Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra UPDATE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2011 om 11:56 #17765382
Ziet er toppie uit!
Lichtelijk jalours hier ;)
Mare goed bezig dus.
8 februari 2011 om 19:04 #17765383mooi project lekker bezig :)
blijft deze voor de rest standaard of heb je er nog plannen mee?
(kan zijn dat ik er overheen gelezen heb:angel)8 februari 2011 om 21:42 #17765384Is dat APC gewoon een soort interieur cleaner dan?
[rquote=1862550&tid=137704&author=Pastra]
[/rquote]
Je pakt wat mij betreft alles zeer goed aan. Maar klopt het dat de tussenplaat niet opnieuw is gespoten? Want een paar foto’s eerder is deze afgeplakt. Daarnaast lijken de randen plaatwerk die achter de achterlichten vallen ook ongespoten. Aangezien daar vaak vuil gaat zitten en lichte roest kan ontstaan snap ik niet dat de spuiter dit niet mee pakt.Klopt het dat de achterruit is blijven zitten? Is deze moeilijk te verwijderen of is er een andere reden waarom je dat liever niet doet? Dit vraag ik omdat ik zelf ook ooit nog eens m’n Calibra geheel of gedeeltelijk een nieuw laklaagje wil geven.
9 februari 2011 om 17:15 #17765385Klopt.
Dit wordt anders aangepakt.
Omdat achter de lichten geen roest en narigheid zat heb ik gezegd dat hij deze niet hoefde mee te spuiten.
Dit omdat ik altijd de achterlichten eruit haalde om de boel schoon en netjes te houden.De achterplaat wordt met scotch brite(ofzo) gedaan…
De achterruit is blijven zitten op aanraden van de spuiter. Afplakken rondom de ruit ging goed, dus was het beter om de ruit niet eruit te halen.
Ik heb nog wel een reserve-ruit liggen, maar wist niet 100% zeker of het rubber er omheen nog te bestellen was bij de dealer.
Nu is deze wel iets uitgedroogd e.d. maar dat lossen we ook wel weer op.Ook heb ik nog een dealer-update:
Voor degene die een nieuwe parafaanplaat willen, deze zijn niet meer te verkrijgen bij de dealer.10 februari 2011 om 18:41 #17765386lekker bezig Pat!
ben je zaterdag nog in de loods? kom ik dan wel effe koekeloeren:D
10 februari 2011 om 20:04 #17765387Klinkt logisch. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat straks.
Succes met het verder opbouwen.10 februari 2011 om 21:02 #17765388Nog even een update :angel
Juffer1 heeft zojuist de centrale vergrendeling op afstand bedienbaar gemaakt met een setje van “SPY”. Nu kunnen de slotloze grepen blijven zitten:wub
Ook een zeer zeer grote ergenis!
Welke Duitse &@#%@ heeft het in zijn of haar botte hersens gehaald om deurrubbers zo te maken dat je er 2 uur een bezig bent:fy1 Bij de astraatjes is klik klik klaar… nee bij een coupé is dat dus niet zo
maar de bestuurderskant is nu in ieder geval voorzien van rubber11 februari 2011 om 11:41 #17765389[rquote=1865448&tid=137704&author=Pastra] Ook een zeer zeer grote ergenis!
Welke Duitse &@#%@ heeft het in zijn of haar botte hersens gehaald om deurrubbers zo te maken dat je er 2 uur een bezig bent:fy1 Bij de astraatjes is klik klik klaar… nee bij een coupé is dat dus niet zo
maar de bestuurderskant is nu in ieder geval voorzien van rubber [/rquote]Nou heb ik de ervaring er niet mee (heb nog nooit deurrubbers vervangen) Maar een Astra heeft natuurlijk een heel ander deurrubber dan een Calibra. Bij een Astra word deze volledig door de deur afgesloten en bij een Calibra voor een groot gedeelte door de zijruit. Denk dat daar het grote verschil zit ook qua montage en tijd dan dus..
Maar goed dat zou je zelf ook wel hebben ingevuld ;)
11 februari 2011 om 20:31 #17765390Dat weet ik… maar wat een:fy1 :angel
6 maart 2011 om 19:01 #17765392Weer een update met wat foto’s incl. uitleg:
Raampje:
Na het plaatsen:
De ballasten van de xenon lagen altijd los in de motorruimte, en dat vind ik niet kunnen.
Daarom een oplossing gezocht, en deze ook gevonden.
De ballasten passen namelijk precies tussen de bumperbalk, en de beugels passen ook precies zo dat de bout van de bumperbalk ook kan fungeren als montagebout voor de beugel.
Na alle kabels te hebben getrokken samen met Juffer1 door de auto kon er al een deel van de interieurdelen gemonteerd worden. Maar natuurlijk eerst goed schoonmaken en behandelen met PB’s Natural Look:
Vies:
Schoon en behandeld:
Het volgende was het leer aan de bestuurderskant wat weer gemonteerd kon worden.
Allereerst de stoelen gedaan en behandeld met de Swissvax Leather Cleanerkit.
