Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › calibra turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2010 om 20:27 #17224020
hallo ik nic en ben hier nieuw op het forum.
heb me vandaag een opel calibra turbo aangeschaft maar zit met een probleem!
de wagen draait stationair niet goed en heeft geen vermogen het is precies alsof hij verzuipt..
de man van wie ik hem gekocht heb heeft de wagen laten uitlezen bij opel en die zijden dat de knock sensor moest vernieuwd worden,de man had die ook gekocht maar nooit geplaatst, die heb ik nu geplaatst maar met geen resultaat…
iemand idee wat het zou kunnen zijn?
mvg
27 juli 2010 om 20:30 #17704771gare turbo?????
27 juli 2010 om 20:33 #17704772Hey gozer,
Welkom op het forum wel netjes dat je ej zelf voorsteld maar w ehebben een voorstel topic.
Als je die sensor geplaats heb.
Heb je kans dat je even je motronic moet resetten met bepaalde sensors moet je je motronic resetten om de foutcodes eruit te halen en de vervangen sensor goed te laten werken.
Ik hoop dat hier wat aan heb.
Veel veilige kilometers met je calibra:D
groetjes
27 juli 2010 om 21:02 #17704773en hoe moet ik die dan ressetten?
de turbo is goed denk ik zit een blow off valve op en je hoort hem mooi afbazen en rookt ook niet.
aan 2000 toeren sputtert de wagen en als ik dan plankgas geef dan sputtert hij niet meer maar is het vermogen gewoon weg, denk dat voor de moment mijn oude calibra 2.0 8v beter optrekt:(
27 juli 2010 om 21:05 #17704774dumpvalve niet open staan?
al uitgelezen? wat doet de tempsensor? hoe zijn alle slangen en leidingen betreft vacuum e.d.?
27 juli 2010 om 21:10 #17704775origineel gepost door sw16v
dumpvalve niet open staan?al uitgelezen? wat doet de tempsensor? hoe zijn alle slangen en leidingen betreft vacuum e.d.?
vorige eigenaar heeft hem laten uitlezen bij opel en die zij dat de knock sensor kapot is, maar die is vervangen en geen resultaat
k’had 1 slangetje aan de inlaat gevonden die kapot was, die heb ik direct vervangen ook zonder resultaat
dumpvalve is goed denk ik anders zou die toch niet mooi afbazen bij gas los of niet?
en hoe bedoel je van de temperatuursensor?
27 juli 2010 om 21:20 #17704776als dumpvalve verkeerd aangesloten is, of verkeerde veer er in kan die blijven open staan, dus valse lucht….
als de knocksensor code echt is op stationair, dan is er iets goed mis…. geeft vaak op vollast pas problemen.
27 juli 2010 om 21:36 #17704777ohja heldere ingeving :P welke kleur stekker zit er op de Knocksensor? en welke kleur zit op de stationair regelaar?
Rood hoort op knocksensor
zwart op de stationair regelaarwissel je die om, loopt die wel, stationair raar maar je mist bergen met vermogen!
27 juli 2010 om 21:43 #17704778origineel gepost door sw16v
ohja heldere ingeving :P welke kleur stekker zit er op de Knocksensor? en welke kleur zit op de stationair regelaar?Rood hoort op knocksensor
zwart op de stationair regelaarwissel je die om, loopt die wel, stationair raar maar je mist bergen met vermogen!
dat weet ik niet zal morgen eens chekken. heb hem moeten plaatsen op het gevoel:D zit nogal goed wegestoken
27 juli 2010 om 21:48 #17704779wellicht een rare vraag maar heb je de accu polen al los gehad?
ivm resetten van de computer.
anders opnieuw uitlaten lezen27 juli 2010 om 21:52 #17704780origineel gepost door svdk20
wellicht een rare vraag maar heb je de accu polen al los gehad?
ivm resetten van de computer.
anders opnieuw uitlaten lezennee nog niet gedaan morgen ook eens proberen:hmmz
28 juli 2010 om 20:55 #17704781heb vandaag nog wat verder gezocht en zonder resultaat:(
paar vacuum darmpjes vernieuwd die wat verstorven waren, en verder nog eens goed gecontroleerd, dumpvalve werkt ook zoals het hoort en ook juist aangesloten denk ik…
heb wel 1 darmje tegengekomen die los is, loopt vanaf de versnellingsbak denk ik (kan het moelijk zien) maar gaat nergens naartoe:hmmz
weet er iemand waarover ik het heb? en waar die naartoe zou moeten gaan? ik denk dat deze normaal op het stukje zit waar nu het darmje van de dumpvalve op zit kan dit?
30 juli 2010 om 11:43 #17704782ik heb net opgemerkt dat de turbo niet draait gelijk het zou moeten denk ik, als ik in neutraal gas geef en aan de turboslangen voel dan merk ik dat er geen druk op komt, integendeel! de slangen worden bijna dichtgezogen:o normaal moet je toch voelen dat er druk op komt? als ik de slangen loshaal en gas geef blaast hij wel maar niet genoeg denk ik:hmmz
iemand nog idee wat het zou kunnen zijn?
