Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,163)
  • Auteur
    Berichten
  • #17472791
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Mijn gezonde verstand begint me steeds meer vragen te stellen dus weet nog niet of ik definitief door ga zetten… als er iemand is die voor de auto zoals hij nu is een leuk bedrag neer wil leggen mag hij zich melden.

      #17472792
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Maar op een motor en bak mag het toch niet meer vast zitten? Er zit nu al zoveel geld, bloed, zweet en tranen in.

        Ik kan via het forum niet beoordelen wat er tikt in die motor maar is het niet gewoon een stoter die vast zit??

        Een opfrisbuurt van een motor is nou ook niet de hele wereld in de algehele project kosten.

        #17472793
        Family man
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2012

          Begrijp best dat dat flink balen is..maar je hebt nu al zoveel gedaan en onderdelen aangeschaft/gevonden die een ander waarschijnlijk nooit zal kopen…dit word 1 van de allermooiste calibra’s in NL..zeker als je het interieur nog even colourlockt!

          Een motor (of bak) zou een ander al veel eerder gedaan hebben indien noodzakelijk..begrijp overigens zeker dat het balen is en misschien nu helemaal niet uitkomt (ben zelf ook al jaren bezig met een restauratie en vooral die laatste loodjes wegen het zwaarst), daarbij is het nu in deze tijd ook allemaal niet makkelijk om scheppen met geld te verdienen en ook uit te geven…

          Aan de andere kant.. hij is betaald..en vreet geen brood..dan maar even goed inpakken onder de lappen en blijven zoeken naar de beste oplossing..(reviseren) of wellicht een (net) gereviseerd blok tegen het lijf lopen (UK?).. als de rest af is..het blok zit er zo in..volgend voorjaar is vroeg genoeg om stralend en goed de weg op te gaan.

          succes!

          #17472794
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Dat is het nu juist motor en bak waren al gedaan dus ging ik ervan uit dat hier geen aandacht meer naartoe hoefde, als het geluid aan ringen/zuigers/drijfstangen/cilinderwand ligt is het gewoon einde oefening, heb geen zin om er geld tegenaan te moeten blijven smijten na 3 jaar van zuinig zijn en ontzettend veel moeten laten is het me onderhand welletjes.

            Zaterdag ga ik er in ieder geval weer naartoe om alles rustig door te spreken en daarna valt de beslissing, ookal komt er uit dat ik mijn verlies moet nemen soms is het helaas niet anders.

            #17472795
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              hmm

              kan me niet voorstellen als je zo gedreven bent om alles weer in originele nieuw staat te krijgen.
              dat je je hierdoor uit t veld laat slaan :shock:

              dan maar wat meer geduld

              er zal niemand nu zoveel voor geven wat je er zelf ingestopt hebt
              (dat wat je daarop verliest is meer dan t gaat kostten om hem toch in orde te maken)
              dus als je er nog n beetje lol van wild hebben

              heb je maar 1 keus en dat is klaar maken
              desnoods duurt het maar langer ;) :shock:

              #17472796
              opelremco
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 August 2007

                Idd,neem geen overhaaste beslissingen.Je hebt nu gewoon de restauratiebleus wat te pakken.Is idd wel een zware tegenslag als je verwacht had dat het blok goed was.Maar wees verstandig en zet hem even aan de kant.De zin en centen komen vanzelf wel weer.

                #17472797
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Moet ik het willen om de verdeelbak en het achterste differentieel plus aandrijfassen te demonteren en er een FWD auto van te maken?

                  #17472798
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    Nee! Dat moet je niet willen, je gaat juist met heel je project voor origineel, origineel, origineel! En dat vind ik en vele met mij hier geweldig.
                    Wat al aangegeven is, zet het project desnoods even op een laag pitje en denk eens rustig na over wat de beste oplossing is.
                    Wil je perse “matching numbers” hebben of mag er ook ruilmateriaal in zitten? Weet je ook wie de techniek al onderhanden genomen zou hebben.
                    Succes!

                    #17472799
                    Patrick24
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Je gaat er zo een spijt van krijgen als je hem nu niet af maakt zet de auto apart en bedenk wat je met de motor wil doen.

