Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2013 om 20:18 #17472616
In de eerdere foto’s moesten de deuren en kofferklep er nog uit die daarna samen met de rest van de auto geschuurd en gespoten zijn, wat je mist zijn de foto’s van de tussenfase waarin de primer aangebracht is dit kan voor verwarring zorgen. Alleen de voorschermen waren op dat punt al gespoten in combinatie met de onderkant van de motorkap wat in een paar foto’s de illusie wekte dat de kop al gespoten was.
Vervolgens liet ik het geintje uit komen door een foto te posten van de achterschermloze achterkant ;)
21 februari 2013 om 11:20 #17472617Op een eerder punt had ik besloten om de sluitdelen van de motorkap te laten verchromen toen de doelstelling nog niet op 100% OEM stond maar gaandeweg heb ik besloten wel die kant op te gaan, vanmorgen zijn er dus nieuwe delen afgeleverd waar ik gelijk een nieuwe motorkapstok bij had besteld… inclusief een splinternieuwe lederen pookknop met schakelpatroon plaatje bovenop :)
22 februari 2013 om 06:41 #17472618Geweldig goed bezig man :thumbup :thumbup
Maar om opnieuw over de finse calibra’s te beginnen :D
Ik heb 2 in duitsland gemaakte turbo’s staan
en 1 in Finland gemaakte, je kan toch duidelijk
het verschil in afkitten zien hoor, aan de meeste
gepuntlaste delen zit een veel dikkere kitlaag
erom heen dan bij de duitse, denk wel wat
roestbestendiger, die van mij heeft toch niets roest
(gekeken met het interieur deruit) alleen de naad
aan de motorkap daar zit toch ook wel wat ;)22 februari 2013 om 17:33 #17472619De mijne komt uit Rüsselsheim maar is nu even goed zoniet beter behandeld als een Finse :wub
27 februari 2013 om 11:43 #17472620Vrijwel alle aanbouwdelen van het dashboard zijn er inmiddels af, alleen het handschoenkastje is nog aan het tegenwerken. Nu nog uit zien te vinden hoe de bestuurders airbag van het stuur af moet en de tellerkabel van de bak af schroeven zodat de klok er uit kan.
27 februari 2013 om 11:48 #17472621aan de achterkant van het stuur zitten 2 gaatjes daar zitten 2 schroefjes in :) weet alleen niet welke
grtz lenny
27 februari 2013 om 12:01 #17472622torx schroeven zijn dat normaal ;)
27 februari 2013 om 16:06 #17472623Klopt. Vandaag flink op kunnen schieten, ik krijg alleen het handschoenkastje nog steeds niet los (zit ergens vast waar het niet zichtbaar is) en ik moet het stuurwiel los zien te rammen dan is de kas zover dat hij er uit kan.
Einde dag 1, de tellerklok ging er gelukkig uit zonder de kabel op de bak los te halen.
In eerste instantie wilde ik dit wel doen want gemakkelijker, hoop alleen dat ik hier niets verkeerd gedaan heb :oops: Alles was knap slecht zichtbaar dus als iemand me kan vertellen hoe dit plaatje weer terug moet ben ik je zeer dankbaar.
27 februari 2013 om 16:39 #17472624handschoenenvak bovenste gedeelte zitten aan de bijde zijkanten een klepje die je er met schroevendraaier
uit kan wippen . verders zit onderste gedeelte met 4 schroeven vast aan de zijkant waar je tegen aan kijkt als klep open is
als bovenste gedeelte er uit is kan je onderste gedeelte ook er uit trekkengrtz Lenny
27 februari 2013 om 17:16 #17472625Gaat morgen helemaal goed komen, moet alleen een stuurwieltrekker ergens vandaan zien te toveren.
27 februari 2013 om 17:29 #17472626In het stuurwiel zit trouwens een soort flippertje wat in de klokspring terecht komt als de moer er af is, moet ik hier nog rekening mee houden op een manier of kan het stuur gewoon los geramd worden?
28 februari 2013 om 12:29 #17472627Halverwege dag 2. Ben goed opgeschoten en ga dalijk een begin maken aan de transplantatie.
28 februari 2013 om 15:06 #17472628wat een troep geeft het zo he :P :jerry
28 februari 2013 om 15:12 #17472629echt zo’n foto dat je denkt: dat komt nooit meer goed :D
28 februari 2013 om 16:17 #17472630Krijg je puur koppijn van.
Goed werk :thumb
28 februari 2013 om 16:28 #17472631Zoals ik zo vaak tegen mensen zeg die dit soort werk moeilijk vinden: het is net Lego, als het uit elkaar kan dan kan het ook weer in elkaar.
28 februari 2013 om 18:23 #17472632Klopt het trouwens dat meerdere relais met dezelfde kleur van binnen identiek zijn?
1 maart 2013 om 16:32 #17472633Leuk is dat, heb het kachelhuis bijna los op de dikke moer van een airco leiding na en laat ik daar nou net geen steeksleutel voor hebben (weet ook de maat niet).
1 maart 2013 om 19:53 #17472634Grote Bahco?
Mooie pookknop, is dat echt leer?
1 maart 2013 om 20:14 #17472635Gaat hem niet worden omdat ik dan een slagbereik van niets heb, moet een steeksleutel 32mm gaan worden. Morgen maar even shoppen en er meteen de zaag in zetten zodat er fatsoenlijke slagen gemaakt kunnen worden of ik moet er van boven goed bij blijken te kunnen.
Ik wil zeggen dat het er uit ziet als echt leer maar heb onvoldoende verstand van bekleding om onderscheid tussen echt of kunstleer te kunnen maken.
2 maart 2013 om 14:29 #17472636krab er eens met je nagel over, zie je niets , heb je leer.
groeten.
2 maart 2013 om 15:28 #17472637Zul je altijd hebben, omdat de grotere maten amper of niet gevraagd worden heeft niemand ze direct leverbaar en moet hij besteld worden :swear
8 maart 2013 om 19:03 #17472638Son of a @#*&^%#@% eens maar NOOIT weer haal ik een kachelhuis uit een Calibra, werkelijk alles zat tegen van 1 enkel schroefje in de motorruimte die met veel pijn en moeite los ging (zowel kwa bereikbaarheid als dat hij gewoon ontzettend stroef ging) tot 2 andere die even lang zijn en zo mogelijk nog minder goed los kwamen. Waarom moeten alle moderne rateldoppen trouwens uitsparingen op de hoekpunten hebben????
Zowel de kachelradiator als airco radiator kwamen daarna gelukkig goed vrij en gaan met een beetje geluk volgende week naar een gespecialiseerd bedrijf om gereinigd en gecontroleerd te worden, om daarna in de onderdrukbehuizing plaats te nemen die hopelijk wat makkelijker op z’n plek wil gaan.
Oh en de steeksleutel bleek uiteindelijk niet nodig te zijn omdat hij alleen nog aan 3 suf lange schroeven vast zat, alle 3 in de motorruimte die op de rug liggend met zo veel pijn en moeite los gingen waarbij onzelieveheer geen rode maar paars/zwarte oren van me heeft gekregen :argue :fy1 :argue
8 maart 2013 om 19:04 #17472639Leef je nog? :jerry
8 maart 2013 om 19:07 #17472640hahaah gaat lekker daar :P :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.