Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2009 om 15:22 #17471912
origineel gepost door rallyastra
Das niet waar ! Banden moeten volgens de wet aan de max snelheid van de auto voldoen ! Wordt bij de RDW ook naar gekeken als je er een 6 pitter in hangt. Als jij banden besteld voor jou calibra turbo moet jij dus de goede krijgen. Als je zelf de banden besteld hebt heb je weinig kans.Even voor de duidelijkheid en volledigheid, is dit ook het geval voor het APK boek?
8 mei 2009 om 19:10 #17471913Idd het ligt er wel aan hoe jij banden besteld. Als je een band besteld aan de hand van merk/maat/kenmerk zonder opgaaf van auto. Tja, hoe zit het dan.
Maar wat Niels zegt geloof ik ook wel, dat als je op kenteken / merk / motorisering besteld bij een bedrijf (met inbijzonder de dealer) waar van geacht wordt dat ze weten wat ze doen en dat werkt met competent personeel met specifieke kennis, dan zou dit volgens mij niet mogen.
Bedoel anderszijds, we leven in Europa, en al wil je met je auto de wereld rond rijden, dan mag je dat doen. Maar het is blijft een Nederlandse auto, geregistreerd, verzekerd, dus ook aansprakelijkheid.8 mei 2009 om 19:17 #17471914Weet ik geloof me ;) Rustig aan, het gaat goed komen :D
8 mei 2009 om 19:22 #17471915:D
12 mei 2009 om 17:58 #17471916Het probleem is vandaag naar volle tevredenheid opgelost, deze week nog gaan de Energy Savers (H) vervangen worden voor Pilot Exalto’s (W) :D Dan komende zaterdag als het tenminste zonder afspraak kan meteen naar de lokale Kwik Fit om hem voor te laten keuren voor de APK van komende maand, en in de handjes knijpen dat er niets of niet al te veel gevonden word :o
12 mei 2009 om 18:54 #17471917bij de kwik fit vinden ze altijd wat…………….lijkt mij :hmmz
12 mei 2009 om 19:13 #17471918Zo’n vaart zal het niet lopen, de vestiging die het mag gaan doen heb ik persoonlijk voldoende referenties voor om te kunnen zeggen dat ik er vertrouwen in heb. En daarbij, als hij toch opgebokt is voor de bandenwissel spiek ik eerst zelf even alle punten langs, vinden ze daarna alsnog iets dan heb ik óf staan slapen óf ik loop tegen de lamp bij de remmenbank en het koplampafstelapparaat ;)
16 mei 2009 om 06:06 #17471919Pilots zitten er onder en het rijdt heerlijk :D
18 mei 2009 om 15:08 #17471920Voor degenen die mogelijk geïnteresseerd zijn in de tussenplaat die ik er af gehaald heb, toen de kentekenplaat er af was bleken er een aantal lelijke scheuren in te zitten en daarbij was er linksonder in de hoek een stuk afgebroken, dus heb ik hem in de afvalcontainer gekieperd.
Komende zaterdag APK inspectie bij Hennie waarna er hopelijk een punt gezet kan worden achter de reparatielijst en er officieel een Calibra turbo van de motorslopers gered is :wors9 juni 2009 om 16:47 #17471921Zonder ook maar één aanmerkpunt vandaag een nieuw APK papiertje behaald met complimenten over de relatief roestvrije staat van de auto :D!
Volgende halte: oliedrukmeter weer werkend krijgen (geeft momenteel een foutmelding aan), nieuwe startonderbreker en informeren naar een volledig alarm, uitgebreide grote beurt met distributieriem en misschien cruise control (toch knap handig als ik af entoe lange ritten wil gaan maken) :wors9 juni 2009 om 16:50 #17471922lekker bezig hoor:)
Super dat weer zo’n prachtige turbo van de sloop is gered.
Goed bezig
mijn callie moet ook deze maand naar de apk :hmmz
9 juni 2009 om 17:20 #17471923Er is wat werk en vooral veel geld in gegaan maar ik ben inderdaad blij dat ik deze Cali turbo van de (motor)slopers heb kunnen redden en er hopelijk nog lang van kan genieten. Alleen even de onderhoudsreligie van banden wisselen en vloeistofverversing op een rijtje zetten en boven de deur ophangen, haha.
