Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra X30XE turbo leuk speelgoed
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2009 om 18:12 #17212084
Vandaag hadden we de calibra 3.0 v6 turbo weer bij ons staan,deze is ooit door ons gebouwd en kwam nu terug ivm verlseten koppeling die vervangen moest worden.
Vandaag was ook de eerste x dat wij ermee gereden hebben nadat de DTA erin is gekomen,kan je zeggen een grote dikke pret!!!!
Mijn calibra zullen we dus snel genoeg ook zo gaan bouwen,alleen wil ik een grotere turbo derop.
En deze heeft alleen een turbo op het voorste spruitstuk,we moeten eens goed gaan meten en doen om op het achterste spruitstuk ook een turbo te krijgen.Hoe is de turbo gemaakt??????
Vrij makkelijk,we hebben alle delen van een saab turbo gepakt,allemaal plug en play dus!!Spruitstuk,turbo enzv alles van een saab.
Hier wat foto’s
12 september 2009 om 20:14 #17522336:wub:wub:wub
:thumbup
12 september 2009 om 21:24 #17522337DTA… 1 turbo op 1 spruitstuk ipv na de collectors…
Die twee dingen lijken mij een goede reden om alvast op zoek te gaan naar een nieuw blok.
12 september 2009 om 21:42 #17522338Ziet er sjiek uit hoor:wub Mooi dat hij er inmiddels al zoveel kilometers mee gemaakt heeft:wors en dat alles netjes heel gebleven is:thumbup
12 september 2009 om 22:13 #17522339origineel gepost door Mirage
DTA… 1 turbo op 1 spruitstuk ipv na de collectors…Die twee dingen lijken mij een goede reden om alvast op zoek te gaan naar een nieuw blok.
Leg a.u.b. even uit?
Saab rijd toch ook zo rond?
alleen geen DTA,en dit blokje had 134000 gelopen toen de turbo derop kwam en inmiddels staat er 157000 op de klok,enkel 3x de koppelingsplaten vervangen,deze willen het niet zo lang volhouden,en ja er zit een sportkoppeling op.
Verder geen mankementen gehad aan de motor…En dat terwijl de eigenaar eigenlijk geen turbo kan rijden!
Tenminste hij kent maar 1 ding en dat is, in de auto stappen, starten ,gas vol intrappen en rijden en ook weer net zo snel de auto uitzetten.Dus wij vinden het ergens een hele prestatie dat het nu nog heel is:D:D:D
De auto heeft een duitse eigenaar,hij haald altijd het uiterste uit de kan.
12 september 2009 om 22:22 #17522340Mwah je vangt wel eens wat op….
Hoop voor de eigenaar dat ie nog heel lang loopt, daar niet van hoor.
13 september 2009 om 08:17 #17522341het zal ook best wel werken, maar in theorie heefd de cilinderbank met de turbo meer uitlaattegendruk als de ander.
dus als ik het zo hoor heb ik er eigenlijk ook m’n vraagtekens bij, maar als een fabrikant als saab het ook zo doet zal dat wel op een of andere manier opgevangen worden.13 september 2009 om 08:44 #17522342ja maar is low pressure turbo toch? 0,4bar of zo?
Ziet er netjes uit Ronald!:thumbup
13 september 2009 om 08:48 #17522343origineel gepost door Mirage
Mwah je vangt wel eens wat op….Hoop voor de eigenaar dat ie nog heel lang loopt, daar niet van hoor.
Leg dan even uit,je zegt A moet je ook B zeggen?
13 september 2009 om 08:49 #17522344origineel gepost door geert666
ja maar is low pressure turbo toch? 0,4bar of zo?Ziet er netjes uit Ronald!:thumbup
:jerry:jerry:wors:wors
Helemaal gelijk,rijd nu op 0,6 bar,zelfde als de saab die rijd op 0,58 bar druk13 september 2009 om 09:47 #17522345origineel gepost door JohnSmith
het zal ook best wel werken, maar in theorie heefd de cilinderbank met de turbo meer uitlaattegendruk als de ander.
dus als ik het zo hoor heb ik er eigenlijk ook m’n vraagtekens bij, maar als een fabrikant als saab het ook zo doet zal dat wel op een of andere manier opgevangen worden.Er is destijds niet alleen het voorste spruitstuk vervangen,ook het achterste spruitstuk,saab had deze namelijk anders als de originele leistrich.
Dus er zal wel iets gedaan zijn,aangezien dit spruitstuk totaal anders is.
Het turbospruitstuk,turbo,achterste spruitstuk enzv komen van een saab 93 Aero 2.8 liter turbo af.Dus neem aan dat saab hier wel een foefje voor gemaakt heeft..
gaat perfect dus why not?
13 september 2009 om 09:59 #17522346Leuk om te zien:)
Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?Gr Pascal:thumbup
13 september 2009 om 10:06 #17522347origineel gepost door Pascal_B
Leuk om te zien:)
Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?Gr Pascal:thumbup
moeten indd dan beide cilinderbanken gaan gebruiken,komen twee geert666 turbo’s op waarschijnlijk,deze turbo’s zijn groot genoeg
13 september 2009 om 10:26 #17522348Klinkt gezellig een V6 3L turbo, hoe veel vermogen heb deze? En alleen op voorwielen of met 4×4?
Idd beetje vreemd (dat ook bij Saab) 1 cilinder bank word gebruikt…. ze zulllen het daar (bij Saab) wel weten.
13 september 2009 om 11:52 #17522349origineel gepost door 2slow
Klinkt gezellig een V6 3L turbo, hoe veel vermogen heb deze? En alleen op voorwielen of met 4×4?Idd beetje vreemd (dat ook bij Saab) 1 cilinder bank word gebruikt…. ze zulllen het daar (bij Saab) wel weten.
De turbo die erop zit is erg klein,hij rijd nu op 260 pk
Paar groteren turbo’s derop zal flink schelen13 september 2009 om 13:12 #17522350origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Pascal_B
Leuk om te zien:)
Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?Gr Pascal:thumbup
moeten indd dan beide cilinderbanken gaan gebruiken,komen twee geert666 turbo’s op waarschijnlijk,deze turbo’s zijn groot genoeg
Dat merk ken ik nog niet :jerry
13 september 2009 om 15:14 #17522351garrett en geert, voor een tukker hetzelfde :D:D:D
13 september 2009 om 15:51 #1752235213 september 2009 om 17:27 #17522353waren wij ook al aan het denken,das de enige plek waar nog een beetje ruimte is:D
Jou blokkie of van wie is het?Welke turbo’s zitten derop en is het een 3.0 of 2.5?
En heb je er meerdere foto’s van?
14 september 2009 om 08:29 #17522354Weinig ruimte ja, of je moet je cali ombouwen naar RWD. Staat een filmpje op youtube van een LET, meen dat die een ford achteras en diff gebruikt had.
14 september 2009 om 08:58 #17522355Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!14 september 2009 om 22:04 #17522356En dan heb je gewoon het blok zoals die nu in de Insigna zit!!!
Turbo boven de versnellingsbak en klaar is Clara15 september 2009 om 06:04 #17522357origineel gepost door robbyrood
En dan heb je gewoon het blok zoals die nu in de Insigna zit!!!
Turbo boven de versnellingsbak en klaar is Clara????
15 september 2009 om 06:04 #17522358origineel gepost door geert666
Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!Dan moeten we het tzt maar aanpassen
19 september 2009 om 16:47 #17522359origineel gepost door geert666
Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!Oke. Zal je dus meer aan het blok moeten aanpassen voor 2 turbo’s, of een grotere turbo. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.