Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra X25XE 1997 werksjoppie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 09:55 #17223651
Ik maak ook maar een project voor de calibra, omdat ik mijn oude niet zo snel kan vinden:
Al een jaar staat het beestje nu ongeveer een jaar geschorst(heb em nu ruim 2 jaar).
1 van mijn 2 liefdes op 4 wielen (de 3de is een daily dus boeit niet zo:jerry)Mijn calibra X25XE is hier voor het eerst ter land gekomen op 08-09-1997.
Ik heb fabrieksdatums van bijv. gordels gevonden van 05-1997, dus ouder dan dat is hij zeker niet!Zo kocht ik hem:D
Daarna was er een probleem met het motorblok Deze had een lekkage in de warmtewisselaar en hierdoor begaf mijn blok het opeens. Met 130 op de snelweg klapten beiden koppakkingen en stond ik stil op een afrit aan de A6.
Gelukkig had ik een beetje garantie afgedwongen waardoor ik een zo goed als nieuw 2.5l v6 blok in de Calibra mocht lepelen.
Dus alleen het inbouwen kostte mij geld, maar dat is het nu nog steeds dubbel en dwars waard.Enkele maanden later was er een domme muts die achterin de calibra reed bij een rotonde, bumper ontzet…jammer joh BETALEN;)
Ik op zoek naar een leuk setje voor de calibra en dat werd een Riegerset:D
En hierbij al een foto hoe het totaal plaatje was:
Mede met behulp van Opelkadettje(Stefan) werd de calibra aan de achterkant al 20mm verlaagd dmv een Irmscher verlagingsset. De voorkant wordt nog een keer gedaan.
Toen kwam er een onverlaat die waarschijnlijk jaloers was, en voorzag mijn auto met een mooie kras van voor tot achter. Om dit te laten fixen kon ik beter de auto compleet opnieuw laten spuiten omdat dit al op het lijstje van wensen stond.
Omdat de calibra al niet meer als dagelijkse auto fungeerde(30K per jaar met de calibra vond ik zonde) heb ik hem dus weggezet, om er ECHT een liefhebbersauto van te maken-> werd al lief behandeld, maar nu echt niet meer als daily!
Mijn plannen:
Inside:
Toen ik de Cali kocht zat er een special edition interieur in. Ik heb nu een setje leer klaar liggen dat erin komt i.p.v. het stoffen interieur.
Mijn plannen:
– Na een leuke schade(is dus gekeyed) wil ik de calibra laten overspuiten in dezelfde kleur
– Er moeten nog mooie 17″ of 18″ rims onderkomen:D (17” 8J BBSjes liggen klaar:D)Motorisch zou ik wel iets groter willen, naar een 3.0 of 3.2 maar verder ook niet.
De v6 turbo zal in een 4×4 koets moeten gaan komen ooit :worsDe auto staat nu al bijna een jaar geschorst, ramen bijna allemaal er uit, zo goed als helemaal geschuurd voor de spuiter, en toen-> kwam er een manta wat ook werd omgedoopt tot project, en eerst voorrang kreeg. Nu is dat weer anders, omdat de manta een jarenproject gaat worden waarschijnlijk. Dus de calibra komt weer onder zijn hoes vandaan, en zal eerst afgemaakt gaan worden.
Verder vervolg van de afgelopen tijd en nog meer foto’s zal ik binnenkort posten:D
Gr.
Pastra19 juli 2010 om 10:10 #17700976hey kerel:D ben benieuwd:D:D
19 juli 2010 om 13:15 #17700977Ben ook benieuwd.
19 juli 2010 om 16:02 #17700978Eindelijk zijn er foto’s:wub Ziet er al mooi uit
19 juli 2010 om 17:54 #17700979jij weet ook niet wat je wil he :kewlpics
19 juli 2010 om 22:12 #17700980:):):):)
nice ride19 juli 2010 om 22:42 #17700981origineel gepost door Nick-GSI
jij weet ook niet wat je wil he :kewlpicsSamenhang van omstandigheden Nick;) leg ik je nog wel eens uit indien nodig:sleeping
2 augustus 2010 om 18:31 #17700982ja leg het maar een keer uit, snap er niks meer van
3 augustus 2010 om 05:04 #17700983Men neme een calibra, stallen hem na een manta te hebben gekocht.
Begint er aan, lekker klussen e.d.
Manta krijgt panne, en dat is met de rwd wel leuk rijden natuurlijk, dus gaan we daar maar aan beginnen te klussen, en staat het calibra project stil.
Maar dat heb ik nu weer omgedraaid.Update: hij stond al ruim 2 maanden stil, ook de motor niet laten draaien o.i.d. accu was ook afgekoppeld.
Druk de accuklemmen op de accu, stap in de auto(zittend op een velg:jerry). Draai de sleutel om, van allerlei lampjes en de blower gaan aan. 1 stapje verder-> STARTEN EN de lekker ronkende v6 deed het vrijwel gelijk:wub:wub:wubVolgende week even langs de spuiter:wors ff babbelen:angel
3 augustus 2010 om 15:59 #17700984uhh pat je velgen kloppen niet kerel.. die heb je tekoop staan remember :P
4 augustus 2010 om 06:22 #17700985origineel gepost door turbootje
uhh pat je velgen kloppen niet kerel.. die heb je tekoop staan remember :PInderdaad, ze staan te koop;) maar ze HOEVEN niet weg…
Als ik zover ben dat de calibra weer rijklaar is, ga ik de velgen onder de calibra plaatsen met nieuwe Toyo’s:wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.