Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2013 om 18:34 #18192855
duidelijk weer mensen die niet weten hoe een turbo motor werkt en denken dat je stationair al met 600pk staat te stampen haha
weet nu ineens weer waarom ik geen actief topic heb hier op t forum
30 december 2013 om 18:38 #18192856Ja Sjoerd ik ga em ook maar dicht (laten) gooien denk ik
30 december 2013 om 18:46 #18192857@16VCalibra wrote:
Ja Sjoerd ik ga em ook maar dicht (laten) gooien denk ik
Liever niet. Dit belooft een interessant topic te worden. Natuurlijk houden we off topic geneuzel in de gaten (zoals ik hierboven al trachtte) Maar mocht je dit topic echt dicht willen hebben, stuur even een pm.
30 december 2013 om 18:52 #18192837idd niet dicht gooien joh!!
vraag anders of de mods hem willen opschonen en alle troep er tussen uit halen!!
ben ook erg benieuwd naar de combi die jij wil gaan rijden :thumb :thumb
30 december 2013 om 19:09 #18192858@2000 wrote:
@16VCalibra wrote:
Ja Sjoerd ik ga em ook maar dicht (laten) gooien denk ik
Liever niet. Dit belooft een interessant topic te worden. Natuurlijk houden we off topic geneuzel in de gaten (zoals ik hierboven al trachtte) Maar mocht je dit topic echt dicht willen hebben, stuur even een pm.
Het zou wel zo leuk en nuttig zijn om de relschoppende reacties in ieder geval te verwijderen omdat ze inderdaad helemaal nul komma nul toevoegen, de geschiedenis is nu wel bekend en er gaat nu een schone start gemaakt worden laten we die dan ook schoon houden.
30 december 2013 om 19:43 #18192859Mooi gezegd Willem :thumb
30 december 2013 om 20:21 #18192860Had je nog gewonnen tegen die Civic ? Door het slechte taal gebruik heb ik het weg geklikt.
30 december 2013 om 20:45 #18192853Ok, vrij schoon, let the (tuning) games begin :wors
30 december 2013 om 21:16 #18192861Ik ben vooral benieuwd naar een 600pk c20let dailydriver ik ken namelijk een jongen die ruim 600pk uit zn let heeft gehaald maar die doet alleen nog sprints met t ding
Ik kan niet geloven dat dit heel blijft want met een snelle auto word snel gereden en een motor die met 3x het vermogen gaat rijden als orgineel dat loopt gewoon sneller kapot
En kijk maar naar wkt die kunnen het wel een 600pk daily maar ook die heeft van tijd tot tijd zn motor in puin met het verschil die jongens bouwen hun autos zelf is het kapot bouwen ze zelf een nieuwe wat de kosten behoorlijk drukt
Net als botter die maakt ook droomcreaties maar die maakt alles zelf.
Veel succes gewenst met je calibra en vooral niet stoppen met posten want ik denk dat dit momenteel t meest interessante topic op t forum is zowel met negatieve als positieve reacties
Maar niemand krijgt alleen positieve reacties zou jammer zijn dat je stopt met dit topic om de negatieve en kritische reacties die eigenlijk wel had kunnen verwachten
Ik zou zeggen bewijs alle negatievelingen t tegendeel dat het wel kan en laat het hier zienGr gsipiloot
30 december 2013 om 21:33 #18192862Het wordt ongetwijfeld een high performance blok, maar zou een normale rijstijl evengoed erg bijdragen aan slijtage? Ik bedoel het is allemaal extra sterk, dus waarom zou het snel stuk gaan.
Wat voor mij een hoofdvraag zou zijn: is er normaal mee te rijden, en dan bij lage toeren in de stad. Want ik weet niet beter dat zulke vermogens erg hoog in toeren zitten, en dat gaat ten koste van het laag toerige gebied. Laat ik even vermelden dat ik een leek ben. :(30 december 2013 om 21:56 #18192863Met zo een gtx turbo zal je niet zooveel meer toeren hoeven te maken. Dat zal wel meevallen. En iedereen heeft het erover dat een 600pk blok het niet lang volhoud. Maar het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Waarschijnlijk denkt iedereen dat je alleen gaat stampen als je 600pk hebt… Niemand kan goed onderbouwen waarom dat een motor met 600pk veel sneller stuk zal lopen.
Ik ben er zelf van overtuigd dat als een motor goed gebouwd en goed afgesteld is, het heel lang goed kan gaan..
