Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2013 om 08:03 #17472741
Ik zie heel veel lak en interieurwerk…
Hoe staat het eigenlijk met de onderkant, ook alle rubbers/lagers/kogels e.d. vervangen?25 juni 2013 om 11:49 #17472742Voor zover dat mogelijk nodig zou zijn komt dat pas als de interieur fase afgerond en de aankleding van de buitenkant gebeurd is, zal niet al te veel langer meer duren nu.
25 juni 2013 om 11:51 #17472743@opelremco wrote:
Volgens mij weet ik nog 1 te liggen.Je hoord nog even van me.
Moet je hem er niet bij de jouwe in stoppen he :mrgreen:
25 juni 2013 om 16:04 #17472744Had nog zo’n nette liggen,Willem.
Had al zo’n reactie van je verwacht,haha.Ben nog aan het zoeken.
:mrgreen:20 juli 2013 om 18:41 #17472745Nog niets gevonden zeker :jerry
Even een sfeerplaatje van de achterkant waar inmiddels alle aanbouwdelen op zitten die de bumper op zijn plek moeten houden, misschien dat dit morgen voor elkaar komt en anders ergens volgende week. Ziet er heel wat beter uit met een nieuwe bumperbalk ten opzichte van de verfrommelde ellende die ik bij demontage tegen kwam :)
De koplampbehuizingen zijn echt ontzettend goed tot hun recht gekomen met een paar druppies Poorboys Trim Restorer, hier moet ik alleen de lensclipjes nog van spuiten om het netjes af te maken en dan kan de voorkant ook opgebouwd worden. Op wat allerlaatste clipjes en schroefjes na zijn alle onderdelen binnen die nog nodig waren dus ik verwacht dat de techniek zeer binnenkort tot leven gewekt kan gaan worden.
23 juli 2013 om 14:13 #17472746Heeft iemand misschien een foto van wat er onder de omcirkelde schroef van de koplamp zit voor bevestiging van deze schroef?
26 juli 2013 om 13:44 #17472747Zijn volgens mij van die grote ronde kunstof bussen.
26 juli 2013 om 16:07 #17472748Ik heb er nu 2 gezien die op deze plek schroefclips hadden ipv bussen, in EPC maken ze het er niet bepaald duidelijker op :hmmz
30 juli 2013 om 18:14 #17472749Vandaag de nieuwe OEM oliekoeler, grondig gereinigde koplampen en de draagbalk van de voorbumper gemonteerd, met een beetje goede wil moet de bumper zelf er morgen op kunnen. De clipjes die de lens op de behuizing houden zijn geschuurd en met semi gloss zwarte verf gespoten.
30 juli 2013 om 18:22 #17472750@Gsifreak wrote:
heb ook nog 2 calibra turbo’s compleet in onderdelen (exclusief de motor)
Had je mijn pm nog gekregen?
30 juli 2013 om 20:17 #17472751Vraagje welke kleur heeft de koelvinbehuizing, wagenkleur of zwart?
31 juli 2013 om 13:26 #17472752he,
ik had hem inderdaad gekregen maar was op vakantie.. zal vanavond wel even langs de loods knallen..
3 augustus 2013 om 11:05 #17472753@InjectTheVenom wrote:
Vraagje welke kleur heeft de koelvinbehuizing, wagenkleur of zwart?
Bij mij is deze zwart. Dus dat lijkt me de standaard kleur daarvoor.
4 augustus 2013 om 13:44 #17472754@Gsifreak wrote:
he,
ik had hem inderdaad gekregen maar was op vakantie.. zal vanavond wel even langs de loods knallen..
Cool ben benieuwd :)
6 augustus 2013 om 18:39 #17472755Vandaag begonnen met vervangen van de remmerij op de achteras en kreeg de beloning voor het zorgvuldig vervangen van onderdelen in een los zittende handremvoering.
Had misschien nog wel gekund maar de groeven zaten me niet lekker.
Om even later het volgende tegen te komen.
6 augustus 2013 om 19:39 #17472756goed bezig!!
en dat van die remvoering heb ik al eens eerder mee gemaakt bij mijn corsa. waren gewoon helemaal los gekomen en lag ergens onderin de remtrommel te rammelen….
gelukkig gebeurde het dichtbij huis en hoorde ik het snel….
maar daar word je niet gelukkig van!!!!
