Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra rookt heel erg veel witte rook
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2012 om 12:43 #17248032
Hallo,
Ik heb niet bepaald geluk met mijn opel calibra, Eerst was de thermostaatschakelaar niet goed, toe de thermostaat niet, alle bij vervangen, Vervolgens had ik een bougie die er uit knalde omdat er geen draad meer in zat, ook gemaakt,
Echter sinds een paar dagen staat hij ongelofelijk wit te roken, En het wordt met de dag erger, Het is zelfs zo erg dat ik niet meer met de auto heb gereden sinds dinsdag avond,
Vloeistofpeil zak erg snel naar 0, Is het wat ik denk dat het is, Dus mijn koppakking lek, Of kan het nog iets anders zijn,
MVG Stefan
27 april 2012 om 12:46 #18011687Schijn is met een lantaarn naar binnen bij je olievuldop? Hoe ziet t er daar uit?
27 april 2012 om 12:49 #18011688Je zei in een ander topic al dat je het zag borrelen in je waterreservoir. Dit is ook een teken dat je koppakking er tussenuit kan liggen. Laat een compressie test doen, dan ben je er iig zeker van
27 april 2012 om 12:55 #18011689@jeroenk de olie is niet zwart maar zwart wit,
@lucas- ja klopt, Toen dacht ik dat het ging om lucht, Echter zijn we nu bijna 2 weken verder en hij borrelt nog steeds, Compressie test ga ik dan eens voor kijken, Hoe veel me dat kost,
Want hij stinkt ook heel erg, Maar kan het niet thuis brengen wat het precies is,
27 april 2012 om 12:57 #18011690Je koppakking is lek, overduidelijk
27 april 2012 om 13:18 #18011691oke bedankt, ga ik die vervangen
27 april 2012 om 14:03 #18011692Draai je bougies er maar eens uit.
Die vertellen je meestal wel hoe laat het is…27 april 2012 om 16:13 #18011693je koppakking is lek, je hebt zo’n beetje elk kenmerk van een lekke koppakking aangegeven.
– borrelen in je koelsysteem
– witte smurrie bij je olie
– wit rokenKan niet missen ;) Wat voor motor heb je?
27 april 2012 om 16:18 #180116942.0i en dan de 8 klepper dus niet de 16 klepper,
Ik heb al even zitten kijken naar de onderdelen, Dit valt reuze mee, Enkel het werk is waar ik altijd zo’n hekel aan heb haha,
27 april 2012 om 17:53 #18011695Witte rook betekent toch dat er een nieuwe Paus is gekozen ?
27 april 2012 om 18:34 #18011696@stefan305 wrote:
2.0i en dan de 8 klepper dus niet de 16 klepper,
Ik heb al even zitten kijken naar de onderdelen, Dit valt reuze mee, Enkel het werk is waar ik altijd zo’n hekel aan heb haha,
Dat is idd een makkie :thumb
28 april 2012 om 08:03 #18011697Zou je kop wel even laten vlakken voor de zekerheid.
Grote kans dat ie erg heet is geweest.28 april 2012 om 17:08 #18011698ja maar ik weet niet hoe duur dat is, Nee dat valt wel mee, Als de kop krom had moeten wezen dan had hij olie aan de buitenkant moeten lekken, Ben al bij de garage geweest,
Die heeft gekeken en gezegd dat het niet nodig was,heb inderdaad een koppakking lek aan de binnenkant, auto gaat nu de staling in en over een maand gaat de kop er af en wordt de koppakking vervangen,
28 april 2012 om 17:46 #18011699Het schijnt dat sommige koelvloeistoffen je pakking aantasten.
Gebruik dus de juiste voor jouw auto.5 mei 2012 om 22:35 #18011700We hebben vandaag de kop er af gehaald, En niet alle bouten zaten vast, dus de pakking sloot niet, Plus de pakking was niet origineel , Deze was vloeibaar,
alles even schoonmaken en dan eind volgende week zal de nieuwe pakking binnen komen, En dan Die er tussen zetten en dan zou het goed moeten zijn,Zo niet dan horen jullie dit natuurlijk,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.