Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra x20xev probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2009 om 21:11 #17215178
een maatje van me heeft een calibra 2.0 16v ecotec (x20xev) waarvan de motor niet meer aanslaat. ben een dagje bij hem op bezoek geweest, daar was mijn eerste conclusie dat het alarm niet vrijgaf. ook als je aan de draadboom van het alarm zat ging het motorstoringslampje vreemd knipperen. aangezien er nog garantie op het alarm zat hebben we de wagen weggebracht naar het inbouwcentrum. vandaag hebben we bericht van het bedrijf gehad. dat het alarm goed functioneerde, maar dat het brandstofpomprelais en de desbetreffende zekering (11) geen spanning vanuit het aanstuurapparaat krijgen. is er toevallig iemand die bekend is met dit probleem of iets soortgelijks heft gehad. want ook ik zit nu langzaam aan met de handen in het haar. teens heeft de auto al 4 jaar lang last van inhouden en is er met het uitlezen niks te vinden. kruk en nok sensoren zijn al uitgewisseld maar ook dit heeft niet tot de oplossing geleid. enigste optie lijkt dan nu nog de ecu uitwisselen. zouden deze 2 problemen met elkaar te maken hebben of niet?
hoop dat iemand me zo snel mogelijk kan helpen om de oplossing te vinden.
grtz bjorn
17 december 2009 om 22:57 #17569970Probeer de reserve sleutel maar.
er zit een transponder in je sleutel welke moet overeenstemmen met de lezer bij je contact slot en de motorcomputer.
deze zal de sleutel niet meer hekennen.
Willem
18 december 2009 om 00:32 #1756997119 december 2009 om 15:59 #17569972komt wel eens voor…
laat de boel is opnieuw programmeren bij een dealer.
Willem
19 december 2009 om 16:39 #17569973origineel gepost door wim-v6
komt wel eens voor…laat de boel is opnieuw programmeren bij een dealer.
Willem
dit is een type die geen programmering behoeft zo uit m`n hoofd/
de transponder wordt niet gevoed door een batterijtje in de sleutel19 december 2009 om 17:01 #17569974klopt, maar moet wel worden ingeleerd, gebeurt wel vaker.
Systeem is voor alle niet can-bus opels gelijk.
en anders aftermaket alarm los koppelen om te kijken of deze problemen geeft.
willem
20 december 2009 om 17:55 #17569975chippie kopen 90% zeker dat hij ineens start aangezien de sleutelcode dan eruit is
22 december 2009 om 00:46 #17569976Tijdens het slepen naar de garage heb ik een paar keer de koppeling op laten komen terwijl ie in zijn 2 stond. Bij de vierde keer sloeg ie aan en bleef op 2000rpm lopen, dat bleef ie ook doen toen de motor inmiddels al warm was geworden. De garage heeft hem een aantal malen gestart maar niets kunnen vinden, behalve een gaspotmeter storing bij het uitlezen. Die hebben ze gereset en gezegd dat we maar even moesten afwachten of het dat ook werkelijk was. De storing kon ook komen omdat ik hem gestart had tijdens het slepen zeiden ze. Tijdens het naar huis rijden, een stukje van een kilometer of 4, sloeg ie af. Ik had toen nog wel vaart en heb toen 2 keer de koppeling op kunnen laten komen maar hij sloeg niet meer aan. Het motorstoringslampje knipperde toen weer terwijl hij vanaf de garage uit was geweest. Ik heb toen een paar keer proberen te starten met een knipperend lampje maar hij sloeg niet aan. Ik heb toen het kontact uit laten staan en na een paar minuten ging het lampje zoals normaal constant branden. Toen startte hij weer wel normaal en zijn toen terug gereden naar de garage. Nu even afwachten wat de garage nu uitleest uit de ECU.
grtz Pierre
22 december 2009 om 09:54 #17569977knipperend lampje is storing in startblokkering. dus je moet gewoon je sleutels laten controleren, waarschijnlijk zijn ze kapot.
22 december 2009 om 16:53 #17569978Weet je zeker dat de chip er nog in zit? Mijn broer is een keer zo slim geweest om me sleutel te laten vallen… en sprong me sleutel open:( chip foetsie:( en hij maar zegge nee niet gevalle niks:o kwam me monteur er achter na paar uur zoeke… mist de chip:jerry
22 december 2009 om 19:54 #17569979origineel gepost door Maurice89
Weet je zeker dat de chip er nog in zit? Mijn broer is een keer zo slim geweest om me sleutel te laten vallen… en sprong me sleutel open:( chip foetsie:( en hij maar zegge nee niet gevalle niks:o kwam me monteur er achter na paar uur zoeke… mist de chip:jerrychip zit er in, heb de sleutels open gehaald om te kijke of dit een chip was die ingeleerd moest worden.
grtz bjorn
22 december 2009 om 22:33 #17569980Deze sleutels laten inleren door een dealer!!
vaak ben je van je probleem af, anders worden het nieuwe sleutels.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.