Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2010 om 23:57 #17471963
waar blijven de :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
22 december 2010 om 16:28 #17471964€410 mocht ik overmaken :P Moet dalijk even de voicemail van mijn E72 afluisteren als dat nog gaat, het scherm daarvan is gebarsten en heb daardoor nu tijdelijk een ander mobieltje.
[rquote=1821280&tid=103659&author=noc][rquote=1821164&tid=103659&author=InjectTheVenom]WAAAAAAAAAAAAA het nieuwe origineel GM linker achterscherm is als alles mee zit morgen binnen bij GM-Tuning ik hou het gewoon niet meer :o:D[/rquote]
hoeveel € kost het scherm? :D[/rquote]
22 december 2010 om 18:33 #17471965Net bevestiging per e-mail gekregen dat het inderdaad binnen is, ik sta op het punt van exploderen van vreugde en ongeduld :o:P
22 december 2010 om 21:25 #17471966[rquote=1821508&tid=103659&author=InjectTheVenom]Net bevestiging per e-mail gekregen dat het inderdaad binnen is, ik sta op het punt van exploderen van vreugde en ongeduld :o:P[/rquote]
:D is goed om te horen:thumbup
22 december 2010 om 22:54 #17471967Bij MM in Dronten zijn ze iets goedkoper zag ik net, alleen levertijd op aanvraag… Mijn Vectra A schermen hadden ze een tijdje geleden nog gewoon op voorraad liggen… Origineel GM :D
Jeroen
23 december 2010 om 18:57 #17471968Zag ik maar dat loont voor mij niet omdat het helemaal in Flevoland is, het voordeel wat ik daar zou krijgen was ik aan benzine kwijt geweest plus dat er een collega dagelijks richting Eindhoven gaat voor zijn werk en eventueel een omweg wil maken voor me richting Best.
Daarbij, een Mercedes Sprinter past het wat ruimer en daardoor beter in als de Volvo V40 van mijn pa :D 1 nadeel is dat ik tot volgende week moet wachten eer hij er weer naartoe gaat maar zo snel liggen de achterschermen er toch niet af dus dat maakt in feite ook niets uit.27 december 2010 om 19:24 #17471969mooie calibra houden zo!!!!:afro
27 december 2010 om 22:10 #17471970Zo ik ben net pas kapot terug gekomen, in de pauzes waren achterbumper en achterlichten er al uit gegaan en direct na het werk heb ik de rest los gehaald. Toen maar eens voorzichtig een paar puntlasjes proberen en VERDOMD ze kwamen met gemak los toen het kroontje diep genoeg kwam :o Ben in een stug tempo door gegaan en voordat ik ophield was het linker achterscherm voor 1/3 los.
Als ik morgenavond de sokken er in zet ligt met een beetje geluk het hele scherm er af! Ik ga nu meteen mijn bed in ben bekaf, morgen en anders overmorgen post ik wel foto’s.28 december 2010 om 21:08 #17471971Grrrrr net niet aan volledig loshalen toe gekomen :argue
Alleen de puntlassen van de verroeste wielrand resteren nog en dan is het morgenavond een feit dat ik mijn eerste stuk plaatwerk helemaal zelfstandig en 100% netjes los gehaald heb :angel Ok er moet nog een restrandje van de dorpel af maar dan is het ook officieel. Rust heb ik dan nog niet want zodra het scherm los komt verhuis ik meteen naar de rechterkant om daar vrolijk verder te gaan, tot nu toe mag ik niet klagen het gaat soepel en vlot!
28 december 2010 om 21:31 #17471972Goed bezig hoor :)..
Volgde dit project een beetje op de achtergrond ;)..
Ben benieuwd naar de foto’s! Succes morgen28 december 2010 om 21:36 #17471973Dankje :D Het is flink wat werk maar met een beetje oefening vooraf absoluut makkelijk te doen met goed kijken en een beetje nadenken. Even onthouden he ik heb hiervoor nog NOOIT iets aan plaatwerk gedaan :angel
28 december 2010 om 22:46 #17471974vergeet niet om op tijd fotos te nemen :D
29 december 2010 om 18:01 #17471975[rquote=1825780&tid=103659&author=noc]vergeet niet om op tijd fotos te nemen :D[/rquote]
en te plaatsen natuurlijk :D
29 december 2010 om 22:00 #17471976Wees gerust die heb ik voldoende genomen :D Alleen van de rechter kant nog niet daar had ik vanavond geen tijd meer voor helaas, moest nog retesnel opruimen ook anders had ik de laatste bus huiswaards moeten missen. Tussendoorfoto’s zijn er niet echt veel maar hopelijk zijn ze interessant als ik ze morgen hier neer kan zetten.