                      #17472800
                      imported_Gsifreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Je moet niet stoppen met het project man,

                        als ik zie hoeveel werk je er al in gestopt hebt, en wat voor resultaten je nu bereikt hebt.. zul je straks met een gerust hart gaan slapen als de calibra is zoals jij hem wilde hebben..

                        niks is mooier dan een droom auto naar wens te hebben die je zelf in bezit hebt :thumb

                        neem voorbeeld van me broertje..

                        HIj is 20 jaar, toen hij 19 was was hij begonnen met een A corsa C20let..die jongen heeft gewoon een bijbaantje waar hij zeker geen dikke vet pot mee verdiend..

                        maar die jongen werkt kei en keihard en doet er alles voor om zijn project klaar te hebben..hij heeft ook tegen slagen gehad, dat zijn turbo slang kapot ging, of radiateur slang stuk ging.. distributie riem versprongen(gelukkig safe) alleen 2 stoters tikte erg..
                        alle stoters maar vervangen..en maar om aan te geven, door dat bijbaantje en toch doorgaan met wat hij wil, heeft hij nu wel een Corsa C20let met een Garret GT2871R met dik 330PK..
                        (en dan nog niet over de kosten van kleding stone island enzo.)

                        dus als je er volledig achter staat om je droom auto te willen blijven rijden, zou ik er rustig mee bezig gaan, en een goeie oplossing gaan zoeken voor je motor..

                        desnoods zijn hier vast wel jongens die je er bij willen helpen, of willen steunen, dat je motor toch goed is en je er mee kan rijden.!!!

                        #17472801
                        imported_Gsifreak
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          En trouwens in die tijd dat jij die calibra kocht, had je hem voor me neus weg gefietst.. je was toen net een stapje voor. dus verwacht ik ook dat je hem klaar maakt hahah :jerry

                          #17472802
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            als je motor goed liep voor je t project begon

                            moet die dat nu ook weer willen

                            en ja je zou er tijdelijk voor kunnen kiezen om er n fwd van te maken
                            dan kun je toch al rijden
                            en intussen doorsparen voor een echt goede oplossing voor de tussen bak/versn bak

                            keuze,s te over ;)

                            desnoods donder je der eerst een c20xe incl bak in ben je zo,n 5/600 verder
                            maar dat houd wel z,n waarde
                            dus verkoopbaar als je je eigen drijflijn motor en bak piekfijn in orde hebt

                            tegenslagen overwinnen wordt je sterker van
                            je door n tegenslag uit t veld laten slaan ……………………niet :shock:

                            #17472804
                            theunm
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Hoop dat je een plek hebt waar je hem neer kunt zetten.

                              En dan eerst eens goed nadenken.
                              Je bent nu al heel lang bezig om een perfecte calibra te bouwen en je bent er bijna.

                              Wat ik al aangaf er stond op mp een calibra met 4×4 die jongen zit hier ook op het forum.
                              Misschien dat die qua bak iets voor je kan betekenen.

                              Je motor is gedaan ? door jou zelf of is dit aangegeven door de verkoper.
                              Zonder omschrijvingen van wat er aan de hand is kunnen wij je ook niet verder helpen.

                              Een impuls beslissing is altijd een slechte.

                              Ik ken het gevoel dacht dat mijn project ook klaar was start de motor op wat denkje kopkrom ook daar is een oplossing voor gekomen :D

                              #17472803
                              InjectTheVenom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2004

                                Verdeelbak is bij Hennie gedaan en hij heeft ook de distributieriem met waterpomp gedaan. Ben er voordat ik aan de carrosserie begon al een keer naartoe geweest met de vraag om het spul er onder vandaan te halen om te kijken wat er aan de hand was maar daar werd niet aan begonnen omdat alles in orde zou zijn ondanks dat hij vrolijk verklaarde dat er garantie op de revisie zou zitten, ik zou me dingen verbeelden wat betreft een trilling in de aandrijflijn en de veel later pakkende Sachs koppeling zou ook naar behoren oppakken.
                                De tussenas zou daarnaast geen speling hebben, nu blijkt dat de kruisjes vervangen moeten worden omdat er wel degelijk speling in zit. Ook zit er slijpsel in de olie en de verdeelbak bevat de dubbele hoeveelheid van wat er normaal in zou moeten zitten.