Groet Ram
30 december 2013 om 22:06 #18192864Wat zou jij doen als je in een 600pk auto zou rijden altijd netjes 30en 50km/h rijden….. Daar gaat een motor niet kapot van maar wat denk je dan als je t centrum uitrijd en een lang recht stuk voor je hebt… Ff lekker die 600pk loslaten zou ik ook doen en dat gebeurd vaker als 1x als je ermee rijd en denk je dat een 600pk motor fijn rijd in de stad…. Lekker rustig 30en 50 nee dat geloof ik echt niet
Ik rij zelf met een 310pk c20let dus ik weet hoe dat rijd een turbomotor
Daarom ben ik zo benieuwd tegen mij zeiden ze ook zon motor blijft niet lang heel met zon vermogen ik rij dr inmiddels alweer 4jaar mee geloof ik en nog nooit niet 1probleem aan de motor gehad maar ik heb ook niet alleen een ander chippie
Ik zeg ook niet dat een 600pk motor meteen kapot loopt maar je motor is orgineel gemaakt voor 204pk (eigelijk maar 150 c20xe) en als je met 3 x het vermogen gaat rijden als orgineel is de levensduur van zon motor heel wat minder als orgineel en waar slijt een motor het hardst van… Van vollast draaien.. En wat doe je het liefst met een turbomotor…. Gas geven en dat weet ik want die rij ik zelf ook
en dr moet heel wat gebeuren voordat je aan 600pk zit en als ie klaar is kan andre jou echt geen garantie geven dat het heel blijft want dat is het risico van een getunede motor die kunnen 100meter lopen of 10.000 km en zeker met zon vermogenstoenameDat je er 600pk uithaalt geloof ik meteen dat is vaker gedaan
30 december 2013 om 22:13 #18192865Sneaky tuning heeft ook 200/900 pk honda’s rond rijden.
Als dat heel blijft kan dit ook heel blijven, als je er goed mee om gaat. En die dingen van hun sprinten ook elke week en maken burnouts en die sneuvelen echt niet zomaar30 december 2013 om 22:15 #18192866Hoe lang achter elkaar kun je hier in NL een motor met 600 pk nou werkelijk belasten op straat? :hmmz
Waarschijnlijk wordt er 95% van de km’s die er mee gemaakt worden nog niet de helft van het vermogen gebruikt.
probeer maar eens bij een standaard turbo auto de naald van de turbodrukmeter steeds helemaal rechts te houden. ;) Dan zul je wel zien dat dat niet zo makkelijk is.
31 december 2013 om 00:20 #18192867giuliettaevo wie zegt dat hij 600 pk ten alltijden gaat gebruiken ???????
dit is nou de reden dat ik geen nieuwe plannen ga plaatsen ivm mijn “Z20LET Regio 400 PK!!!”
dat gezeik, dat beter wetende geouwehoer
elkekeer weer, wat word ik hier toch zo moe van heb nou gewoon toch eens respect, en ja we weten heus wel wat er bij komt kijken en wat en hoe het werkt en verstand hebben we we heus wel EDIT, WAS NIET FRAAI WAT HIER STOND en zeg gewoon je jaloers Bent !!!!!!!Ram Respect dude
Uh respect? Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Speciaal voor jouw deze eerste waarschuwing31 december 2013 om 04:09 #18192868@16VCalibra wrote:
Met zo een gtx turbo zal je niet zooveel meer toeren hoeven te maken. Dat zal wel meevallen. En iedereen heeft het erover dat een 600pk blok het niet lang volhoud. Maar het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Waarschijnlijk denkt iedereen dat je alleen gaat stampen als je 600pk hebt… Niemand kan goed onderbouwen waarom dat een motor met 600pk veel sneller stuk zal lopen.
Ik ben er zelf van overtuigd dat als een motor goed gebouwd en goed afgesteld is, het heel lang goed kan gaan..
Groet Ram
ik denk dat je gaat verschieten hoe groot je turbogat gaat zijn.
veel hangt natuurlijk ook af van de nokkenassen die je gaat gebruiken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
31 december 2013 om 05:43 #18192869Even ter info voordat ook dit topic één grote zooi wordt: begin het goed zat te worden om hier de kleuterjuffrouw te zijn.
Dus weet je niet hoe het hier werkt…..zie forum regels. Weet je het wel maar doe je er niks mee……zie ban list!31 december 2013 om 06:13 #18192870Die gasten hebben geen bloed maar racebrandstof. Die zijn egt gek, maar respect voor het werk van Sneaky, ik ben nooit zo een fan van honda maar hun rijden mooie auto’s!
Die rode EG met 900pk gaat overal rijdend naartoe en het is zn daily :jerry plusnog hij laatte dat ding altijd goed uit..
@mrzuko wrote:
Sneaky tuning heeft ook 200/900 pk honda’s rond rijden.
