Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2012 om 18:25 #17472427
Woensdag heb ik weer vrij en dan wil ik op mijn gemak de climate control spullen erbij pakken en rustig kijken hoe alles op elkaar aangesloten zit want ik krijg na het bekijken van de stroomschema’s het idee dat er alleen een paar stekkers anders zijn maar dat de rest van de boom voor 95% het zelfde is.
5 september 2012 om 14:42 #17472428Zo kom je ook nog eens ergens achter, ik dacht wel even het stroomschema voor dit ding op te zoeken in de Haynes Manual…. mooi niet, alleen de kale standaard airco komt er in voor en dit gebeuren nergens :(
Even een kopietje van migweb:
Right I just unpacked the big box with the blower assembly, wiring, control panel and everything minus the fuses and relays… and I find myself wondering where some of the connectors go because the Haynes manual does NOT have the schematic for this. To give some connectors a temporary home I plugged in a spare instrument cluster.
I took pictures of both ends so that people on here can hopefully tell me what they look to belong on, if anyone can dig up the right wiring schematic afterall you will be of EXTREMELY GREAT help to me!
The whole bunch together
First connector that can be found near the fusebox/ignition cylinder
Second
Third/fourth
Fifth
Sixth
Seventh
Eight (look to be relay assemblies, need to know what relays go on here because they did not come with the package, neither did the fuses)
Ninth
Tenth/eleventh
Twelfth
Thirteenth/fourteenth (I will assume that these are supposed to go on each other like this?)
Fifteenth
Sixteenth
Group shot (black/white wire on the leftmost connector goes towards the fusebox)
This is the underpressure hose terminal, need to know where the black hose goes
Can not find the corresponding connector for this socket on the back of the instrument cluster
Another shot of the entire bunch
5 september 2012 om 18:08 #17472429Is dit niet een deels of zelfs complete vervanger voor je dashbord bekabeling? Net als die stekkers voor bij je contacslot/knipperlicht/ruitenwisserhendels, lijkt het er wel een beetje op…norrmaal heeft een airco niets te maken met ruitenwissers en knipperlichten.
5 september 2012 om 18:13 #17472430Dit is inderdaad een gehele vervanging vanwege integratie met de climate control en de bijkomende extra bedrading van wat op het kachelhuis normaal met kabelbediening plaats vindt.
5 september 2012 om 18:21 #17472431Zal nog een flinke puzzel worden, tenzij je een goed schema vindt, maar ik heb nog nooit een schema van opel gezien met locatie van connectoren, maar als je eenmaal gaat kijken wat waar hoort je een heel eind komt, alleen moet je dan wel je hele dash loshalen om te gaan verwisselen…
5 september 2012 om 18:23 #17472432Loshalen van het dashboard staat inderdaad op het programma :D Wil er als de auto af is een dag of 4 achter elkaar voor uit trekken om het in 1 keer gedaan te krijgen zodat het gewoon rustig aan kan. Connectoren schema dat geloof ik wel als er maar ergens een stroomschema rond zwerft zodat alle draden probeemloos te herleiden zijn.
5 september 2012 om 18:58 #17472433Wahooo net antwoord gekregen op migweb:
stalk
4×4 ecu
stalk
5th brake light switch
wiper motor
dim dip lucus control unit (not required)
8 A load of 5 pin vauxhall relays would be a start
9th ?
10/11 clock
12 fag lighter
13 diagnostic
14 outside temp sensor
NO THEY DON’T PLUG TOGETHER15 BRAKE FLUID CAP
16 HAZZARD SWITCH
17 4X46 september 2012 om 05:32 #17472434lees dit nu pas.
meeste wist ik ook op die 4×4 dingen en the dim dip na..Vaak wordt het ook al duidelijk als je de boom in de auto hebt liggen.
Dan komt het ineens bij onderdelen uit dat je denk aahhhhhhhhhhh..:D
6 september 2012 om 06:46 #17472435Die dim dip dinges is neem ik aan voor de Engelse Calibra’s om de lichthoek te veranderen?
Daar heb je opzich gelijk in maar bij zoiets onbekends als dit met andere stekkers en verbindingen weet ik graag liever vantevoren wat ik waaraan heb omdat dit niet in de schema’s terug te vinden valt (tenminste degene uit de Haynes Manual) als je voelt wat ik bedoel :D
Ik vraag me alleen af waar 17 4X4 van is, gaat deze naar het ramzegel op de verdeelbak of hoe? En stekker nummer 9?
Kan iemand me misschien zeggen waarvoor ieder blok in de lange straat relais stekkers is en wat voor relais er op moeten komen? Hier gaan namelijk een aantal draden van de onderdrukmotortjes op het kachelhuis naartoe dus dit moet absoluut in orde komen.
6 september 2012 om 16:54 #17472436Je bent nogal aan het puzzelen zeg :shock:
Maar dan heb je ook wat.Ik heb net paar schema’s op de post gedaan mischien kan je er wat mee.
je zal ze morgen we binnen krijgen.maar je hebt de complete dash boom er bij?
6 september 2012 om 18:03 #17472437Gheghe dan heb ik zeker wat, puzzelen is gewoon dikke kick :mrgreen:
Ik ben benieuwd of er behalve de reguliere airco inderdaad iets tussen staat betreffende deze climate control, alvast bedankt in ieder geval :thumb
Ik heb inderdaad de complete dashboom erbij, gelukkig weet ik nu van het merendeel waar het naartoe moet nu alleen nog de relaisbezetting en de zekeringen. Eentje van die laatste is in de kast van de climate control gaan smelten dus waarschijnlijk ga ik mijn eigen kast overstekkeren en alle draden fatsoeneren.
