Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2013 om 16:50 #17472791
Mijn gezonde verstand begint me steeds meer vragen te stellen dus weet nog niet of ik definitief door ga zetten… als er iemand is die voor de auto zoals hij nu is een leuk bedrag neer wil leggen mag hij zich melden.
18 september 2013 om 19:46 #17472792Maar op een motor en bak mag het toch niet meer vast zitten? Er zit nu al zoveel geld, bloed, zweet en tranen in.
Ik kan via het forum niet beoordelen wat er tikt in die motor maar is het niet gewoon een stoter die vast zit??
Een opfrisbuurt van een motor is nou ook niet de hele wereld in de algehele project kosten.
18 september 2013 om 20:29 #17472793Begrijp best dat dat flink balen is..maar je hebt nu al zoveel gedaan en onderdelen aangeschaft/gevonden die een ander waarschijnlijk nooit zal kopen…dit word 1 van de allermooiste calibra’s in NL..zeker als je het interieur nog even colourlockt!
Een motor (of bak) zou een ander al veel eerder gedaan hebben indien noodzakelijk..begrijp overigens zeker dat het balen is en misschien nu helemaal niet uitkomt (ben zelf ook al jaren bezig met een restauratie en vooral die laatste loodjes wegen het zwaarst), daarbij is het nu in deze tijd ook allemaal niet makkelijk om scheppen met geld te verdienen en ook uit te geven…
Aan de andere kant.. hij is betaald..en vreet geen brood..dan maar even goed inpakken onder de lappen en blijven zoeken naar de beste oplossing..(reviseren) of wellicht een (net) gereviseerd blok tegen het lijf lopen (UK?).. als de rest af is..het blok zit er zo in..volgend voorjaar is vroeg genoeg om stralend en goed de weg op te gaan.
succes!
18 september 2013 om 21:09 #17472794Dat is het nu juist motor en bak waren al gedaan dus ging ik ervan uit dat hier geen aandacht meer naartoe hoefde, als het geluid aan ringen/zuigers/drijfstangen/cilinderwand ligt is het gewoon einde oefening, heb geen zin om er geld tegenaan te moeten blijven smijten na 3 jaar van zuinig zijn en ontzettend veel moeten laten is het me onderhand welletjes.
Zaterdag ga ik er in ieder geval weer naartoe om alles rustig door te spreken en daarna valt de beslissing, ookal komt er uit dat ik mijn verlies moet nemen soms is het helaas niet anders.
19 september 2013 om 11:37 #17472795AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmm
kan me niet voorstellen als je zo gedreven bent om alles weer in originele nieuw staat te krijgen.
dat je je hierdoor uit t veld laat slaan :shock:dan maar wat meer geduld
er zal niemand nu zoveel voor geven wat je er zelf ingestopt hebt
(dat wat je daarop verliest is meer dan t gaat kostten om hem toch in orde te maken)
dus als je er nog n beetje lol van wild hebbenheb je maar 1 keus en dat is klaar maken
desnoods duurt het maar langer ;) :shock:19 september 2013 om 11:53 #17472796Idd,neem geen overhaaste beslissingen.Je hebt nu gewoon de restauratiebleus wat te pakken.Is idd wel een zware tegenslag als je verwacht had dat het blok goed was.Maar wees verstandig en zet hem even aan de kant.De zin en centen komen vanzelf wel weer.
20 september 2013 om 19:01 #17472797Moet ik het willen om de verdeelbak en het achterste differentieel plus aandrijfassen te demonteren en er een FWD auto van te maken?
20 september 2013 om 19:32 #17472798Nee! Dat moet je niet willen, je gaat juist met heel je project voor origineel, origineel, origineel! En dat vind ik en vele met mij hier geweldig.
Wat al aangegeven is, zet het project desnoods even op een laag pitje en denk eens rustig na over wat de beste oplossing is.
Wil je perse “matching numbers” hebben of mag er ook ruilmateriaal in zitten? Weet je ook wie de techniek al onderhanden genomen zou hebben.
