calibra x20xev probleem

Forumindex Forums Techniek Ecotec calibra x20xev probleem

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    De Witte

calibra x20xev probleem

een calibra 2.0 16v ecotec (x20xev) waarvan de motor niet meer aanslaat. mijn eerste conclusie dat het alarm niet vrijgaf. ook als je aan de draadboom van het alarm zat ging het motorstoringslampje vreemd knipperen. aangezien er nog garantie op het alarm zat hebben we de wagen weggebracht naar het inbouwcentrum. vandaag hebben we bericht van het bedrijf gehad. dat het alarm goed functioneerde, maar dat het brandstofpomprelais en de desbetreffende zekering (11) geen spanning vanuit het aanstuurapparaat krijgen. is er toevallig iemand die bekend is met dit probleem of iets soortgelijks heft gehad. want ook ik zit nu langzaam aan met de handen in het haar. teens heeft de auto al 4 jaar lang last van inhouden en is er met het uitlezen niks te vinden. kruk en nok sensoren zijn al uitgewisseld maar ook dit heeft niet tot de oplossing geleid. enigste optie lijkt dan nu nog de ecu uitwisselen. zouden deze 2 problemen met elkaar te maken hebben of niet?
      het lijkt er op dat de motorcomputer niet meer alle 2 de sleutels “ziet”.
      Ik heb tot nu toe nog nooit iemand gehoord, die de transponder ring kapot had, of soortgelijke problemen.

hoop dat iemand me zo snel mogelijk kan helpen om de oplossing te vinden.

Pierre en Björn

svdk20
      Deelnemer

hoi pierre en bjorn welkom op dit forum.

het inhouden van de auto kan ook zijn dat je egr vies is en je stappenmotor.

wat betreft je alarm is het niet zo dat de startonderbreker van het alarm geschakeld staat op je brandstof pomp?
        de beste die je hiermee kan helpen is of cabrio-bully of wim-v6 maar die zal vast vandaag of morgen wel reageren op je topic.

normaal hebben we hier wel de regel dat je je eigen even voorstelt in het voorstel forum hier weet niet of je daar wel aan toe bent gekomen.

wim-v6
        Deelnemer

motorcoputer is sleutel code kwijt, kan komen door aftermarket alarm

Schokken, maak de gasklep maar schoon, boor het gaatje op net onder de gasklep in het gasklephuis, en reinig de stationair stappen motor.

EGR zal het probleem niet geven bij deze motor

Willem

hkmjager

origineel gepost door De Witte
            calibra x20xev probleem

een calibra 2.0 16v ecotec (x20xev) waarvan de motor niet meer aanslaat. mijn eerste conclusie dat het alarm niet vrijgaf. ook als je aan de draadboom van het alarm zat ging het motorstoringslampje vreemd knipperen. aangezien er nog garantie op het alarm zat hebben we de wagen weggebracht naar het inbouwcentrum. vandaag hebben we bericht van het bedrijf gehad. dat het alarm goed functioneerde, maar dat het brandstofpomprelais en de desbetreffende zekering (11) geen spanning vanuit het aanstuurapparaat krijgen. is er toevallig iemand die bekend is met dit probleem of iets soortgelijks heft gehad. want ook ik zit nu langzaam aan met de handen in het haar. teens heeft de auto al 4 jaar lang last van inhouden en is er met het uitlezen niks te vinden. kruk en nok sensoren zijn al uitgewisseld maar ook dit heeft niet tot de oplossing geleid. enigste optie lijkt dan nu nog de ecu uitwisselen. zouden deze 2 problemen met elkaar te maken hebben of niet?
            het lijkt er op dat de motorcomputer niet meer alle 2 de sleutels “ziet”.
            Ik heb tot nu toe nog nooit iemand gehoord, die de transponder ring kapot had, of soortgelijke problemen.

hoop dat iemand me zo snel mogelijk kan helpen om de oplossing te vinden.

Pierre en Björn

hoi pierre en bjòrn ,
            ik heb het zelfde probleem gehad en bij mij hebben ze bij de opel garage een nieuwe draad gelegd vanaf brandstof pomp naar contakt op bij auto aanzetten zeg maar gaat mijn pomp gellijk draaien werkt perfect geen problems meer gehad.
            groet marcel

wim-v6
            Deelnemer

Knipperen MM lamp duid op storing in startonderbreker.

Lekker, kan je niet eens je conatct en uurtje anzetten, is je accu leg haha..

beetje een beun oplossing.

meet de spanning eens bij de aanstuurdraden van brandstof en motorregel relais tijdens starten.

Willem

De Witte

Het aftermarket alarm is al naar gekeken:

aangezien er nog garantie op het alarm zat hebben we de wagen weggebracht naar het inbouwcentrum. vandaag hebben we bericht van het bedrijf gehad. dat het alarm goed functioneerde,

origineel gepost door wim-v6
                meet de spanning eens bij de aanstuurdraden van brandstof en motorregel relais tijdens starten.

Als het lampje knippert:

maar dat het brandstofpomprelais en de desbetreffende zekering (11) geen spanning vanuit het aanstuurapparaat krijgen.

Ik had via een andere zekering een tijdelijke doorverbinding gemaakt met zekering 11, dan hoor ik de benzinepomp lopen maar starten doet ie dan niet als het motorstorings lampje knippert. Dus de beunhaas oplossing werkt ook niet.

Groeten Pierre

De Witte

origineel gepost door svdk20
                  normaal hebben we hier wel de regel dat je je eigen even voorstelt in het voorstel forum hier weet niet of je daar wel aan toe bent gekomen.

Gezien het tijdstip :hmmzop dit moment, doe ik het later wel een keer.

Groeten Pierre

wim-v6
                  Deelnemer

Beunhaas oplossing gaat ook niet werken als de STARTONDERBREKER erop blijft.

ander had deze startonderbreker niet veel zin he!!

er zit een probleem in de systeem van de startonderbreker, waatschijnlijk worden de sleutels niet herkend!!

sleutels zijn alleen via de dealer met kenteken en legitimatie te verkrijgen.

willem

hkmjager

eeuhm keteken en legitimatie:O
                      was laatst mijn sleutels kwijt ff opel dealer groningen gebeld hebben ze aan de hand van sleutel code nieuwe voor me besteld kon ze ophalen zonder kenteken en legitimatie?
                      Vondt erg vreemd mjah moet dan ook nog worden ingelezen he..:wtf

wim-v6
                      Deelnemer

Officieel mogen ze alleen inlezen op de Code kaart van de auto…

met ligitimatie en kenteken..

Willem

svdk20
                        Deelnemer

@de witte:
                          is het probleem al verholpen?

dudie-c20ne

origineel gepost door svdk20
                            @de witte:
                            is het probleem al verholpen?

ja probleem is verholpen,
                            alles werd veroorzaakt door een defect brandstofpomprelais.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.