Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2013 om 20:11 #18192828
@giuliettaevo :thumb
info: VVT-motorsport heeft ervaring met Haldex
@ lenn0, iedereen mag kiezen wat hij of zij wil, ik en jij nu ook weten iets over een merk.
Ik wil niet negatief zijn over een merk, maar je hebt met “support” een goed argument :thumbupDus Ram, doe met deze informatie je voordeel ;)
11 december 2013 om 21:16 #18192829@giuliettaevo wrote:
Jullie gaan wel even voorbij aan het feit dat zowel de quattro als de subaru aandrijflijn bedoeld is voor gebruik met een motor die in de lengte ligt. Dat gaat niet zo makkelijk worden om voor elkaar te krijgen in een Calibra… hierbij moet er heel veel meer aangepast worden als voor het 4motion systeem.
Bij een dergelijke constructie ligt de gehele motor in de lengte voor de vooras. Niet bevorderlijk voor het weggedrag ook.
Met een Haldex controller kun je zelf kiezen hoe je 4motion het vermogen verdeeld, ook permanent dus.
Inderdaad, daar had ik niet bij stil gestaan. Het was ook maar een vraag. Wist niet dat 4motion ook in te stellen was op continu 4wd. Overigens waren de Subaru 4×4 en Quattro 4×4 maar voorbeelden, er bestaan natuurlijk ook continue systemen voor motoren in dwarsrichting.
12 december 2013 om 20:58 #18192830DE specialist voor 4motion ombouw is Dutchbuild. ;) Hij levert complete sets voor ombouw onder bv een golf 2 en ook Haldex controllers e.d. Ook zeer veel ervaring met hoog vermogen ombouw op deze onderstellen.
600 pk gaat de bak waarschijnlijk niet zomaar lusten kan ik je al vertellen…
12 december 2013 om 21:03 #18192831Als ik een systeem met de motor dwars voorin moest gebruiken zou ik waarschijnlijk voor Mitsubishi lancer evo VI-> spul gaan. ;)
Maar persoonlijk vind ik awd helemaal niets, ben meer van de rwd. :D Dat beetje profijt dat je hebt met grip bij het wegrijden uit stilstand maakt in mijn ogen het aandrijfverlies niet goed. Met de c-kadett turbo van mijn vriend zagen we dat vroeger al goed. De Subaru’s e.d. waren altijd sneller weg maar eenmaal in de 3e versnelling kwamen we er altijd weer voorbij. :D En in bochten vind ik een awd auto niet zo fijn, zijn meestal listiger. Heb liever een oversturende rwd auto dan. :agent
15 december 2013 om 19:41 #18192832Dat was inderdaad vroeger maar nu rijden en jongens zoals bobamotoring rond die zijn sneller weg en haal je NOOIT meer in. Die tijden ga je niet evenaren met een achterwiel aangedreven opel. Menig dragster heeft een probleem tegen dat soort auto’s.
Gewaagd project en flinke investering ben benieuwd naar het eindresultaat.
15 december 2013 om 20:18 #18192833Klopt helemaal maar dat zijn auto’s die speciaal gebouwd zijn voor de dragstrip. ;) op het circuit heb je veel minder profijt van die awd.
Met dergelijke absurde vermogens maak je in het eerste deel zo veel snelheid dat die rwd auto geen enkele kans heeft. :D Net zoals dat vroeger de kevers zo snel waren op de kortere sprints, bakken met grip bij het wegrijden en binnen 200 mtr kwam je er niet langs met je muscle car. Alleen als de sprint langer was als 200 mtr legden ze het af omdat ze dan niet genoeg vermogen hadden en dan kwam de muscle car ze voorbij. De sprinters van nu hebben dat probleem niet meer. ;)
16 december 2013 om 18:25 #18192834In het laatste seizoen heeft de Calibra DTM mét AWD anders mooi het kampioenschap gewonnen :wors
16 december 2013 om 19:20 #18192835Dat deed de Alfa 155 een paar jaar eerder ook al, ook met awd… ;)
Het awd systeem helpt niet in bochten om grip te houden, enkel bij het uitaccelereren verdeel je de krachten wat beter over de wielen waardoor je minder kans hebt op gripverlies als het vermogen er op komt. Natuurlijk is dit steeds belangrijker als het vermogen steeds hoger wordt bij minder gewicht. De awd geeft ook meer opties voor het stabiliteitssysteem van moderne auto’s om de auto te kunnen corrigeren waardoor wat minder geoefende mensen ineens ook snel met veel vermogen kunnen rijden.
