Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra C20LET.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2009 om 10:38 #17213366
Hallo mede Opel liefhebbers,
Wil mijn 8V mischien deze winter rustig ombouwen naar een Turbo blok ( c20let ). Vraag aan de kenners hier, welke extra onderdelen moet ik overzetten, buiten de standaard dingen ( blok, 6 bak enz ) Wil het zaakje overigens FWD, welke assen kan ik dan gebruiken? Las ergens van een V6?
Mvg
Bart.
23 oktober 2009 om 11:46 #17540199Weet je het zeker…..??
Is een heidense klus en je bodemplaat is niet het zelfde als van een turbo……23 oktober 2009 om 11:48 #17540200man man man wat een heisa
koop toch gewoon een echte23 oktober 2009 om 12:00 #17540201Ik heb nou een hele nette Cali, heb geen zin in afgetrapte turbo’s..
Dus ja, ik wil de moeite doen. :vertag
23 oktober 2009 om 12:00 #17540202origineel gepost door robbyrood
en je bodemplaat is niet het zelfde als van een turbo……weet ik, maar ik hoef geen 4 x 4.
23 oktober 2009 om 12:08 #17540203tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.23 oktober 2009 om 12:19 #17540204– Motorblok
– F28 bak
– Alle aanbouwdelen zoals LMM, luchtfilterbox, slangen, radiator/IC, ECU, kabelboom, motorsteunen, enz, enz.
– Betere remmenAandrijfassen zijn gelijk, je hebt een klein asje met ophangbeugeltje ipv de 4×4 bak.
Op de bak monteer je een 2wd ombouwsetje.23 oktober 2009 om 13:30 #17540205Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4×4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op…..had alleen maar wielspin…dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.
Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant….23 oktober 2009 om 13:39 #17540206Ik heb zelf ook een tijdje met de 4×4 uit gereden (1 lekke band gehad) en op dat moment regende het behoorlijk.
Bij sommige bochten ging de wagen idd gewoon rechtdoor dus optimaal is inderdaad anders.Aan de andere kant, er rijden genoeg mensen rond met een Calibra Turbo 2wd zoals bijvoorbeeld Dominator hier op het forum. Als je er mee kunt rijden is dat geen enkel probleem. Persoonlijk zou ik een originele Calibra Turbo willen hebben maar 2wd is niet onmogelijk hoor.;)
23 oktober 2009 om 14:06 #17540207origineel gepost door Arjan Kuijper
– Motorblok
– F28 bak
– Alle aanbouwdelen zoals LMM, luchtfilterbox, slangen, radiator/IC, ECU, kabelboom, motorsteunen, enz, enz.
– Betere remmenAandrijfassen zijn gelijk, je hebt een klein asje met ophangbeugeltje ipv de 4×4 bak.
Op de bak monteer je een 2wd ombouwsetje.Ok, valt nog wel mee dus. Radiateur is persee nodig? Is die groter dan van Turbo?
23 oktober 2009 om 14:07 #17540208origineel gepost door robbyrood
Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4×4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op…..had alleen maar wielspin…dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.
Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant….Puur kwestie van rustig aan doen, en goede bandjes kan helpen, ben het met je eens dat 4×4 beter is, maar om nu te zeggen en je er niet mee kunt rijden das wel erg ver gezocht. Hij kan misschien overwegen om er een spaire diff. erop te zetten.
23 oktober 2009 om 14:09 #17540209origineel gepost door corres
tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.
23 oktober 2009 om 16:55 #17540210Ben benieuwd :)
23 oktober 2009 om 19:15 #17540211origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door corres
tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.
Ik kocht een tijd geleden een blok…..dat zou zo even in gebouwd worden…. eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel…dus!
Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan…:jerry23 oktober 2009 om 19:56 #17540212hehe :)
24 oktober 2009 om 09:47 #17540213origineel gepost door robbyrood
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door corres
tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.
Ik kocht een tijd geleden een blok…..dat zou zo even in gebouwd worden…. eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel…dus!
Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan…:jerryRoker dus haha..
ik heb een vastgelopen C20XE zuiger tussen mijn stoelen van mijn Combo om kleine dingetjes in te leggen
Willem
24 oktober 2009 om 15:13 #17540214origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door corres
tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.
waarom zoek en wacht je dan niet op een originele turbo en laat je het blok daarvan reviseren?? heb je nog 4×4 erbij ook, wat egt niet te missen is bij al standaard vermogen!
24 oktober 2009 om 17:17 #17540215Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970beetje vaag
der zijn hier zat die een let in een astraf , e kadett
corsa a en b
hebben allemaal zonder 4×4
en dan zou het in een calibra niets waard zijn
als t geen 4×4 is
vreemd ja;)tis wel zo als ik een calibra turbo zou willen dan kocht ik wel een 4×4
maar alleen omdat je dan een originele auto hebt;)30 oktober 2009 om 18:26 #17540216origineel gepost door robbyrood
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door corres
tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.
Ik kocht een tijd geleden een blok…..dat zou zo even in gebouwd worden…. eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel…dus!
Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan…:jerryzo ken ik er ook wel eentje:jerry hahaha
groeten Twan
31 oktober 2009 om 08:47 #17540217origineel gepost door louwe 16 klepper
beetje vaag
der zijn hier zat die een let in een astraf , e kadett
corsa a en b
hebben allemaal zonder 4×4
en dan zou het in een calibra niets waard zijn
als t geen 4×4 is
vreemd ja;)tis wel zo als ik een calibra turbo zou willen dan kocht ik wel een 4×4
maar alleen omdat je dan een originele auto hebt;)Denk dat als je het in een corsa/ kadett/ astra e.d. hangt dat je dat niet vor het comfort doet… dan WEET je dat je bij volgas je stuur beter met 2 handen kunt vastpakken :P:thumbup
Als ik met 4×4 rij kan ik redelijk simpel gewoon volgas geven. maar als de zekering eruit is vol je hem echt trekken hoor. en behoorlijk ook.
maargoed. met fwd rijdt ie natuurlijk ook prima. :afro alleen met 4×4 gewoon beter
31 oktober 2009 om 20:14 #17540218Zit ook evt nog aan een Z20LET te denken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.