Als dat heel blijft kan dit ook heel blijven, als je er goed mee om gaat. En die dingen van hun sprinten ook elke week en maken burnouts en die sneuvelen echt niet zomaar31 december 2013 om 06:15 #18192871Ik denk dat hij juist bedoelde dat je die 600pk juist 95% van de tijd dat je ermee rijd NIET kan gebruiken ;)
@Deepak wrote:
giuliettaevo wie zegt dat hij 600 pk ten alltijden gaat gebruiken ???????
dit is nou de reden dat ik geen nieuwe plannen ga plaatsen ivm mijn “Z20LET Regio 400 PK!!!”
dat gezeik, dat beter wetende geouwehoer
elkekeer weer, wat word ik hier toch zo moe van heb nou gewoon toch eens respect, en ja we weten heus wel wat er bij komt kijken en wat en hoe het werkt en verstand hebben we we heus wel EDIT, WAS NIET FRAAI WAT HIER STOND en zeg gewoon je jaloers Bent !!!!!!!Ram Respect dude
Uh respect? Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Speciaal voor jouw deze eerste waarschuwing31 december 2013 om 06:18 #18192872Ik had hiervoor een gt2876 en dan spoelde supersnel op, had bij 3 of 3500 toeren al me volle koppel van 492nm ;).
Nu ga ik 1 slag groter naar een 30er, een gt30 zal idd een groter gat hebben dan een gtx30. Daarom zoals ik al zij ik verwacht er niet van dat er niet mee te rijden valt… Goed afstellen is ook belangrijk ;)@z20leh wrote:
@16VCalibra wrote:
Met zo een gtx turbo zal je niet zooveel meer toeren hoeven te maken. Dat zal wel meevallen. En iedereen heeft het erover dat een 600pk blok het niet lang volhoud. Maar het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Waarschijnlijk denkt iedereen dat je alleen gaat stampen als je 600pk hebt… Niemand kan goed onderbouwen waarom dat een motor met 600pk veel sneller stuk zal lopen.
Ik ben er zelf van overtuigd dat als een motor goed gebouwd en goed afgesteld is, het heel lang goed kan gaan..
Groet Ram
ik denk dat je gaat verschieten hoe groot je turbogat gaat zijn.
veel hangt natuurlijk ook af van de nokkenassen die je gaat gebruiken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
31 december 2013 om 06:24 #18192873Ik ben inderdaad al die eindeloze discussies ook zat aan het worden. Hopelijk blijft dat vanaf nu uit.
Verder voor de mensen die de voortgang van het project willen weten:
Er is nog niet mee begonnen. Andre is op dit moment met een M5 aan het spelen king: . Verder heb ik er ook geen haast mee, bij dit soort dingen is haast ook niet goed. Van mij part rijd dat ding pas in 2015 :thumb
@2000 wrote:
Even ter info voordat ook dit topic één grote zooi wordt: begin het goed zat te worden om hier de kleuterjuffrouw te zijn.
Dus weet je niet hoe het hier werkt…..zie forum regels. Weet je het wel maar doe je er niks mee……zie ban list!31 december 2013 om 07:39 #18192874vet project, laat ze maar mauwen. iedereen heeft ineens verstand van 600 pk motoren. :puke
voor vele een droom :vertag
succes ram, ik ga dit volgen
31 december 2013 om 07:58 #18192875@16VCalibra wrote:
Die gasten hebben geen bloed maar racebrandstof. Die zijn egt gek, maar respect voor het werk van Sneaky, ik ben nooit zo een fan van honda maar hun rijden mooie auto’s!
Die rode EG met 900pk gaat overal rijdend naartoe en het is zn daily :jerry plusnog hij laatte dat ding altijd goed uit..
@mrzuko wrote:
Sneaky tuning heeft ook 200/900 pk honda’s rond rijden.
Als dat heel blijft kan dit ook heel blijven, als je er goed mee om gaat. En die dingen van hun sprinten ook elke week en maken burnouts en die sneuvelen echt niet zomaarWilde net zeggen, als ze het daar uit kunnen halen zonder constant delen te hoeven vervangen dan moet het hier ook kunnen of zijn die Honda blokken er toch beter op ontworpen?
31 december 2013 om 08:37 #18192876AnoniemLid sinds:
1 January 1970topic staat vol met mensen die postten “ik denk”
wacht het nu allemaal eens af
de t.s is deze weg ingeslagen
en zal hem dit keer gaan uitrijden ook ;)neem aan dat hij z,n ervaringen wel gaat postten als hij de eerste 1000km,s gereden heeft
hij weet dan precies wat wel of niet kan met zo,n motorik vind het stoere plannen en hoop dat ik de vorderingen kan blijven volgen :thumb
31 december 2013 om 09:41 #18192877@ Oenatje: Dat is altijd zo toch haha, of denken dat 300pk met een k16 hetzelfde rijd als een 300pk met een Garrett :jerry :thumb
@ Willem: Japanse motoren zijn over het algemeen vrij sterk en goed ontworpen, makkelijk goed op te fokken zonder intern al teveel te hoeven veranderen. Bij honda zal intern het e.e.a. meer veranderd moeten worden. Maar skyline’s en supra’s en evo’s kunnen makkelijk 500pk draaien op standaard internals!
@ Louwe 16klepper: Als mensen niet teveel gaan ouwehoeren/haten dan ga ik dat zekers doen :thumb
Aan iedereen vast een fijne jaarwisseling toegewenst!!!
Groet Ram
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.