Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra turbo F28 bak-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2016 om 11:37 #17275159
Hoi hoi, ik heb een vraagje over deze leiding,
Als ik mn auto start dan komt er olie uit..
Die komt blijkbaar uit mijn versnellingsbak..
naar horen zeggen als daar olie uit zou komen dat de bak bijna stuk is..
Nu heb ik wel gemerkt dat ik olie moet bijvullen voor mn servo :hmmzgeen idee wat ik hiermee zou moeten doen, hebben momenteel een boutje in gedraaid en het lekt niet meer.. :hmmz
iemand een idee hoe dat zou kunnen worden opgelost ? :( :hmmzhttp://smg.photobucket.com/user/opelderek101/media/Cav%20turbo%20rebuild%202009/100_1563.jpg.html
25 januari 2016 om 11:51 #18308967Als ik zo je verhaal lees en hopelijk begrijp bedoel je de verdeelbak? Waar komt precies olie uit waar een leiding op zit?
Als je zo door rijdt gaat je verdeelbak er zoiezo aan is mijn mening laat dit zo snel mogelijk maken om verdere schade te voorkomen.25 januari 2016 om 12:03 #18308968Ja maar hoe? Uit de verdeelbak klopt.. ik rij er niet meer mee sinds de olie eruit is beginnen komen.. het is een zwarte leiding die uit de verdeelbak/versnellingsbak komt.. het is atf olie die eruit komt en het is zwart van kleur.. blijkbaar is die bak verbonden met de servo reservoir
25 januari 2016 om 12:54 #18308969Klinkt als overlijden van de 4×4…
25 januari 2016 om 13:40 #18308970Die dunne slang op de foto, is de vul/ ontluchtingsslang van je verdeelbak.
De dikke slang die er niet op zit, gaat naar je drukbol.
ik neem aan dat de olie uit de dunne slang komt.
hoe oud is je drukbol?
Is die al eens vervangen?
maar klinkt als je verdeelbak die kapot is, maar daar zijn nog wel andere voor tevinden.groeten.
25 januari 2016 om 13:49 #18308971Ik heb gezegd eerlijk geen idee van, heb mijn calibra gekocht op 148.000 en die heeft er nu op 1jaartijd 155.000 km’s
Valt dit nog te redden of ? Moet er een andere verdeelbak op.. idd de olie komt uit de dunne leiding.
Bedankt dat jullie me willen helpen..25 januari 2016 om 16:03 #18308972Verdeelbare is permanent te maken eventueel.
Revisie weet ik niet waar je dat zou kunnen laten doen25 januari 2016 om 17:23 #18308973misschien een 4wd specialist in de buurt ?
25 januari 2016 om 20:20 #18308974Hoi,
Als er olie uit je dunne slang (ontluchting slang) komt is je pakking van je drukplaat gescheurd.Deze drukplaat wordt via je drukbol en je stuurpomp op druk gezet als je 4×4 in werking is. Dit houd in dat er nu stuurbekrachtiging olie in je verdeelbak zit en je reservoir van je stuurbekrachtiging moest bijvullen. Hiermee moet je niet lang mee rijden anders heb je zeker permanente schade aan je 4×4 bak.
Deze pakking is niet meer leverbaar en alleen onze vriend in Zwitserland heeft ze volgens mij nog, maar verkoopt ze niet los(doet alleen aan complete revisies voor veel euro’s).
Je hebt dus een paar opties.
1. 2de hand 4×4 bak met kans dat je in de toekomst het zelfde probleem gaat krijgen of Locken
2. Kijken op de tandwielen nog goed zijn van je huidige bak en deze dan Locken. Dit houd in dat er andere ringen in je bak gaan waardoor je permanent 4×4 hebt.
3. Naar Zwitserland rijden en veel euro’s kwijt zijn.
4. F28 ombouwen naar naar voorwiel aandrijvingIk heb dit probleem ook ondervonden maar mijn bak was op de visco ringen na niet beschadigd dus kon mijn huidige bak locken. De bak demonteren is een leuk en tijdrovend werkje en eigenlijk bijna niet te doen zonder een brug.
Succes!
Gr Martin
25 januari 2016 om 21:13 #18308975Bedankt martin, ik heb niet gereden sinds mn bak olie lekte dus ik denk niet dat mijn ringen of zo beschadigd zijn.. wat kost zo’n lock kitje dan ? Wie kan dat locken voor me ? Kan ik dat zelf doen? Hoe noemt die pakking ? En dat locken hoelang gaat dat mee? Ben namelijk van plan om op vmax / eds phase 3 te gaan rijden..
Greeetss
26 januari 2016 om 08:18 #18308976Hoi,
Heb de ringen in Engeland gekocht bij Michael Hayward. Als je googled vind je veel info of Engelse forums. Ze kostte een jaar geleden rond de 125 euro incl verzendkosten uit me hoofd.
Deze ringen(5 stuks) vervangen je huidige 14 visco koppelingsringen in je 4×4 bak. Hierdoor heb je permanente aandrijving naar achteren. Dit houd dus in dat je je drukbol en toebehoren die je 4×4 bak regelen niet meer nodig hebt en kunt verwijderen en je de aanvoer van je stuurbekrachtiging systeem naar je drukbol moet aanpassen. Ik heb op de sloop het leidingwerk van een normale calibra gepakt om de stuurbekrachtiging aan te sluiten zodat ik het leidingwerk van de 4×4 kan bewaren als ik of de volgende eigenaar het 4×4 systeem wil laten werken in de toekomst.
