Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra v6 versnellingsbak/f25
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2009 om 12:39 #17209167
hallo ik heb een probleem
mijn versnellings bak doet moeilijk..
negen van de tien keer gaat hij als hij rijd moeilijk in ze versnelling…moet hem er meestal in duwen omdat hij stroef gaat….maar als ik stationair sta en dan schakel dan doet hij het bijna niet…..
iemand bekend met dit probleem en weet iemand wat er aan te doen is….of…dat men weet waar en hoeveel ik aan een andere bak kan komen…betreft een handgeschakeld…
dus denk dat een automaatbak geen zin heeft..
en om welke bak gaat het…?
ik heb wel een f25 zien staan voor v6
mijne is uit 97alvast bedankt
15 maart 2009 om 13:01 #17471028volgens mij zijn alle V6’en met de zelfde versnellingsbak geleverd
15 maart 2009 om 15:37 #17471029Komt je koppeling wel goed vrij? Ik zou er eerst iemand naar laten kijken die er verstand van heeft, voordat je straks voor niks je bak laat vervangen.
Op elke Calibra V6 zit een F25.15 maart 2009 om 21:41 #17471030koppeling strakker (laten) zetten.
kijken of ie dan goed schakeld.
Willem
16 maart 2009 om 08:17 #17471031hij doet het voornamelijk in In 1 en 3
Koppeling komt nog wel vrij normaal op
Alleen in ze achteruit schokt ie eerst klein beetje16 maart 2009 om 19:54 #17471032Misschien je bak even afstellen.
Bovenop je bak zit een veertje, met een rood/oranje dopje er op.Precieze volgorde weet ik niet helemaal.
Misschien kan Wim-v6 je helpen.Gr.
Pastra
17 maart 2009 om 20:28 #17471033jupzz ik weet beetje hihi.
ik denk dat het niet aan de bak afstelling ligt, maar aan de koppeling.
maar kijken kan geen kwaad.
mooiste is het volgende met 2 man te doen.
pook zo zetten dat ie in neutraal naar rechts tegen de aanslag staat, nu kan je rechts in het gele blok op de pook een pennetje duwen.
als het goed is blijft de pook nu staan waar jij m gezet hebt.
als je op de bak op de dopje drukt moet is naar binnen gaan, zo ja, staat de boel goed.
gaat dat niet, beetje rommelen aan schakelmechaniek tot ie wel naar binnen gedrukt kan worden.
dan schakelmechaniek stelbout paar slagen los beetje vrotten en weer vast, pennetje op bak weer terug trekken en pen bij de pook weer erui en moet ie goed zijn
Willem
17 maart 2009 om 21:19 #17471034En andersom??
Eerst de stelbout los, dan de bak onder de motorkap goed zetten door het pennetje op de schakeltoren in te drukken en goed te zetten en daarna bij de pook te kijken dat ie goed staat dmv het boortje 5 gat en gat in lijn zetten en dan de stelbout van de bak weer vast zetten.
Als alles klopt , schakelt ie weer as een trein!17 maart 2009 om 21:22 #17471035kan ook haha.
ik stel normaal alleen als de bak los is geweest.
vandaar dat de uitleg zo is gelopen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.