6 augustus 2013 om 21:09 #17472757wist je dat vroeger de remvoeringen geplakt werden, en als ze op waren nieuwe voeringen erop geplakt werden…
ik denk dat dit nog een oudere versie van de voeringen is/was.7 augustus 2013 om 18:30 #17472758zou zo maar eens kunnen ja….
daarvoor en daarno gelukkig nooit meer meegemaakt
8 augustus 2013 om 07:49 #17472759@petrolhead wrote:
wist je dat vroeger de remvoeringen geplakt werden, en als ze op waren nieuwe voeringen erop geplakt werden…
ik denk dat dit nog een oudere versie van de voeringen is/was.Denk het niet.
Ik had het zelfde met mijn Vectra. en dat waren nog originele schoenen.
Het komt heel vaak voor.8 augustus 2013 om 08:56 #17472760@petrolhead wrote:
wist je dat vroeger de remvoeringen geplakt werden, en als ze op waren nieuwe voeringen erop geplakt werden…
ik denk dat dit nog een oudere versie van de voeringen is/was.:hmmz :hmmz :hmmz
Nou als dat waar was geweest, dan waren er zeker véél meer doden gevallen in het verleden!
Nee zo is het niet, VROEGER werden de voeringen op de remschoen geklonken.
Toen kreeg je alleen de voering met klinken.
Moest je eerst de remvoering eraf kappen, en later klink voor klink er op zetten.
Later kwam de gelijmde remvoering, kreeg je ze compleet montage klaar.
De gelijmde remvoering heeft een voordeel dat je ze bijna af kunt remmen, maar nadeel is dat deze op leeftijd en of rijstijl los kunnen komen.8 augustus 2013 om 16:40 #17472761@jethro wrote:
@petrolhead wrote:
wist je dat vroeger de remvoeringen geplakt werden, en als ze op waren nieuwe voeringen erop geplakt werden…
ik denk dat dit nog een oudere versie van de voeringen is/was.:hmmz :hmmz :hmmz
Nou als dat waar was geweest, dan waren er zeker véél meer doden gevallen in het verleden!
Nee zo is het niet, VROEGER werden de voeringen op de remschoen geklonken.
Toen kreeg je alleen de voering met klinken.
Moest je eerst de remvoering eraf kappen, en later klink voor klink er op zetten.
Later kwam de gelijmde remvoering, kreeg je ze compleet montage klaar.
De gelijmde remvoering heeft een voordeel dat je ze bijna af kunt remmen, maar nadeel is dat deze op leeftijd en of rijstijl los kunnen komen.aah ja dat was het inderdaad, geklonken…
my bad :angel8 augustus 2013 om 19:44 #17472762Gij dat nu weten. :thumb ;)
En nu back on topic!!
:jerry
9 augustus 2013 om 18:35 #17472763Handrem is afgesteld, blokken achter zitten op hun plek (klauwen moeten nog geverfd of gestraald/gepoedercoat worden dus mogelijk moet het op een later punt weer los), voorbumper zit definitief vast aan de auto.
Morgen nog wat losse kleine klusjes afronden en dan kan het grote opruimen van alle rommel beginnen in en om de auto. 2 nieuwe kentekenplaten liggen al voor me klaar, 2 ruitenwisser armen worden nog opgefrist door de spuiter wegens kleine beschadigingen (gestraald/epoxyprimer/spuiten) zodat ze duurzamer moeten worden dan de fabrieksfinish.
Vanmiddag heb ik de ophangsteun van de einddemper grondig schoon geschrobd met de staalborstel en voorzien van zinksprak om toekomstige roest hopelijk te voorkomen, maandag moet ik 1 oortje waar een rubber achter haakt nog even lassen omdat deze zover uitgevreten is dat hij af dreigt te breken. Een splinternieuwe moest €75 kosten dus dan toch maar de oude opknappen met wat huisvlijt.
Hello Beautiful :love: !
Waarna er dit van het zicht over blijft.
10 augustus 2013 om 10:05 #17472764Ziet er heerlijk fris uit. :thumb Hoort er geen grille in de bovenste opening van de bumper??
10 augustus 2013 om 11:01 #17472765Die had een turbo toch niet? Of wel en was deze bij de turbo open en bij de andere motorisaties dicht?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.