Succes!20 september 2013 om 22:10 #17472799Je gaat er zo een spijt van krijgen als je hem nu niet af maakt zet de auto apart en bedenk wat je met de motor wil doen.
21 september 2013 om 08:49 #17472800Je moet niet stoppen met het project man,
als ik zie hoeveel werk je er al in gestopt hebt, en wat voor resultaten je nu bereikt hebt.. zul je straks met een gerust hart gaan slapen als de calibra is zoals jij hem wilde hebben..
niks is mooier dan een droom auto naar wens te hebben die je zelf in bezit hebt :thumb
neem voorbeeld van me broertje..
HIj is 20 jaar, toen hij 19 was was hij begonnen met een A corsa C20let..die jongen heeft gewoon een bijbaantje waar hij zeker geen dikke vet pot mee verdiend..
maar die jongen werkt kei en keihard en doet er alles voor om zijn project klaar te hebben..hij heeft ook tegen slagen gehad, dat zijn turbo slang kapot ging, of radiateur slang stuk ging.. distributie riem versprongen(gelukkig safe) alleen 2 stoters tikte erg..
alle stoters maar vervangen..en maar om aan te geven, door dat bijbaantje en toch doorgaan met wat hij wil, heeft hij nu wel een Corsa C20let met een Garret GT2871R met dik 330PK..
(en dan nog niet over de kosten van kleding stone island enzo.)dus als je er volledig achter staat om je droom auto te willen blijven rijden, zou ik er rustig mee bezig gaan, en een goeie oplossing gaan zoeken voor je motor..
desnoods zijn hier vast wel jongens die je er bij willen helpen, of willen steunen, dat je motor toch goed is en je er mee kan rijden.!!!
21 september 2013 om 08:50 #17472801En trouwens in die tijd dat jij die calibra kocht, had je hem voor me neus weg gefietst.. je was toen net een stapje voor. dus verwacht ik ook dat je hem klaar maakt hahah :jerry
21 september 2013 om 09:06 #17472802AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je motor goed liep voor je t project begon
moet die dat nu ook weer willen
en ja je zou er tijdelijk voor kunnen kiezen om er n fwd van te maken
dan kun je toch al rijden
en intussen doorsparen voor een echt goede oplossing voor de tussen bak/versn bakkeuze,s te over ;)
desnoods donder je der eerst een c20xe incl bak in ben je zo,n 5/600 verder
maar dat houd wel z,n waarde
dus verkoopbaar als je je eigen drijflijn motor en bak piekfijn in orde hebttegenslagen overwinnen wordt je sterker van
je door n tegenslag uit t veld laten slaan ……………………niet :shock:21 september 2013 om 09:49 #17472804Hoop dat je een plek hebt waar je hem neer kunt zetten.
En dan eerst eens goed nadenken.
Je bent nu al heel lang bezig om een perfecte calibra te bouwen en je bent er bijna.Wat ik al aangaf er stond op mp een calibra met 4×4 die jongen zit hier ook op het forum.
Misschien dat die qua bak iets voor je kan betekenen.Je motor is gedaan ? door jou zelf of is dit aangegeven door de verkoper.
Zonder omschrijvingen van wat er aan de hand is kunnen wij je ook niet verder helpen.Een impuls beslissing is altijd een slechte.
Ik ken het gevoel dacht dat mijn project ook klaar was start de motor op wat denkje kopkrom ook daar is een oplossing voor gekomen :D
21 september 2013 om 14:01 #17472803Verdeelbak is bij Hennie gedaan en hij heeft ook de distributieriem met waterpomp gedaan. Ben er voordat ik aan de carrosserie begon al een keer naartoe geweest met de vraag om het spul er onder vandaan te halen om te kijken wat er aan de hand was maar daar werd niet aan begonnen omdat alles in orde zou zijn ondanks dat hij vrolijk verklaarde dat er garantie op de revisie zou zitten, ik zou me dingen verbeelden wat betreft een trilling in de aandrijflijn en de veel later pakkende Sachs koppeling zou ook naar behoren oppakken.
