Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra wegzetten, raad gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2009 om 12:27 #17492742
origineel gepost door Stender
Even 1 tip; ga er niet ‘s winters mee rijden, zeker niet als er gestrooid is :thumbupDe hele winter niet rijden??? :cry
Bleeee, hoe ga ik dat volhouden?? Op zich is er nog al wat te doen voordat ie er weer een tijdje tegenaan kan, maar toch…
10 december 2009 om 13:06 #17492743origineel gepost door McLambo
WD40?? Da’s toch kruipolie? Is dat niet slecht voor de lak? Dat koop je toch in die blauw met gele bussen?En wat bedoelje dan met ‘ alles ‘?
Niet echt kruipolie, multi purpose, en ik bedoel niet op de lak… maar op delen van je onderstel enz. Kan je dan later altijd afspuiten met water als je hem weer gaat gebruiken. Laagje olie op metaal beschermt tegen de roest namelijk. Ideaal voor conserveer middel. Helaas trekt het ook vuil aan, dus cleanen na een x jaar als je dat ding uit de schuur trekt zal zeker nodig zijn.
Verder zou ik de benzine er gewoon in laten zitten, bougies eruit, cilinders volspuiten met wd40 ook en bougies derin weer, en wegzetten. Benzine tank kan je altijd leeg drainen later stadium en gewoon nieuwe benzine in doen.
10 december 2009 om 13:11 #17492744Als alternatief; kan ik hem ook elke maand ff laten lopen?
Wielen etc kan ik er niet afhalen, want ik denk dat ik deze winter wat tripjes moet maken tussen de stalling en de sleutelschuur (20 km)
Het hele onderstel staat op dit moment in in een dikke laag tectyl. Moet ik dit er dan afhalen? Of die laag tectiel gewoon goed bijhouden?
10 december 2009 om 13:49 #17492745Ik weet niet of je het wil, maar je zou hem toch ook aan een druppel lader kunnen hangen?
10 december 2009 om 13:53 #17492746Het gaat mij er meer om dat de zuigerveren etc niet vast gaan zitten; daarom wilde ik hem ff elke maand een kwartiertje laten lopen, en de auto ff een stukje heen en weer rijden in de schuur ? zoals boven aangegeven zal ik er af en toe mee heen en weer moeten tussen de garage en stalling, dus dan loopt ie evengoed een stuk.
10 december 2009 om 18:19 #17492747Nee jah haha, tectiel lekker laten zitten :P
Bougies eruit en cilinders vol wd40 spuiten, hoef je hem ook niet te starten af en toe.
10 december 2009 om 18:43 #17492748Okay, duidelijk! VOL spuiten, is dat ff flink erin spuiten? of tot de rand toe vol? of.. ? (sorry, noob vraag ik weet het)
10 december 2009 om 22:12 #17492749Nee niet tot de nok vol, gewoon ff flink rondom derin spuiten, zit een slangetje bij de fles wd40.
10 december 2009 om 22:21 #17492750liever een beetje motorolie in de cilinders.
WD40 is zo dun dat het langs de zuigerveren het carter in zal lopen op langer termijn.
steeds effe laten lopen word de motor ook niet beter van.
Willem
11 december 2009 om 09:28 #17492751Duidelijk!
11 december 2009 om 09:54 #17492752origineel gepost door wim-v6
liever een beetje motorolie in de cilinders.WD40 is zo dun dat het langs de zuigerveren het carter in zal lopen op langer termijn.
steeds effe laten lopen word de motor ook niet beter van.
Willem
Mag best… motorolie in de cilinders is ook niet zo lekker als het zaakje weer wilt starten na een tijd. Mijn mening dan :)
11 december 2009 om 11:43 #17492753IK las laatst nog ergens een stukje van iemand die deed bij de laatste rit kwart liter 2-takt olie in de tank, en dan reed ie daar 30/40 km mee, zodat de uitlaat ook ‘ lekker vet’ is van de binnenkant. :wtf
11 december 2009 om 14:48 #17492754onzin, want het verbrand gewoon, het koekt er eerder door dicht, dan dat het een smeerlaag achterlaat.
12 december 2009 om 15:41 #17492755origineel gepost door daargaanweweer
origineel gepost door wim-v6
liever een beetje motorolie in de cilinders.WD40 is zo dun dat het langs de zuigerveren het carter in zal lopen op langer termijn.
steeds effe laten lopen word de motor ook niet beter van.
Willem
Mag best… motorolie in de cilinders is ook niet zo lekker als het zaakje weer wilt starten na een tijd. Mijn mening dan :)
2 tellen helemaal bluaw achter de auto, thats’s it.
Bij WD40 zit deze gelijk bij de motorolie in het carter door het naar benenden lekken.
Willem
12 december 2009 om 23:46 #17492756Klopt, maar meestal vervang je de olie toch ff als je um na lange tijd weer wilt gebruiken, tenminste doen de meeste denk ik :thumbup
13 december 2009 om 11:03 #17492757AnoniemLid sinds:
1 January 1970de meine staat nu al weer wat langer dan gepland
denk 2,5 jaarmaar normaal stond die ook de hele winter over in de stalling
wel zette ik hem goed warm weg
dus ff flink warm rijden opweg naar de stallingverder enkel andere wielen eronder
accu polen los
raam ietsje openuit de stalling:
rustig op temperatuur laten komen
andere wielen erondernaar huis rijden
olie verversen
stof van de auto af wassenwant ben ook van mening dat n hoes niet goed is:o:o
ok er zal wel verschil zijn met de ene en andere hoesmaar toch????????????
13 december 2009 om 15:09 #17492758En wat is volgens jou dan niet goed aan een hoes? Want ik hoop er deze week 1 van iemand te krijgen, een afdankertje, maar voor de ascona goed genoeg.
Van de binnenkant is die van de zachte spul, zodat er geen krassen op komen, en ter hoogte van de ramen zitten van die stukken stof over elkaar heen (flappen) zodat het vocht er nog goed uit kan.20 december 2009 om 10:51 #17492759zet ook even een muizenlokdoos in de auto en eventueel een vochtvreter
muizen hebben bij mij al eens een nest van een stoel gebouwt20 december 2009 om 12:22 #17492760Ik heb de grootste hoes erover zitten, komt van een Cadillac STS af…
De calibra zwemt er in, maar het gaat me om het stof van de gieterij daar in de loods, en er is een raampje uit zodat vocht geen kans krijgt. Het liefst haal ik het blok er even uit om hem op te kunnen frissen voor ik weer ga rijden.
muizen zijn daar ook, maar niet in mijn auto, interieur is er toch helemaal uit:vertag
20 december 2009 om 16:05 #17492761muizen willen ook nog wel eens aan een kabelboompje proeven:o
20 december 2009 om 19:38 #17492762ff 230 opzetten:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.