24 november 2010 om 14:25 #17704783heb ondertussen de wagen nog eens laten uitlezen en de lambdasonde was defect zeiden ze,
ik dus nieuwe gehaald en een nieuwe temperatuursensor, nog altijd zonder resultaat:(
ik krijg er bijna grijs haar van:swear
zou het de turbodruk sensor of zo niet kunnen zijn? ik weet het echt niet meer..
mvg
24 november 2010 om 20:00 #17704784waar kom je vandaan reaceyourfears?
mocht je in de buurt van zeist wonen kom dan eens hierheen kijken we samen ff in combinatie met gelijk uitlezen via een opcom24 november 2010 om 20:29 #17704785dat darmpje wat van je bak af komt, zal waarschijnlijk de vulslang van je tussenbak zijn.
groeten.
24 november 2010 om 21:23 #17704786origineel gepost door kadett4x4
dat darmpje wat van je bak af komt, zal waarschijnlijk de vulslang van je tussenbak zijn.groeten.
dus dan is dat waarschijnlijk normaal dat die nergens heen loopt?
24 november 2010 om 21:28 #17704787origineel gepost door svdk20
waar kom je vandaan reaceyourfears?
mocht je in de buurt van zeist wonen kom dan eens hierheen kijken we samen ff in combinatie met gelijk uitlezen via een opcomik ben van belgie (oudenaarde) dus dat is wel een heel eind:P
24 november 2010 om 21:37 #17704788de auto stinkt ook inorm naar benzine bij de uitlaat,
heb vandaag er even mee doorgetrokken als de motor nog niet zo warm stond, en dan had hij in de eerste versnelling volop power maar daarna was het weer gedaan:( kweet het is eigenlijk niet verstandig als de motor nog niet warm is, maar moest het even weten:P vind het wel raar bij koud power en warm totaal geen.
gaat de luchtmassameter wel eens kapot bij de c20let?
26 november 2010 om 00:13 #17704789Temperatuur sensor is denk ik kapot en anders een keer bij iemand neer zetten die er echt verstand van heeft (bij mij of frank jansen).
Anders kan je wel alles nieuw kopen voor je het vind.26 november 2010 om 09:05 #17704790origineel gepost door Andre Botter
Temperatuur sensor is denk ik kapot en anders een keer bij iemand neer zetten die er echt verstand van heeft (bij mij of frank jansen).
Anders kan je wel alles nieuw kopen voor je het vind.temperatuursensor is ook al nieuw,
zou hem graag bij iemand binnendoen die van de c20let veel verstand heeft maar nederland is zo ver van hier:( in belgie is er bijna niemand die er deftig kan aan werken denk ik:hmmz, heb het al overwogen om hem hier bij opel zelf binnen te doen maar die hebben er zelf bijna zo goed als nooit aan zo een wagen gewerkt lol, en heb geen zin om met een rekeningetje van 2000 euro ofzo te zitten aan werkuren en dat het stukje maar 100euro ofzo kost.
of weet hier dan toch iemand in belgie zitten die er goed kan aan werken?
mvg
26 november 2010 om 14:43 #17704791origineel gepost door reaceyourfears
origineel gepost door Andre Botter
Temperatuur sensor is denk ik kapot en anders een keer bij iemand neer zetten die er echt verstand van heeft (bij mij of frank jansen).
Anders kan je wel alles nieuw kopen voor je het vind.temperatuursensor is ook al nieuw,
zou hem graag bij iemand binnendoen die van de c20let veel verstand heeft maar nederland is zo ver van hier:( in belgie is er bijna niemand die er deftig kan aan werken denk ik:hmmz, heb het al overwogen om hem hier bij opel zelf binnen te doen maar die hebben er zelf bijna zo goed als nooit aan zo een wagen gewerkt lol, en heb geen zin om met een rekeningetje van 2000 euro ofzo te zitten aan werkuren en dat het stukje maar 100euro ofzo kost.
of weet hier dan toch iemand in belgie zitten die er goed kan aan werken?
mvg
frank janssen.
http://users.skynet.be/f.janssen/
hij zit in de limburg:thumbup
26 november 2010 om 15:26 #17704792is nog 2uur rijden voor mij, en kweet niet als hij het zou uithouden tot daar lol
is er echt niets wat niet zo ver van mij ligt?
26 november 2010 om 20:16 #17704793origineel gepost door reaceyourfears
is nog 2uur rijden voor mij, en kweet niet als hij het zou uithouden tot daar lolis er echt niets wat niet zo ver van mij ligt?
je moet er iets voor over hebben…….
27 november 2010 om 14:06 #17704794origineel gepost door reaceyourfears
is nog 2uur rijden voor mij, en kweet niet als hij het zou uithouden tot daar lolis er echt niets wat niet zo ver van mij ligt?
kun je niet ergens een autotrailer lenen/huren en dan naar Frank rijden als je denkt dat de auto het niet volhoud….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.