De olie die in je 4×4 bak gaat is helaas niet meer leverbaar bij opel nederland en zal je uit Engeland/Duitsland moeten halen of een alternatief gebruiken. Volgens de technische handleiding van Opel kan je ook een Castrol variant gebruiken en dit heb ik ook gedaan. Wat betreft je vraag of dit ook goed gaat met een phase 3 heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel gelezen op diverse forums dat een aantal gebruikers met phase 3 een gelockte bak hebben en dit al een aantal jaren goed gaat.Succes! Gr Martin
26 januari 2016 om 10:50 #18308977Heb je er een foto van ? Email adres van de man of enige hoe ik hem kan contacteren.. heb je die ringen zelf in je bak gestoken dan ? Ik zal zien wat ik zelf aan wil kan doen.. bedankt Martin !!!!!
Gr
26 januari 2016 om 14:36 #18308978in het 4×4 gedeelte is er een hoop over geschreven.
Misschien daar even kijken.
Ik heb ze er bij mij zelf ingestoken.
Is een beetje knutselen maar wel doenbaar26 januari 2016 om 14:42 #18308979viewtopic.php?f=25&t=170382
Hier staan enkele foto’s in27 januari 2016 om 09:11 #18308980Hoi,
De link die stoffel geeft kan je veel info vinden :wors . Inbouwen is te doen alleen zitten de bouten rondom de 4×4 bak. Vooral de bouten bovenop zijn lastig. Ik heb toen de luchtinlaat volledig verwijderd zodat je er beter bij komt. Ik kan me herinneren dat een aantal bouten iets langer en korter waren dan de meeste die je demonteert. Achteraf was het handiger om de bouten te nummeren zodat je weet waar terug te plaatsen. De 4×4 bak open maken is een makkie. Koop je het setje bij Mickey uit Engeland dan zit er ook een beschrijving bij.
Gr Martin
27 januari 2016 om 11:53 #18308981zo heb het lockingkitje besteld van howard.. ben eens benieuwd.. wat het kitje allemaal inhoud..
wat ik me ook afvroeg waarschijnlijk met het lockingkitje zal ook de koppeling vlugger slijten mits dat ik vroeger af en toe op de voorwielen rond reed..
trouwens wat ik ben vergeten te vragen.. is het moeilijk om de dichtingen achterraan de differentieel te vervangen ?
Hij lekt namelijk.. zou eventueel de olie enz.. vernieuwen en alle dichtringen enz.. vervangen.Gr Sacir
27 januari 2016 om 21:25 #18308982welke olie gebruik je dan Martin van castrol 75w90 ?
28 januari 2016 om 08:12 #18308983Vervang zowiezo alle olie als je toch bezig bent.
ONTHOUD WEL, dat als je wagen op de remmenbank moet voor apk, je achterwielen wel mee blijven draaien!!!!!!!!!!
je kunt de 4×4 niet meer uitzetten als je bak gelockt is, en hebt dan kans dat de wagen door rolt, of alles aan gort trekt.
dus of de krik eronder, of een remplaten bank zoeken.
maar staat ook al in het 4×4 gedeelte.
verder veel plezier en succes ermee.groeten.
29 januari 2016 om 16:02 #18308984Hoi,
Dit is de tekst wat de technische handleiding van Opel voorschrijft:
Transfer Box
Lubricant Type ……………………………………………………………..Synthetic Lubricant to Holden’s Specification HN2157,
such as Castrol SYNTRANS 75W/85 or equivalent.
Lubricant Capacity ………………………………………………………..600 ml approximately
Maximum Permissible Fluid Temperature …………………………160 °CDeze tekst van een engelse site:
GM Synthetic Transfer Box Oil (600ml)
+ The only oil specified specifically for the GM Transfer Box range.
+ GM part number(s): 90443530 / 93165260.Ik heb van Castrol de SYNTRANS 75W/85 gebruikt maar deze is zie ik nu vervangen voor de 75w90 variant.
Gr Martin
1 februari 2016 om 19:26 #18308985@kadett4x4 wrote:
Vervang zowiezo alle olie als je toch bezig bent.
ONTHOUD WEL, dat als je wagen op de remmenbank moet voor apk, je achterwielen wel mee blijven draaien!!!!!!!!!!
je kunt de 4×4 niet meer uitzetten als je bak gelockt is, en hebt dan kans dat de wagen door rolt, of alles aan gort trekt.
dus of de krik eronder, of een remplaten bank zoeken.
maar staat ook al in het 4×4 gedeelte.
verder veel plezier en succes ermee.groeten.
Is de 4×4 modus geen optie op de remmen bank?
Dan draaien de wielen namelijk omgekeerd van elkaar.
Zo remmen testen wij 4×4 auto’s.4 februari 2016 om 18:13 #18308986zo,
het lockingkitje zit er in.. ben benieuwd hoelang de levensduur zal zijn.. ken er een paar of facebook en ze zijn er niet echt tevreden over..
degenen die hier een lockingkit hebben in hun verdeelbak, vertel me eens je ervaring ? Vertel me ook of je er tevreden over bent ? Blijkbaar hoor ik nu wat anders van mensen of facebook en dat blijkbaar de ringen nog meer schade kunnen aanrichten..Mvg..! :D
4 februari 2016 om 18:20 #18308987Kunnen jullie me ook vertellen hoeveel olie er precies in de bak moet ?
En als die opnieuw zou stuk gaan zit er niets anders op dan om te bouwen naar FWD :hmmz
Ik ben eens benieuwd.. heb nog andere vragen maar kan er nu niet opkomen :P4 februari 2016 om 19:19 #18308988Is al gezegd, 600ml
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
5 februari 2016 om 16:46 #18308989Zoals gezegd 600ml.Als je de sensor los draait die in je 4×4 bak zit(zo ie zo aan te raden anders gaat bijvullen via je ontluchtingsslang tergend langzaam) zal er als je meer dan 600 ml bijvult het overtollige uit dit gat ontsnappen.
Gr Martin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.