Komend weekend krijgt hij als beloning een vers sopbeurtje met daarna de onlangs aangeschafte wax en tire shine :angel12 februari 2010 om 21:33 #17471924*
12 februari 2010 om 22:16 #17471925puntlasjes uitboren?
handig boortje dr voor heb zo men cali front dr uitgehaald nadat ie kennis had gemaakt met n brievenbus:P
13 februari 2010 om 13:22 #17471926Klopt helemaal :angel
13 februari 2010 om 17:14 #17471927Das een apart puntlasboortje, zo had ik ze nog niet gezien. Waar heb je die vandaan getoverd als ik vragen mag?
13 februari 2010 om 18:01 #17471928Lokale automaterialenzaak, is ook een puntlasfrees ipv boortje (met andere woorden: hij kapt er omheen ipv dat het achterliggende plaatwerk ook meteen doorgeboord word) ;) Het puntige stiftje aan de voorkant zit een veertje achter wat voor tegendruk zorgt zodat je niet meteen door schiet. Alleen even een minimaal putje slaan met een centerpons zodat hij zeker weten niet weg loopt en dan aan de slag.
De pest is dat het nog wel een tijdje zal duren eer ik aan de slag kan omdat eerst de vakantie betaald moet worden waarna er pas plaatwerk besteld kan worden :(13 februari 2010 om 23:00 #17471929Heb er mee gewerkt,maar werkt niet. zo dra de tandjes grip krijgt gaat die toch zoeken.
En kan zelfs een tandje afbreken.
Das mijn ervaring met dit gereedschap.
Greetz Rich
13 februari 2010 om 23:49 #17471930ik gebruik altijd de kobalt puntlas boortjes, die met het puntje in de midden en gaat perfect, kosten mij 5 of 6 euro 8mm dik en kan je met 2 boortjes een complete auto uit elkaar boren als je goed en netjes boort:thumbup
15 februari 2010 om 11:51 #17471931Hmm als ik morgen aan het werk ga maar eens een puntlasje aan de deur kant proberen en anders ga ik op zoek naar die kobalt boortjes. Is dat kobalt eigenlijk een merk of eerder een omschrijving?
15 februari 2010 om 19:33 #17471932Breng dat freesje maar terug, je moet een 8mm doortje halen, en doe er maar gelijk een stuk of 2/3 die freesjes werken kut in de praktijk. Boortjes werken het beste. Ook gelijk ff een staalborstel halen voor op de haakse slijper. Dan ga je over de puntlasjes met de staalborstel om ze zichtbaar te maken, zodra ze zichtbaar zijn uitboren. Je kunt ze ook zo wel uit boren maar als je ze blank maakt kun je beter het midden vinden. Probeer er eerst eens op een plek waar het niet erg is om door te boren, de eerste paar boor je toch door, of niet ver genoeg.
17 februari 2010 om 19:09 #17471933Super Niels, bedankt voor je advies :D Bij wie kan ik eigenlijk het goedkoopste originele GM achterschermen halen?
18 februari 2010 om 09:54 #17471934Je puppy oogjes opzetten en bij de dealert vragen :jerry
18 februari 2010 om 17:46 #17471935Ik dacht jij levert ze ook wel :D Dan mag ik hele grote puppy ogen opzetten om iets van de prijs af gesnoept te krijgen.
26 februari 2010 om 19:20 #17471936Vanmiddag heb ik in de pauze op het werk de puntlasfrees even uitgeprobeerd op een los proefplaatje, maar zolang je mijn methode gebruikt door eerst een klein putje te slaan met een centerpons zodat het naaldje niet weg loopt kun je makkelijk achter elkaar puntlassen uitboren.
Nu nog 2 nieuwe achterschermen en wielkuipen aanschaffen (in de hoop dat de dorpels kunnen blijven zitten) en dan ga ik zodra er genoeg geld is om de auto meteen daarna geheel overnieuw te kunnen spuiten lekker zelf aan de slag! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.