8 september 2012 om 06:52 #1747243817 4×4 hoort bij de drukbol te zitten.
is een bruine en wit/zwarte draad die in een stekker zitten, net onder de drukbol aan de onderkant van het ontluchtingsblokje.
waar de rest naar toe gaat, durf ik niet te zeggen, maar ik gok op je rem pedaal.
bij mij is dat allemaal anders, omdat ik er geen computer meer in heb zitten.
maar gok als je vooraan met je kabelboom begint, het allemaal wel mee zal vallen.
meestal wijst het zijn eigen.groeten.
23 oktober 2012 om 17:40 #17472045ZO!
Vanmiddag even een goed gemutst praatje gehad met mijn spuiter en hij gaat er met een beetje bijbetaling (zodat hij als dagklus afgemaakt kan worden i.p.v. tussendoor) voor zorgen dat hij vóór of in december af komt zodat ik met de Sinterklaas/Kerst vakantie iets te knutselen om handen heb. Vanaf morgen gaat hij een nieuwe afspraak op papier zetten, donderdag hoor ik daar het bedrag voor, dan zo snel mogelijk betalen en in dodelijk ongeduldige afwachting de laatste werkzaamheden van mijn kindje gade slaan :angel
Ik ben trouwens op zoek naar een interieurboom met check control, airco, stoelverwarming, electrische raambediening, bestuurders airbag en BC.
24 oktober 2012 om 14:31 #17472017eerst betalen en daarna pas spuiten? ik had het toch zeker andersom gedaan.
24 oktober 2012 om 16:31 #17472011Ik normaal ook maar ik ken de man best goed op een persoonlijk vlak en heb er alle vertrouwen in dat hij ervoor gaat zorgen op de aangegeven streefdatum :thumb Er is op een hele nette volwassen manier een nieuwe afspraak gemaakt en daar ga ik nu naar uit kijken.
26 oktober 2012 om 18:34 #17472039Vandaag vernomen dat het grootste gedeelte van de nieuwe afspraak reeds op papier staat, in het weekend worden de berekeningen afgerond waarna ik dinsdag terug ga om te kijken hoe alles er uit ziet en bij tevredenheid de betaling ga doen.
De 60’s Ferrari die momenteel nog voorrang heeft kwa plaatwerk is zoals gezegd inmiddels bijna af op een rechter wielkuip strook na dus alles wijst de goede richting op :)
26 oktober 2012 om 19:31 #17472030Mooi dat ze ook Ferrari’s doen daar maar wil je die beste mensen wel even op het hart drukken dat het hier om een super Calibra gaat en dat ze dus hiervoor nog
even iets meer hun best moeten doen :D ;)26 oktober 2012 om 19:38 #17472029Het is de beste man vergeven wegens de Testarossa connectie ;) De Calibra deelt daar tenslotte het motor management systeem mee dus ergens is het toch een beetje familie van de 250 die momenteel voorang heeft ;)
26 oktober 2012 om 19:40 #17472027maar een calibra is toch veel vetter van een ferrari :D
26 oktober 2012 om 19:47 #17472026Dan heb je het toch verkeerd om hoe leuk dit project ook is.
Je zou de hoeveelheid handwerk die deze man in de 250 gestoken heeft eens moeten zien om hem zonder mallen of wat dan ook tóch volledig authentiek weer op te bouwen met nieuw plaatwerk. Dan doe je de pet toch heel wat verder af als voor het beetje werk dat mijn Calibra in vergelijking nodig heeft :shock:
Driekwart van de kofferbak heeft hij helemaal opnieuw vorm moeten geven, de onderzijde vanaf de dorpels helemaal naar achteren toe en de onderkant van de kont heeft hij uit eigen hand moeten kloppen… ik zal eens vragen of ik foto’s ervan mag posten.26 oktober 2012 om 19:56 #17472024respect voor het werk, maar ik heb niks met “supercars” doe mij maar een straat auto :thumb
26 oktober 2012 om 20:01 #17472020Eh.. de 250 waar ik het over heb IS een straat auto in de vorm van een GT Coupe Pininfarina ;)
26 oktober 2012 om 20:32 #17472012Ik heb vanavond trouwens ook een bijzonder mooie plek in een ruim bemeten af te sluiten garage geregeld waar ik de Calibra rustig op ga bouwen als plaatwerk en spuitwerk eenmaal af zijn, moet alleen nog wat rommel opruimen die er momenteel ligt maar dat is dan ook alles :wors
De kachelhuis en kabelboom ombouw wil ik op het werk gaan doen als dit van de baas mag en mogelijk is omdat daar alle gereedschap en bovendien een brug voor handen is en ik uit voorzorg de kachelradiator preventief wil vervangen onder het mom van “als je toch bezig bent” terwijl de hele bende er omheen gedemonteerd is.
30 oktober 2012 om 18:56 #17472439Vandaag langs geweest en ingestemd met de nieuwe overeenkomst, de Calibra was al van zijn hoge en droge plek op de enkel koloms brug naar omlaag gehaald als voorbereiding op wat gaat komen :D We kunnen het tegenwoordig zo goed met elkaar vinden dat ik hem mogelijk ga helpen met de verslaglegging voor zijn eigen Triumph restauratie omdat hij nog altijd stevig onder de indruk is van wat ik geheel op eigen kracht samengesteld heb.
Als de laatste Ferrari beetjes zo vlot blijven gaan kan ik mogelijk in november al een gespoten auto tegemoet zien :shock:
30 oktober 2012 om 19:16 #17472440En dan komt misschien wel het mooiste: alles weer in elkaar knutselen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.