflikkeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.