Voor veel mensen is een Ferrari een van de ultieme sportauto’s en ze zijn ook meestal erg snel in de verschillende testen. Toch is het pas sinds kort dat men bij Ferrari is gaan kijken naar awd… ;)
Mijn hart blijft bij de achterwielaandrijvers in ieder geval. :wub De calibra had eigenlijk gewoon met achterwielaandrijving uitgebracht moeten worden. :hmmz
16 december 2013 om 19:57 #18192836AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben niet zo bekend met de verschillende systemen
ja van range rover ;)
maar das iedergeval geen optietjah een rwd calibra zo ik ook stoervinden :wors
dan de motor ook meteen een kwartslag draaien ;)
n Ferrari is inderdaad ook n droomauto van mij echter niet om t merk of de status die er aanhangt
is ook maar 1 die ik mooi vind das de f40 een auto puur voor t rijden
en rwd ;) maar ik dwaal wat afanyway vind het stoer dat alles doorgezet wordt met deze calibra
dat zelfs de plannen extremer worden :wors :worshoop echt dat t dit keer een succes wordt
blijf dit volgen :thumb28 december 2013 om 00:25 #18192838@Ray001 wrote:
Kijk dat is nou een knappe eerste post. Goede onderbouwing, en ook knap dat je weet wat er afgesproken is. :thumbdown
Volgens mij was er een bomvaste let belooft, en vervolgens niet gekregen. En een bomvaste let zou streetraces moeten kunnen hebben in mijn beleving
En dan vervolgens nog de rechtzaak verliezen.Maar voordat het hier WEER uit de hand loopt: geen offtopic gewauwel want het eindeloze waarschuwen doen we in dit topic niet mee.
Big brother is watching this!
On topic: respect dat je er toch weer voor gaat, en niet bij de minste :wors
28 december 2013 om 00:49 #18192839Wat is een bomvaste let dan ?????
28 december 2013 om 01:12 #18192840@Ray001 wrote:
Wat is een bomvaste let dan ?????
Dat is de let die hem belooft was, en gezien de investering die dat vergde mag dat ook wel. Verdere vragen graag via pm bij de juiste persoon!
28 december 2013 om 08:58 #18192841inderdaad een leuke binnenkomer van ray001
zal wel een ruime vertaling zijn van “bulletproof”.
Heb wel eens gevraagd wat zijn verwachtingen zijn mbt de kilometers die een motor met zoveel vermogen kan draaien.
Met in het achterhoofd bv een Ford Rs200 ( is een oude group B auto ) waar ook ca 600 pk inzit.
bij deze motor werd door ford aan gegeven dat de motor elke 10 duizend kilometer gereviceerd moet worden.Nu zijn de zuigers en drijfstangen en het gebruikte materiaal te vergelijken met een atmo group a motor
van ca 275 pk. in nederland gaat zoon motor na het seizoen ( wat overeenkomt met ca duizend kilometer) uit elkaar.ben dan ook heel benieuwd hoelang deze motor heel gaat blijven.
even voor de goede orde dit is GEEN aanval op andre maar een reeele vraag die je bij een motor met dit vermogen moet stellen
28 december 2013 om 11:00 #18192842@theunm wrote:
inderdaad een leuke binnenkomer van ray001
zal wel een ruime vertaling zijn van “bulletproof”.
Heb wel eens gevraagd wat zijn verwachtingen zijn mbt de kilometers die een motor met zoveel vermogen kan draaien.
Met in het achterhoofd bv een Ford Rs200 ( is een oude group B auto ) waar ook ca 600 pk inzit.
bij deze motor werd door ford aan gegeven dat de motor elke 10 duizend kilometer gereviceerd moet worden.Nu zijn de zuigers en drijfstangen en het gebruikte materiaal te vergelijken met een atmo group a motor
van ca 275 pk. in nederland gaat zoon motor na het seizoen ( wat overeenkomt met ca duizend kilometer) uit elkaar.ben dan ook heel benieuwd hoelang deze motor heel gaat blijven.
even voor de goede orde dit is GEEN aanval op andre maar een reeele vraag die je bij een motor met dit vermogen moet stellen
Is wel een lastige vraag en vergelijking, een straatracer maakt meeste gevallen meer rustigere kilometers. En de motoren gaan niet uit elkaar wegens defect, maar ter voorkoming van defecten.
