Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra -> RWD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2010 om 12:20 #17223954
Ok, het zoveelste hersenspinseltje van mij…
De Calibra staat te boek als sportwagen, maar is alleen geleverd in voorwiel aandrijving en in 4×4 die wat gevoelig is.
Waarom is hij niet in achterwiel aandrijving uitgebracht?De tunnel voor de aandrijving van de achterwielen ligt al in het chassis vanwege de 4×4 optie.
Alleen de motor zou 90 graden gedraaid moeten worden en er moet een in-lijn bak achter.
Verder zou dan een RWD aandrijflijn onder de wagen moeten, bijvoorbeeld van een Omega?Even samengevat:
-Motor 90gr draaien
-In Lijn bak er achter
-Motorsteunen maken
-Baksteunen maken
-Uitlaat spruitstuk verbouwen
-Kabels verleggen en/of verlengen
-Slangen verleggen en/of verlengen
-Achter-as met differentieel monteren (Omega?)
-Kardan-as aanpassen (Omega?)Weinig kans dat ik zoiets ooit ga doen trouwens, maar het is gewoon een idee ;)
Maar toch, gewoon om het plaatje compleet te hebben: Mis ik nog iets? Zie ik iets over het hoofd?26 juli 2010 om 12:21 #17704191http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113778
Ik weet niet of je momenteel 4×4 hebt of het overweegt, maar wellicht is dat topic dan interessant.
26 juli 2010 om 12:25 #17704192Dat gaat vooral over het 4×4 gedeelte en het uitschakelen van de voorwiel aandrijving.
Idee is hetzelfde, maar de 4×4 versie heeft maar marginaal aandrijving op de achterwielen. Grootste gedeelte van het vermogen gaat naar de voorwielen en de constructie naar achteren toe is niet sterk genoeg om al het vermogen op zich te nemen.Ik heb nu trouwens gewoon FWD ;) Ik overweeg niks anders, het is puur hersenspinsels. (voorlopig tenminste… als ik ooit het geld er voor over heb en het is haalbaar doe ik het misschien wel… wie weet)
Edit: Ik zit atm wel @ work, dus kan niet alle linkjes volgen helaas, vanaaf nog even verder kijken…
14 augustus 2010 om 07:40 #17704193achterdiff kan je zowiezo uitwisselen met die van een omega..en de cardan as lijkt me ook dik genoeg..
zwakke punt in de originele contructie ( met 4×4) blijft verdeelbak. Maar heb gelezen dat in bepaalde situaties het mogelijk is dat de computer de 4×4 verdeling volledig op de achterwielen gooit.
wat die omstandigheden zijn weet ik niet.
maar een mega computertechneut moet in staat zijn een computer zo te programmeren dat hij constant denkt dat hij de achterwielen moet aandrijven :D14 augustus 2010 om 10:16 #17704194origineel gepost door McKaamos
De Calibra staat te boek als sportwagen, maar is alleen geleverd in voorwiel aandrijving en in 4×4 die wat gevoelig is.
Waarom is hij niet in achterwiel aandrijving uitgebracht?Omdat de Calibra is gebaseerd op de vectra die voorwiel aandrijving heeft. Conversie naar achterwiel aandrijving is productie technisch duur. Ik heb wel gelezen dat in de laatste fase van de ontwikkeling van de Calibra is het budget ook gesnoeid. + Veel concurrende modellen zijn ook voorwiel aandrijving.
Conversie naar achterwiel aandrijving ben ik op youtube al diverse keren tegen gekomen. Wat de benodigt heden zijn….. geen idee (ben geen techneut).
14 augustus 2010 om 10:21 #17704195Ben wel benieuwd in wat voor omstandigheden de aandrijving dan op de achterwielen overgeschakeld word :vertag
Calibra RWD is wel een ontzettend machtig gezicht, snap inderdaad niet dat ze het nooit gedaan hebben!14 augustus 2010 om 10:59 #17704196http://www.youtube.com/watch?v=uoD6YDHpKWk&feature=related
3 liter 6 in lijn met achterwiel aandrijving :wub
http://www.youtube.com/watch?v=MDhCsyG8D9Q&feature=related
De allom bekende Maxxtuning Calibra turbo RWD
14 augustus 2010 om 11:17 #17704197Ohhhhh wat vreselijk gaaf! :D
Dus het moet wel mogelijk zijn :)Macoe16v: Hmmm dat is ook wel interessant idd :) Misschien dat een chiptuner zoiets kan doen.
Ik weet wel wat van computers maar denk dat ik me dan stevig zou moeten gaan verdiepen in hoe dat dan werkt. Programmeertaal enzo. Maar misschien dat zoiets ook wel te realiseren is met een KMS computer. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.