Links heb ik er vanavond toch nog niet af gehaald na overleg met mijn plaatwerker, hij heeft liever dat ik eerst al het plaatwerk bij elkaar verzameld heb en dan bij hem langs kom. Een troost is dat ik vanavond in 1 adem het rechter scherm even ver als de linker kant gekregen heb die in 2 etappes moest (krijg je het eenmaal door en heb je er handigheid mee dan kan er tempo gekweekt worden). Als het eenmaal zover is dan kost het nog 1 avondje en dan mag hij de andere dag naar de overkant van de straat.
Moet hem alleen nog even vragen wat hij van de dorpels denkt omdat ik daar zo mijn twijfels over heb, en hoe ik in godsnaam de tankopening los moet krijgen. Heb er nu maar een vierkant omheen uitgeslepen zodat daarna het scherm er in ieder geval af kan waarna ik meteen meer ruimte en daardoor zicht krijg op de vulhals.30 december 2010 om 16:07 #17471977Absoluut ontzettend leuk leesvoer over deze Turbo.:thumbup
Ik blijf het volgen.
mvg
Erwin.
30 december 2010 om 19:05 #17471978Goed nieuws!!
1: de dorpels kunnen blijven zitten omdat er volgens zijn deskundige oordeel alleen vliegroest op zit!
2: niet alleen de versterkte Irmscher gasveren zijn nog leverbaar, ook de montageset inclusief de voetrubbers voor mijn spoiler blijken bij Irmscher Classics nog altijd verkrijgbaar te zijn!
Foto’s van de linker kant komen er morgen aan (laptop wil de USB kaartlezer niet kennen en mijn pc is te traag om mee te werken), rechts ben ik wéér niet aan toe gekomen maar neem ik hopelijk morgen ochtend wel.
Rechter achterscherm is besteld inclusief het metalen “potje” wat er aan vast zit en ga ik samen met het linker scherm volgende week zaterdag ophalen. Het is alleen nog even kijken wat we op nummer 6 in de computer krijgen het potje of het afdichtrubber, beiden zijn in ieder geval nodig.
31 december 2010 om 18:18 #17471979Een minpuntje is dat sinds gister de motor hondsberoerd loopt met enorm luide knallen uit de uitlaat, stationair houdt hij niet vol en het lijkt wel of niet alle cilinders mee doen en/of hij verzuipt (bougies zijn koolzwart en stinken naar benzine) :( Maar goed dat is van later zorg gezien de locatie van de auto en de plaatwerker.
Foto’s zijn geupload en volgen zodra ik ze allemaal in een post heb kunnen verwerken inclusief begeleidend commentaar.
31 december 2010 om 18:28 #17471980Goed bezig, maar kom eens met foto’s dan ;)
Denk dat het met de motor wel goedkomt als je er eenmaal weer mee ga rijden.
31 december 2010 om 20:19 #17471981*
31 december 2010 om 20:25 #17471982Hij wil op dit moment nog niet eens stationair draaien en ik moet het pedaal een flink stuk naar beneden houden om hem überhaupt in leven te houden dus dat zie ik helaas niet gauw goed komen :cry
Ben veel te bang om de motor te beschadigen of de uitlaat naar zijn grootje te helpen, dus als het zover is dat de auto naar de overkant kan gaan we hem mooi slepen of duwen.[rquote=1828041&tid=103659&author=CalibraMenno]Goed bezig, maar kom eens met foto’s dan ;)
Denk dat het met de motor wel goedkomt als je er eenmaal weer mee ga rijden.[/rquote]
1 januari 2011 om 23:19 #17471983luchtmassa meter ff losgooien
ik had t zelfde…
slecht lopen, veel te rijk en uitvallenlmm kapot…
verder,keep the good work going
2 januari 2011 om 09:22 #17471984Denk eerder dat het komt omdat ik de tank te leeg gereden heb maar het is het proberen waard, even kijken wat zo’n ding nieuw moet kosten :)
6 januari 2011 om 18:02 #17471985Vandaag nog eens goed gekeken of ik met alleen achterschermen klaar ben en geconstateerd dat het linker lekbakje ook uitgeboord moet gaan worden omdat deze niet meer te redden is, evenals de linkse onderkant van de achterplaat.. mag op mijn blote kniën hopen dat hij dat kan fixen zonder dat ik aan een complete of halve achterplaat moet :(
Rechter kant is nog mooi hard, voor de rest zou dat wél het enige moeten zijn.8 januari 2011 om 17:21 #17471986*
8 januari 2011 om 18:08 #17471987Ziet er allemaal goed uit :D
Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.