Zijn er namelijk ook die in de verkoop gaan en dan door de amateurs worden gekocht en die rijden dan vaak jaren met zon vlok zonder revisie van het complete motorblok.
28 december 2013 om 12:37 #18192843Wat Haasje zegt klopt wel! Een kennis van me werkt bij een revisiebedrijf die ook motoren klaar maken en onderhouden van Crossauto’s. Zo gaan de meeste blokken van NK rijders ook ieder jaar preventief uit elkaar om alle lagers ed. Te vervangen. Hij vertelde me laatst dat je over het algemeen niks aan de lagers kan zien maar dat het echt preventief is.
28 december 2013 om 15:20 #18192844@corsaagsi wrote:
Wat Haasje zegt klopt wel! Een kennis van me werkt bij een revisiebedrijf die ook motoren klaar maken en onderhouden van Crossauto’s. Zo gaan de meeste blokken van NK rijders ook ieder jaar preventief uit elkaar om alle lagers ed. Te vervangen. Hij vertelde me laatst dat je over het algemeen niks aan de lagers kan zien maar dat het echt preventief is.
Zo doen we het hier ook 10 crossen Carter er onder uit lagers controleren/vervangen 10 crossen complete revisie. ( 300 + pk atmo. Mercedes 2.5 16v)
28 december 2013 om 15:50 #18192845Maar met crossen of met een circuit auto ga je er de hele tijd helemaal voor. Met een strast auto zal de belasting minder frequent zijn en kortstondiger.
28 december 2013 om 16:21 #18192846Dat je om de 10.000 km preventief lagerschalen zou moeten vervangen is wel wat anders als een motor die o.a. olieverbruikt als een dolle. :hmmz
Veel vermogen, lange levensduur en goedkoop. Je kunt er maar 2 kiezen, nr 3 kan dan niet.. ;)
Een motor met 600 pk moet ook gewoon lang mee kunnen gaan mits goed gebouwd, goed afgesteld en goed gebruikt en onderhouden. En zoals gezegd, een straatauto heeft een heel wat makkelijker leven als een cross of raceauto.
Duitse kennis van mij heeft al een paar jaar een Vw golf met 500+ pk 20v motortje en daar gaat het al een hele tijd goed mee. Hij rijdt er iets van 10.000 km per jaar mee en naast de beurtjes met dure olie gaan er elk jaar uit voorzorg gewoon nieuwe drijfstanglagers in. Liever goedkope lagers vervangen als een keer ellende.
28 december 2013 om 17:16 #18192847Dat wil ik dus ook zeggen, ze vervangen het wel ieder seizoen maar echt nodig is het dus nog niet. Puur uit voorzorg worden ze dan toch vervangen. En die motoren krijgen wel wat meer op hun donder dan die van een straatauto die af en toe gebruikt word voor een streetrace/stoplichtsprintje. Uiteraard hoort het niet dat ie als een malle olie verbruikt.
Neemt niet weg dat je hem wel bijzonder goed moet warm rijden en af laat koelen, helemaal met de vermogen waar we hier over praten. :shock:
28 december 2013 om 17:42 #18192848ZIjn er eigenlijk al vorderingen? Is er al gestart met de opbouw van het een en ander?
30 december 2013 om 07:31 #18192849Ik lig er totaal niet wakker van dat je het erg vond, je praat net of je een relatie beeindigd ofzo…
Ray001 wrote:30 december 2013 om 10:58 #18192850@Ray, gewoon laten gaan dit soort onzin. Discussies aangaan kom je geen stap verder mee. Wss iemand die zelf niet het geld heeft om dit in zijn auto te steken. Some people cant stop being jealous….
30 december 2013 om 16:42 #18192851Succes greats haterz, Maar hoe staat het met het project ?
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
30 december 2013 om 17:42 #18192852Ik kan alleen maar zeggen dat ik hetzelfde verwacht als die Ray001 hier.. Maarja ik “fiets” maar weer verder :jerry
Overigens,
http://www.youtube.com/watch?v=-iL8tQEs8z8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
bij 6:08 rijd je toevallig gelijk weg met die civic?30 december 2013 om 18:21 #18192854Nog zo een beidehande tjappie die net uit zn luiers is en idd maar een fiets heeft..
Verzoek aan een mod om alle reacties te verwijderen die geen waarde aan dit topic toevoegen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.