                                Leuk is dat :thumbdown

                                #17472805
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  @Gsifreak wrote:

                                  dus als je er volledig achter staat om je droom auto te willen blijven rijden, zou ik er rustig mee bezig gaan, en een goeie oplossing gaan zoeken voor je motor..

                                  desnoods zijn hier vast wel jongens die je er bij willen helpen, of willen steunen, dat je motor toch goed is en je er mee kan rijden.!!!

                                  Die zullen me de onderdelen (uiteraard) ook niet betalen om hem weer fris te krijgen en een gebruikte verdeelbak moet je maar mee afwachten wanneer die weer ploft, plus dat er nog geen busje in de cilinderkop zit.

                                  #17472806
                                  imported_Gsifreak
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Nee maar je zal ongeacht nooit de hoofdprijs hoeven te betalen..

                                    me broertje kocht een c20let compleet met splinter nieuwe turbo voor 450 euro..

                                    de riem was versprongen waardoor de stoters stuk zijn, maar voor de rest is de motor in takt…

                                    dus het altijd afwachten met wat je nodig hebt.. en is er altijd wel een definitieve oplossing…

                                    dus niet te moeilijk over na denken…

                                    als je echt iets wil komt het ook wel

                                    #17472807
                                    InjectTheVenom
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 December 2004

                                      Dan ben ik benieuwd of er op dit moment mensen een paar stinkend goede deals hebben waar ik redelijkerwijs niet op kan/mag rekenen en moet het spul aantoonbaar in orde zijn.

                                      #17472808
                                      Maurice89
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 October 2009

                                        Koop de mijne :jerry bekijk deze cali samen met Frank of is dat geen optie? En je weet me mening het is jammer van je keus maar van de andere kant ik begrijp het wel

                                        #17472809
                                        InjectTheVenom
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 December 2004

                                          Kon ik maar bepalen of het spul op mijn auto numbers matching is maar die gegevens zijn wat ik ervan begrijp niet meer beschikbaar.

                                          #17472810
                                          imported_Gsifreak
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            wat heb je exact nodig dan voor je auto?

                                            #17472811
                                            InjectTheVenom
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 December 2004

                                              Een goed blok (coscast kop of een KS met busje), goede turbo zonder gescheurde wastegate ring of onbalans in het asje, radiateur die goed doorstroomt zonder lekkages en een verdeelbak met aantoonbare historie of waar in ieder geval het tandwielstelsel nog van in orde is zodat de bende te locken valt.

                                              #17472812
                                              midnight black
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 December 2011

                                                Dat idee van Louwe lijkt me zo slecht nog niet, tijdelijk ander blokje er in, kun je al lekker genieten en dan op je gemak de originele aandrijflijn in orde maken!

                                                #17472813
                                                InjectTheVenom
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 December 2004

                                                  @Maurice89 wrote:

                                                  Koop de mijne :jerry bekijk deze cali samen met Frank of is dat geen optie? En je weet me mening het is jammer van je keus maar van de andere kant ik begrijp het wel

                                                  Dan moet je me niet meer over willen laten nemen als waar ik om vraag :thumbdown

                                                  #17472814
                                                  Maartuh
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 August 2004

                                                    je wil toch niet dat je alles voor niks hebt gedaan?
                                                    slap er wat nachtjes over en prober er positief over te denken, niet in onmogelijkheden of bang zijn voor wat er verder komt
                                                    gewoon stap voor stap verder gaan dan valt het achteraf mee.
                                                    goed spul erin en dan heb je er daarna plezier van
                                                    anders loop je de rest van je leven te vertellen over de wagen die je “bijna af had”
                                                    bijna is nog steeds niks, maar als ie af is heb je pas wat

                                                    #17472815
                                                    Mr.F
                                                      Lid sinds:
                                                      3 November 2008

                                                      Zou heel erg zonde zijn als je er nu mee zou stoppen, je hebt er zoveel werk en liefde in gestoken!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,163)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.