Camberplaten / blokken, waar te koop?

Forumindex Forums Modellen Corsa Camberplaten / blokken, waar te koop?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Technoboy_1987

Ik ben op zoek naar Camberplaten voor de achteras van mijn Opel Corsa A. Waar zijn die te koop? Of worden die meestal zelf gemaakt?

Bedankt alvast!

robert_corsa

Paar ringen onder je naaf stappen. En je heb camber

Technoboy_1987

dat is op z’n sjonnies… er zijn platen voor, maar ik weet alleen niet waar..

theunm

zelf ook wel eens om camber platen gezocht en niet gevonden.
            wel een keer een tekening voor cnc gezien.

wordt laten maken

Technoboy_1987

Ik heb even snel een tekeningetje gemaakt, zoiets moet het worden. Ik denk dat ik er hellingplaatjes tussen ga monteren. Dan blijft de bout en moer altijd recht gemonteerd. Dus krijg je geen ongewenste spanningen op bepaalde onderdelen.

Fearless
              Deelnemer

Veel te breed. Of wil je de wielen onder een hoek van 90 graden hebben?

Een ringetje van 2 mm op de onderste bouten geeft al veel camber…als je daar rekening mee houd krijg dus een dun wigvormig plaatje

Ewoud94

Allemaal leuk en aardig die camber totdat je om de 5 maanden nieuwe banden nodig hebt. Heb het er maar gauw afgehaald.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

sylvester1
                  Deelnemer

Als je het goed wilt doen moet je hem uitsjimmen.
                    Hier heb je speciale plaatjes voor. Hou er rekening mee dat beide kanten verschillend zijn.
                    Een corsa a achteras is nooi precies het zelfde aan beide kanten.
                    Ook is je sporing achter belangrijk. En bij meer camber als 1.5 graden dan krijg je problemen met je schokbrekers. Vaak lopen de banden dan aan. Nieuwe lagers is ook wel een must.

Technoboy_1987

@sylvester1 wrote:

Als je het goed wilt doen moet je hem uitsjimmen.
                      Hier heb je speciale plaatjes voor. Hou er rekening mee dat beide kanten verschillend zijn.
                      Een corsa a achteras is nooi precies het zelfde aan beide kanten.
                      Ook is je sporing achter ook belangrijk.

Klopt inderdaad wat je zegt. Daarom wil ik ook proberen om natuurlijk bij de 2 onderste bouten hellingplaatjes te gebruiken. Is in principe het zelfde als sjimmen. Dat is wel wat nauwkeuriger, omdat je die per tiende of zelfs honderdste millimeter kunt kopen.

jordy991

camberplaten zal je zelf moeten maken. zou best kunnen dat ze vroeger gemaakt werden.
                        maar je kan meter gewoon ringen pakken, ik rij er nou all best een tijdje mee rond en niks te klagen.
                        Als je gewoon even veel ringen ertussen doet 2×2 aan de onderkant hebbi zat en staat die gewoon recht.
                        ook als je camperplaten doet dan heb je ook gelijk een andere ET dus dan zal zelfs een 8j velg al niet meer passen…

Maar als je je niet veilig voelt met ringetjes kan jeze beter recht laten staan ;)

edit: oeps zag niet dat het voor een corsa a was :$
                        ik wee nie of dat et zelfde zit als een b maar zo ja dan ken je mijn verhaaltje lezen :P

Technoboy_1987

@jordy991 wrote:

camberplaten zal je zelf moeten maken. zou best kunnen dat ze vroeger gemaakt werden.
                          maar je kan meter gewoon ringen pakken, ik rij er nou all best een tijdje mee rond en niks te klagen.
                          Als je gewoon even veel ringen ertussen doet 2×2 aan de onderkant hebbi zat en staat die gewoon recht.
                          ook als je camperplaten doet dan heb je ook gelijk een andere ET dus dan zal zelfs een 8j velg al niet meer passen…

Maar als je je niet veilig voelt met ringetjes kan jeze beter recht laten staan ;)

edit: oeps zag niet dat het voor een corsa a was :$
                          ik wee nie of dat et zelfde zit als een b maar zo ja dan ken je mijn verhaaltje lezen :P

Volgens mij is het principe van de as hetzelfde. Bedankt voor je reactie.

Ik weet nog niet met wat voor velgen ik ga rijden van de zomer, maar ik ben wel op zoek naar iets leuks in 13 of 14 inch. Liefst breed, of een breedset.
                          Ik vind die Corsa A zo mooi, die lichtblauwe A TR met 13 inch velgen met rood hart. Die staat leuk op zn wielen, vandaar mijn vraag;)

kiyamizio

http://www.epytec.de/kategorien/sturzkorrekturplatten/1283/opel-kadett-vectra-calibra-gsi-16v-sturzkorrekturplatten-sturz-einstellen?c=1450″ onclick=”window.open(this.href);return false;

epytec heeft ze voor kadett e. misschien kunnen hun ze maken voor een corsa a.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.