Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 560)
  • Auteur
    Berichten
  • #18192804
    freek corsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 December 2004

      @StinG wrote:

      @Deepak wrote:

      Yo Ram wat houd nou die hele 4 motion in ?

      4 wheel drive :afro

      4 motion is de naam die volkswagen gebruikt om aan te geven dat de auto een systeem heeft om 4 wielen aan te drijven.

      #18192805
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @16VCalibra wrote:

        We gaan het zien, hopelijk wordt het ook in een keer gehaald op de bank tegen die tijd.

        Groetjes Ram

        Persoonlijk zou ik hem eerst is afstellen op een pk of 400 en er dan meerijden en de kinderziektes eruit halen.
        Daarna opnieuw mappen en dan op het maximum zetten.

        Geloof me bij zo’n build komen er genoeg problemen naar boven die je eerst wilt oplossen voordat je het blok op volle polle zet.

        #18192806
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Aan de ene kant ben ik het met Servaas eens, maar aan de andere kant moet een goed gebouwde motor ook direct vol vermogen kunnen draaien. Op het inrijden na dan he. En je hoef maar 1x te banken.

          #18192807
          giuliettaevo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2006

            Aangezien er ook een geheel andere aandrijflijn onder komt zou ik er ook voor kiezen om eerst met minder vermogen te testen. Kun je de motor ook fatsoenlijk inrijden.

            En je hebt dubbel schik. In 1x met 600 pk gaan rijden is natuurlijk een kick maar eerst met al 400 pk gaan rijden is bijna net zo’n grote kick. En als je er daarna nog even 200 pk bijkrijgt heb je weer een kick. :afro

            #18192808
            16VCalibra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2008

              Of 2 mappen maken als dat mogelijk is :D

              #18192809
              lucas1975
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2012

                mooi Project! ga ik zeker volgen. Paar jaar geleden eens met een 480pk GT-R35 gestuurd, dat was al dik avontuur, dan zal 600 in een cali helemaal uber zijn!

                gewoon laten inrijden op de dyno, heb je alle monitoring eraan hangen en kan je mooi op de knop drukken mocht er iets misgaan. Een blok van 600 paarden is duur zat, dus kalmpjes aan, kan je er later langer van genieten,

                groetjes en succ6

                #18192810
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Inrijden wat is dat ?
                  :):):)

                  #18192811
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Eens met Marcel :thumb

                    Gelijk afstellen op de bank en volle polle op de dragstrip ;)

                    #18192800
                    16VCalibra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      Inrijden is ook zo iets, iedereen heeft er verschillende meningen over. Maaar waarom zou welke optie beter zijn. Sommige zeggen inrijden op de dyno en gelijk volgas. En andere zeggen een 1000 tot 1500km inrijden op goedkope olie en dan afstellen… Het blok hiervoor heb ik ook eerst ingereden. Bij deze gaat dat ook wel gebeuren.

                      #18192812
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        @16VCalibra wrote:

                        Of 2 mappen maken als dat mogelijk is :D

                        1 op ’98 :thumbup
                        en 1 op E85 :thumbup

                        #18192813
                        lucas1975
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 January 2012

                          Als je investeert in een 600 pk blok dan wil je niet dat ie na een minuut in elkaar draait denk ik! Voordeel van op de bank inrijden is dat je de comp er aan kan hangen en zo alles goed kan monitoren en fine tune. Is er iets niet in de haak dan ben je er sneller bij. Het is natuurlijk even een extra investering.

                          #18192814
                          Maurice89
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 October 2009

                            Maar even een domme vraag he, de carrosserie van een calibra en 600pk? Gaat de auto dat wel houden eigelijk?

                            #18192815
                            16VCalibra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2008

                              Andre reed 500 pk circuit, volgens mij niet specifiek verstevigd. Dus in een Calibra moet t zeker wel goed gaan

                              #18192817
                              lenn0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 February 2009

                                De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)

                                #18192816
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  Ga je ook echt het 4Motion van Volkswagen gebruiken?
                                  Waarom niet bijv. het continu 4WD-systeem van Subaru? Of het Quattro-systeem van Audi. Die bieden beiden meer voordelen dat het 4Motion-systeem. Wel moeilijker in te bouwen, denk ik, maar qua grip en ‘bestand zijn tegen hoge vermogens’ wel beter geschikt?

                                  #18192818
                                  freek corsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 December 2004

                                    @lenn0 wrote:

                                    De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)

                                    Deze gebruikt geen tunerstudio, dus ik denk dat het geen kopie is ;)

                                    http://www.ecumaster.com/en/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #18192819
                                    lenn0
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2009

                                      Aha, een poolse ecu zover ik nu zie. Spannende keuze… (heeft het zich al bewezen? is er goede support voor?)

                                      Vanwaar de keuze voor deze ecu Ram ?

                                      ( Ik heb trouwens helemaal niks tegen een echte megasquirt freek. ;) )

                                      #18192820
                                      sebastiaankadettcabriogsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2005

                                        @Haasje17 wrote:

                                        Het is wel mogeijk, maar al maak je je drijfstangen zuigers en krukas nog zo sterk. Bij die vermogens wil het onderblok in de breedte voortaan uit elkaar dus ook zul je een verstevegingsplaat moeten aanbrengen aan de onderzijde.

                                        ook met zn plaat wil hij wel uit elkaar dat heeft de wkt al gehad maar dat licht aan de afstelling te vroeg te veel koppel en alles wil horizontaal scheuren.