Dit wordt dus ook gebruikt voor de Spyker Cars!Bovenste schoongemaakt met de leathercleaner en behandeld met de Leather Milk:
Linker stoel is behandeld:
Best vies die stoelen:
En toen werd het tijd om afscheid te nemen van de oh zo luxe stoel waarmee er met de calibra korte stukjes gereden werd:
Deze werd vervangen door:
Ook de aangeschafte audio werd geplaatst in de achterpanelen:
De oude pasring moest wel gebruikt worden, dus zo chick ziet het er niet uit, maar:
Het betreft een setje van Rainbow met aluminium conus.
Hierdoor zal de volumepiek met strak geluid velen malen breder zijn dan met de kunststoffen conussen.Ziehier ook nog de stappenmotor waardoor ik dus de storing in de motor had :evil:
De motorruimte ziet er nu zo uit:
Vandaag bij Hennie een zgan stappenmotor gehaald!
Thanks Hennie voor de hulp en het zoekwerk!!!:wors
Aankomende week de klepdekselpakkingen vervangen aangezien er 1 lek is.
Daarna van de achterste cilinderbank nog de bougies vervangen en alle incl. nieuwe stappenmotor terugplaatsen en de eerste meters rijden:wub8 maart 2011 om 10:12 #17765393zgan ?? is een nieuwe:thumbup
8 maart 2011 om 11:35 #17765394Oké oké 2 keer gebruikt:p
Inmiddels zijn de kleppendekselpakkingen vervangen, en de stappenmotor gemonteerd.
Nu is het wachten op de inlaatpakking…12 september 2011 om 12:24 #17765396Rara wat doet paul met mijn auto?
Zelf ondertussen druk, maar met de 15″ velgen?
De velgen zijn helemaal schoongemaakt, ge-clayed, en daarna in PB’s Wheel Wax gezet.
De banden zijn na schoonmaak in de nieuwe DJ’s Tyromania gezet!
Geen glans, maar geeft juist een look alsof ze nu zijn, en beetje mat.NEE, tuurlijk niet:
De velgen zijn helemaal schoongemaakt, ge-clayed, en daarna in PB’s Wheel Wax gezet.
De banden zijn na schoonmaak in de nieuwe DJ’s Tyromania gezet!
Geen glans, maar geeft juist een look alsof ze nu zijn, en beetje mat.Wat doet Paul nou?
Poll:
wat vinden jullie mooier:
Met of zonder de calibra turbo spoiler er op?
Ik twijfel heeeeeeeeel erg, omdat het wel heeeeeeeel dik staat, maar ook zonder vind ik het :wubPaultje, nogmaals SUPER bedankt!
Gr.
Pastra-v612 september 2011 om 13:06 #17765397Ik zeg met, lage bumpers vragen om een spoiler :thumbup
12 september 2011 om 13:19 #17765398ik vind hem zonder spoiler mooier, maar met ziet er ook niet onaardig uit haha.
wel fantastisch hoe dat leer eruit is gekomen.12 september 2011 om 14:35 #1776539912 september 2011 om 15:03 #17765400Ik heb een iets andere spoiler maurice;)
Maar ik wilde dat er ABSOLUUT niet aan mijn auto gelast zou worden!
Dus de antennevoet is vervangen door een nieuwe, en de ruitenwisser blijft.
Ook het logo op de achterklep wordt weer teruggeplaatst, wel vervangen door een nieuwe!Gr.
Pastra12 september 2011 om 15:36 #17765401Zonder spoiler.. is strakker
12 september 2011 om 15:48 #17765402Ik vind met spoiler mooier.
De rest ziet er trouwens ook goed uit :)12 september 2011 om 16:07 #17765403Owh ok, weet je nog wat die logo koste toevallig? 20a30euro kan dat?
14 september 2011 om 06:03 #17765404Ik vind met spoiler beter.
Rieger setje er onder maar geen spoiler er op vind ik eigenlijk geen porum.Lokatie van de Xenon ballasts lijkt me trouwens ook niet echt ideaal. Als er een keer een lampje stuk is mag je bumper er af omdat je anders de stekker niet los kan maken.
Tis wel een geweldig strakke bak nu :)
14 september 2011 om 09:02 #17765405Ik zeg met spoiler
14 september 2011 om 11:08 #17765406@McKaamos wrote:
Ik vind met spoiler beter.
Rieger setje er onder maar geen spoiler er op vind ik eigenlijk geen porum.Lokatie van de Xenon ballasts lijkt me trouwens ook niet echt ideaal. Als er een keer een lampje stuk is mag je bumper er af omdat je anders de stekker niet los kan maken.
Tis wel een geweldig strakke bak nu :)
Ik vind juist losse ballasten in de motorruimte niks.
Zo zitten ze zeker weten vast, en kunnen ze niet te warm worden.
Mocht er een lampje kapot zijn, shit happens, dan moet de bumper er af. Maar dat is de moeite niet.Vind in dit geval een nette motorruimte belangrijker dan het praktische!
Gr.
Pastra14 september 2011 om 17:34 #17765407Zonder!:P
15 september 2011 om 07:10 #17765408@Maurice89 wrote:
Owh ok, weet je nog wat die logo koste toevallig? 20a30euro kan dat?
Ze zijn niet meer te bestellen bij de dealer :cry En laat ik nou niet zo voorzichtig geweest zijn met de oude :jerry
Gr.
Pastra -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.