Calibra gooit zn stuurbekr olie er via t reservoir uit

Forumindex Forums Overige 4×4 Calibra gooit zn stuurbekr olie er via t reservoir uit

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    TRPower

Heey

Ik heb n calibra als donor om een 4×4 corsa te bouwen

Nu brande er al geen 4×4 lampje meer n zat er ook geen zekering 19 in
      Ik heb ik ff met kadett4x4 gesproken over hoe zijn 4×4 geschakeld is omdat hij zonder ecu enzo rijd

Nu heb ik dus t zelfde gedaan: spanning op de zwartwitte draad gezet om te testen of de rest het zoiezo nog wel doet…
      Hetgeen dat dan gebeurt: je hoort dat er druk op de leidingen word gezet en vervolgens kotst die de stuurbekr olie er via t reservoir uit ( alleen bij stilstaande motor )
      Als ik er spanning op zet met draaiende motor dan hoor je ook dat er druk op t systeem komt en houd zn vloeistof binnen maar nog werkt t systeem dan niet ( ook geen gebonk vanuit de bak oid )

Doe ik wat fout of is t systeem gewoon kapot?

Mark

kadett4x4
      Deelnemer

weet je ook waarom zekering 19 er uit is, meestal is dan de tussenbak overleden.
        wat gebeurt er als je er een zekering inzet.
        plaats eens een paar foto’s van de donor.
        je hebt een pm van me.

groeten.

otdh
        Deelnemer

heey

eindelijk eens verder gegaan met de donor, heb de motor en bak eruit gehaald

vandaag de bak opengemaakt en jahoor, is weinig meer heel van, en kon ook niet zeggen dat er nog olie in de bak zat, leek meer op een dikke smurrie/drap

op de uitgaande as zitten geen tanden meer en ook de tandwielen die die as aan moeten drijven zijn aardig mishandeld ( die binnen t platen pakket zit dus )

ahja, nu maar opzoek naar een vervangende bak, en ook maar meteen locken
          Mark

kadett4x4
          Deelnemer

kijk eens aan, mijn vermoeden toch bevestigd.
            klinkt wel erg mishandeld.
            er moeten toch genoeg verdeelbakken zijn, er zijn genoeg 4×4’s om zeep geholpen voor de motor.
            succes met je zoektocht, en houd ons wel op de hoogte.

groeten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.