Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Camber vectra c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2014 om 13:46 #17265213
Hallo allen,
Heb twee dagen geleden mijn schroefset gemonteerd maar vind dat er wel erg veel negatieve camber op de voorwielen staat. Hoe kan ik de camber aanpassen?
Groeten
Maarten10 april 2014 om 13:53 #18228372Hoi Maarten, dat ligt aan het schroefset dat je eronder hebt. Kan mogelijk aan onderzijde dmv mogelijk slopgaten in demperpoot, excenter bout of door aanpassen van top mount. Heb je de auto al laten uitlijnen? dan weet je meteen of het goed staat of dat je verdere acties moet ondernemen. Een uitlijner zou jou daar ook in kunnen adviseren.
10 april 2014 om 14:34 #18228373heb je em wel uit laten lijnen??
en een schroefset heeft meestal slobgaten idd
10 april 2014 om 14:55 #18228374Heb m laten uitlijnen vanmiddag ja! De uitlijner zei dat ik dat ik even hier op t forum moest vragen of contact opnemen met de leverancier (hottuning). Ben dus even hier begonnen. Onderkant van de demperpoot zeggen jullie? Zitten standaard vectra toplagers bovenop.
Groeten
Maarten10 april 2014 om 17:41 #18228375Is er ook werkelijk wat afgesteld. Of is er alleen een controle uitgevoerd.
Maar nog vind ik het raar dat de uitlijner. Wat toch een specialist is met onderstel afstellen, je zelf naar het andwoord laat zoeken. Het is als het tegen zit max 10 min om te kijken of camberstellen mogelijk is. Voor de uitlijner dan.
10 april 2014 om 17:59 #18228376ja aan de onderkant van de demperpoot.
waar de poot met de 2 bouten vastzit aan je fusee.
het bovenste gat van die 2 moet een slobgat zijn.
zo niet, dan een set ”magic” camber bouten halen(even googlen)
10 april 2014 om 18:00 #18228377Toespoor is zowiezo gedaan. Hij had, als ik t goed begrepen had, een schietlood langs de auto gehangen en gezegd dat er te veel camber op stond maar heeft de camber zelf niet aangepast. Moest ik zelf doen. Van t weekend ga ik de slobgaten iets verder uitdremelen. Aangezien die niet erg groot zijn.
Verder heb ik nog een raar geluid uit, denk ik, de versnellingsbak. Maar dat zal ik morgen even filmen en hier posten.
10 april 2014 om 18:07 #18228378Nou lekkere uitlijner dan. Ik zou een andere zoeken.
Als jij de camber weer aanpast moet hij namelijk weer uitgelijnd worden. De sporing veranderd dan weer.
Is achter wel goed uitgelijnd? Heb er een beetje na dit verhaal een hard hoofd in.En met schietlood je camber bepalen is iets uit de jaren 70.
10 april 2014 om 18:27 #18228379Als ik dit verhaal lees zou ik ook een ander bedrijf op zoeken
10 april 2014 om 20:05 #18228380Klopt, ben zelf ook twee keer niet tevreden geweest, maar door deze keer ga ik er ook niet meer heen. Erg vriendelijke man maar soms loopt ie de kantjes ervan af. Kent Iemand nog een goeie garage in de regio achterhoek/twente?
Ik ga met die slobgaten bezig en dan laat ik de sporing controleren.
Als de sporing inderdaad verkeerd is ga ik weer terug om hem het te laten doen en laat ik de portemonnee dicht.Groeten
Maarten10 april 2014 om 20:56 #18228381Zit misschien wat uit de buurt maar Van Essen banden in Westervoort. Voor het uitlijnen. De vectra c is lastig met uitlijnen.
Puur garage voor onderhoud ben ik niet bekend in de Achterhoek. De liemers weet ik beter maar dat is wel wat verder.
11 april 2014 om 11:18 #18228382Uitlijnen met een schietloodje????????
Lekkere garage dan.
Een fatsoenlijk adresje zoeken, en dan pas evt je demper aanpassen mocht het niet genoeg zijn.
11 april 2014 om 12:50 #18228383Om verwarring te voorkomen; hij heeft wel gewoon uitgelijnd met deze tijdse instrumenten maar hij heeft een schietlood langs de auto gehangen om de camber te checken.
Waarom? Geen idee. Volgens hem was de camber niet te verstellen. Zag al een setje camber bouten op marktplaats. Daar maar even achteraan.11 april 2014 om 19:58 #18228384Hoeveel graden camber raden jullie aan bij de verlaagde auto??
Op de voor wielen dus.11 april 2014 om 20:01 #18228385@needenaar25 wrote:
Hoeveel graden camber raden jullie aan bij de verlaagde auto??
Op de voor wielen dus.Wat wil je met de Vectra doen?
11 april 2014 om 20:12 #18228386De Ta Technix Schroefset voor Opel Vectra C heeft idd een hele kleine mogelijkheid (slobgaten) om te stellen.
Dus zelf de gaten groter maken of camberbouten monteren.
De uitlijner wilde deze ingrepen niet doen, 1 omdat ik zelf de set heb gemonteerd en 2 hij de gaten op welke manier dan ook wil vergroten en dat is begrijpelijk.
Het schietloodje werd ff snel gebruikt om aan te tonen dat de camber echt niet goed was.
11 april 2014 om 20:14 #18228387@arjontje wrote:
@needenaar25 wrote:
Hoeveel graden camber raden jullie aan bij de verlaagde auto??
Op de voor wielen dus.Wat wil je met de Vectra doen?
Dagelijks “sportief” gebruik king:
11 april 2014 om 21:38 #18228388Hoeveel graden staat die nu dan?
12 april 2014 om 12:54 #18228389Voor dagelijks sportief zou ik gewoon de camber op zijn negatiefst zetten van de fabrieks waardes.
En natuurlijk de sporing daar op aan passen.Je kan verder gaan maar dat gaat ten koste van de banden. Deze zullen sneller slijten.
12 april 2014 om 13:48 #18228390@arjontje wrote:
Voor dagelijks sportief zou ik gewoon de camber op zijn negatiefst zetten van de fabrieks waardes.
En natuurlijk de sporing daar op aan passen.Je kan verder gaan maar dat gaat ten koste van de banden. Deze zullen sneller slijten.
Okee, heb ik volgende week wat te doen!
12 april 2014 om 15:35 #18228391@Vlearmoes wrote:
@C00kie wrote:
Hoeveel graden staat die nu dan?
Beantwoord jij altijd vragen met een wedervraag?? :hmmz king:
Ik vraag dit omdat je zei dat je hem hebt laten uitlijnen en ik dus ook verwacht dat je een uitlijnrapport ontvangen hebt. Op basis van dat rapport wou ik je een advies geven waar je om vroeg… maar als dat niet gewaardeerd wordt dan succes ermee.. -offtopic
12 april 2014 om 16:10 #18228392@C00kie wrote:
Hoeveel graden staat die nu dan?
Ik vraag dit omdat je zei dat je hem hebt laten uitlijnen en ik dus ook verwacht dat je een uitlijnrapport ontvangen hebt. Op basis van dat rapport wou ik je een advies geven waar je om vroeg… maar als dat niet gewaardeerd wordt dan succes ermee.. -offtopic
Even voor de duidelijkheid, ik ben dat niet die dat zei.
Geen keuringsrapport ontvangen. Bel er morgen wel weer heen :argue12 april 2014 om 17:19 #18228393Tja kijk ik heb thuis niet de boeken liggen om dat op te zoeken. Daarom noem ik fabrieks waardes.
Dit omdat elk type weer andere waardes heeft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.