                                        #18192821
                                        sebastiaankadettcabriogsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 November 2005

                                          @RISL wrote:

                                          Ga je ook echt het 4Motion van Volkswagen gebruiken?
                                          Waarom niet bijv. het continu 4WD-systeem van Subaru? Of het Quattro-systeem van Audi. Die bieden beiden meer voordelen dat het 4Motion-systeem. Wel moeilijker in te bouwen, denk ik, maar qua grip en ‘bestand zijn tegen hoge vermogens’ wel beter geschikt?

                                          zoals je zelf al zegt is quattro continu en 4 motion pakt alleen achter er bij als voor tractie verliest. nadeel van quattro is dat het altijd mee draait dus ook wanneer het niet nodig is, dat zie je terug in verbruik en op hogere snelheden wanneer quattro niet nodig is ben je trager omdat het wel aan je aandrijflijn hangt.

                                          dikke plannen, ram, ben zelf ook al tijden aan het geilen op 4 motion, (gezien wat boba er mee bereikt)

                                          #18192822
                                          16VCalibra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2008

                                            Waarom zou het eigenlijk niet goed zijn. Wat is dan het verschil tussen kms, kdfi, vems, emu, megasquirt en ga zo maar door.. Prijsverschil zit er wel in dat weet ik wel!

                                            @lenn0 wrote:

                                            De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)

                                            #18192823
                                            RISL
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              24 January 2011

                                              Ik snap dat het ook nadelen heeft. Maar in de 4Motion zit wel een vertraging. Je hebt eerst gripverlies en dan pas 4×4. Een continue 4×4 is wel voorspelbaarder qua weggedrag, denk ik.

                                              Ik heb er geen ervaring mee, misschien is het maar minimaal, maar het lijkt mij onrust geven als je bijv. in een bocht onderstuur krijgt.

                                              #18192824
                                              16VCalibra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 July 2008

                                                Moete alleen zien hoe we dat goed werkend krijgen. Permanent aandrijven is makkelijker. Heb liever ook dat ie bij gripverlies erbij pakt.

                                                @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

                                                @RISL wrote:

                                                Ga je ook echt het 4Motion van Volkswagen gebruiken?
                                                Waarom niet bijv. het continu 4WD-systeem van Subaru? Of het Quattro-systeem van Audi. Die bieden beiden meer voordelen dat het 4Motion-systeem. Wel moeilijker in te bouwen, denk ik, maar qua grip en ‘bestand zijn tegen hoge vermogens’ wel beter geschikt?

                                                zoals je zelf al zegt is quattro continu en 4 motion pakt alleen achter er bij als voor tractie verliest. nadeel van quattro is dat het altijd mee draait dus ook wanneer het niet nodig is, dat zie je terug in verbruik en op hogere snelheden wanneer quattro niet nodig is ben je trager omdat het wel aan je aandrijflijn hangt.

                                                dikke plannen, ram, ben zelf ook al tijden aan het geilen op 4 motion, (gezien wat boba er mee bereikt)

                                                #18192825
                                                lenn0
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 February 2009

                                                  Ik snap heel goed je vraag over het verschil tussen alle namen die je opnoemt. Uiteindelijk moet het allemaal wel ongeveer hetzelfde doen.
                                                  Verschil zit er zowieso hier en daar wel in kwaliteit en stabiliteit van de hardware, firmware en software. Functionaliteit en opties betaal je uiteraard ook meer voor. Daarnaast is ook niet voor ieder merk (lokaal) goede support beschikbaar.

                                                  Mijn opmerking en vraag waren ook niet lullig bedoeld, maar met zo’n dure motor zou ik zelf geen gok nemen met een behoorlijk onbekend product.
                                                  Zeker niet als er voor 50 euro meer (!) ook een Adaptronic 420D te koop is. Bijvoorbeeld.

                                                  @16VCalibra wrote:

                                                  Waarom zou het eigenlijk niet goed zijn. Wat is dan het verschil tussen kms, kdfi, vems, emu, megasquirt en ga zo maar door.. Prijsverschil zit er wel in dat weet ik wel!

                                                  @lenn0 wrote:

                                                  De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)

                                                  #18192826
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    @16VCalibra wrote:

                                                    Moete alleen zien hoe we dat goed werkend krijgen. Permanent aandrijven is makkelijker. Heb liever ook dat ie bij gripverlies erbij pakt.

                                                    Niet bang voor onrust in de auto als je eerst gripverlies hebt en dan pas 4×4? Continu 4×4 geeft voorspelbaarder rijgedrag, lijkt me.
                                                    Vind het wel een gaaf project, ik blijf lekker meelezen hier.

                                                    #18192827
                                                    giuliettaevo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2006

                                                      Jullie gaan wel even voorbij aan het feit dat zowel de quattro als de subaru aandrijflijn bedoeld is voor gebruik met een motor die in de lengte ligt. Dat gaat niet zo makkelijk worden om voor elkaar te krijgen in een Calibra… hierbij moet er heel veel meer aangepast worden als voor het 4motion systeem.

                                                      Bij een dergelijke constructie ligt de gehele motor in de lengte voor de vooras. Niet bevorderlijk voor het weggedrag ook.

                                                      Met een Haldex controller kun je zelf kiezen hoe je 4motion het vermogen verdeeld, ook permanent dus.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 560)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.