Calibra stoelen in Tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Calibra stoelen in Tigra

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Speedy007
    Deelnemer

:hmmz geloof dat die nummertjes bij ieder pennetje stonden achteraan het knopje:hmmz

dan is het gewoon aansluiten hoe het hierboven staat en gatjes uit het plaatje van de luchtcirculatie halen en de knopjes in de hokjes plaatsen en aansluiten.

Stroom heb ik gewoon van de radio genomen met een extra zekering tussen.

utregone

Dus als ik het goed begrijp is dit de bedoeling:

Bruine draad:
        pen1: massa verlichting schakelaar en indicatielampje(intern doorgelust)

Zwart/geel:
        pen2: schakeldraad stoelverwarming 1mm2 en voeding indicatielampje (intern doorgelust)
        Waar moet deze op aangesloten worden??

Zwarte draad:
        pen3: geschakelde 12Vspanning 1mm2 afgezekerd met 20A

Groen/grijs:
        pen4: voeding verlichting schakelaar
        Doorlussen vanaf een andere verlichtingsknop???

Speedy007
        Deelnemer

Kdenk dat Pen 3 en 4 gelijk waren.

Zo ziet het eruit in je middenconsole dan

Ik heb vandaag ff een foto genomen

utregone

looks nice!! :vertag

maar kan je me vertellen hoe jij die draadjes hebt aangesloten? of heb je daar soms ook een foto van?

Speedy007
            Deelnemer

Snap niet goed wat je ermee bedoelt. Ik had de achterkant van de pennetjes met de fische erop en dan ga je gewoon de draadjes leggen

Bruine draad=> pen 1=> massa aansluiten solderen en bij je stoel kan je de massa ook gewoon ergens op een schroef nemen dan hoef je maar 1 draadje te trekken.

Pen 2=> zwart/geel loopt naar je stoel voor de stoelverwarming aan te sturen iedere kant 1

Pen 3 en Pen 4 zitten dan denk ik alle 2 met een geschakelde 12v erop(afgezekerd). 1 keer voor je lampje in je knopje en 1keer voor je schakelaartje aan te sturen voor je stoelverwarming

Wat je al kunt doen leg met je batery stroom 1st eens op Pen 3(zwarte draad) of/en daarna op pen 4 en leg massa aan pen 1. Kijk dan ofwel gaat je schakelaartje dan gaan verlicht zijn ofwel als je erop drukt stroom krijgen op pen 2 (zwart/gele) voor je zetelverwarming hang er dan een lampje of voltmeter aan en let erop dat je draadjes niet tegen elkaar komen.

Zie je direct of het klopt wat hierboven staat

utregone

mmm, tis me nog niet helemaal duidelijk, maar goed. Ik ga het maar eens proberen

Als ik het goed heb is dit dus nu de bedoeling

Bruin: Massa (aansluiten op massa van de auto)

Zwart: 12V (aansluiten op voeding met een zekerning van 20A er tussen) Ik neem aan dat elke zwarte draad (ik heb er uiteraard 2, voor elke stoel 1) afgezekerd moet worden met 20A??

Grijs/groen: doorlussen op verlichting dashboard?

Zwart/geel: doorvoeren naar stoel?

Speedy007
                Deelnemer

Bruin: Je auto is de massa dus ergens aansluiten op een massa of achter een bout die op de carrosserie hangt

Zwart: moet 12v krijgen en vanaf die vertrekt worden afgezekerd, ik denk dat ik maar 1zekeren het voor de 2draden of mss 2zou ik eens moeten kijken

Grijs groen:Moet ook 12v krijgen met het contact om de verlichting in de schakelaar te laten werken(kan je ook 1st testen zoals ik hiervoor zeg)

zwart geel is gewoon het kabeltje naar de stoel dan

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.