De tussenas zou daarnaast geen speling hebben, nu blijkt dat de kruisjes vervangen moeten worden omdat er wel degelijk speling in zit. Ook zit er slijpsel in de olie en de verdeelbak bevat de dubbele hoeveelheid van wat er normaal in zou moeten zitten.Leuk is dat :thumbdown
21 september 2013 om 14:17 #17472805@Gsifreak wrote:
dus als je er volledig achter staat om je droom auto te willen blijven rijden, zou ik er rustig mee bezig gaan, en een goeie oplossing gaan zoeken voor je motor..
desnoods zijn hier vast wel jongens die je er bij willen helpen, of willen steunen, dat je motor toch goed is en je er mee kan rijden.!!!
Die zullen me de onderdelen (uiteraard) ook niet betalen om hem weer fris te krijgen en een gebruikte verdeelbak moet je maar mee afwachten wanneer die weer ploft, plus dat er nog geen busje in de cilinderkop zit.
21 september 2013 om 14:47 #17472806Nee maar je zal ongeacht nooit de hoofdprijs hoeven te betalen..
me broertje kocht een c20let compleet met splinter nieuwe turbo voor 450 euro..
de riem was versprongen waardoor de stoters stuk zijn, maar voor de rest is de motor in takt…
dus het altijd afwachten met wat je nodig hebt.. en is er altijd wel een definitieve oplossing…
dus niet te moeilijk over na denken…
als je echt iets wil komt het ook wel
21 september 2013 om 15:47 #17472807Dan ben ik benieuwd of er op dit moment mensen een paar stinkend goede deals hebben waar ik redelijkerwijs niet op kan/mag rekenen en moet het spul aantoonbaar in orde zijn.
21 september 2013 om 15:50 #17472808Koop de mijne :jerry bekijk deze cali samen met Frank of is dat geen optie? En je weet me mening het is jammer van je keus maar van de andere kant ik begrijp het wel
21 september 2013 om 15:55 #17472809Kon ik maar bepalen of het spul op mijn auto numbers matching is maar die gegevens zijn wat ik ervan begrijp niet meer beschikbaar.
21 september 2013 om 16:03 #17472810wat heb je exact nodig dan voor je auto?
21 september 2013 om 16:29 #17472811Een goed blok (coscast kop of een KS met busje), goede turbo zonder gescheurde wastegate ring of onbalans in het asje, radiateur die goed doorstroomt zonder lekkages en een verdeelbak met aantoonbare historie of waar in ieder geval het tandwielstelsel nog van in orde is zodat de bende te locken valt.
21 september 2013 om 18:36 #17472812Dat idee van Louwe lijkt me zo slecht nog niet, tijdelijk ander blokje er in, kun je al lekker genieten en dan op je gemak de originele aandrijflijn in orde maken!
21 september 2013 om 19:09 #17472813@Maurice89 wrote:
Koop de mijne :jerry bekijk deze cali samen met Frank of is dat geen optie? En je weet me mening het is jammer van je keus maar van de andere kant ik begrijp het wel
Dan moet je me niet meer over willen laten nemen als waar ik om vraag :thumbdown
23 september 2013 om 18:09 #17472814je wil toch niet dat je alles voor niks hebt gedaan?
slap er wat nachtjes over en prober er positief over te denken, niet in onmogelijkheden of bang zijn voor wat er verder komt
gewoon stap voor stap verder gaan dan valt het achteraf mee.
goed spul erin en dan heb je er daarna plezier van
anders loop je de rest van je leven te vertellen over de wagen die je “bijna af had”
bijna is nog steeds niks, maar als ie af is heb je pas wat23 september 2013 om 18:15 #17472815AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zou heel erg zonde zijn als je er nu mee zou stoppen, je hebt er zoveel werk en liefde in gestoken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.