Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 13:31 #18192753
Laat maar zitten.. Waarheid is alleen hard
20 november 2013 om 13:40 #18192754Dit is niet de plek om wie dan ook zwart te maken; als je problemen hebt met iemand dan kun je dit via de PM, mail of mobiel oplossen en niet hier op het forum.
Dit zeg ik om eindeloze discussies te voorkomen, ik wil niet dat mensen met modder gaan gooien naar wie dan ook. Laten we het gezellig houden.
20 november 2013 om 14:59 #18192755@16VCalibra wrote:
Heren bedankt allemaal voor de steunbetuigingen enz.
Een goed opgebouwde motor moet vermogen kunnen draaien dat weten we allemaal.. Er rijden genoeg C20LET’s rond met meer dan 600pk.. Simpele voorbeelden zijn Eljan met zijn A Corsa en de WKT uit duitsland. Dat zijn grote jongens met serieuze vermogen..
Nogmaals de Calibra is mijn grote hobby en die wil ik ondanks alle tegenslagen niet opgeven.
Die van eljan kun je echt niet gaan vergelijken.
Dat is een build voor de dragrace. En ook bij hem sneuveld er wel wat eens.20 november 2013 om 15:07 #18192756Het is wel mogeijk, maar al maak je je drijfstangen zuigers en krukas nog zo sterk. Bij die vermogens wil het onderblok in de breedte voortaan uit elkaar dus ook zul je een verstevegingsplaat moeten aanbrengen aan de onderzijde.
20 november 2013 om 16:24 #18192757Die plaat zat er op de oude setup ook al op
20 november 2013 om 16:59 #18192758@16VCalibra wrote:
Heren bedankt allemaal voor de steunbetuigingen enz.
Een goed opgebouwde motor moet vermogen kunnen draaien dat weten we allemaal.. Er rijden genoeg C20LET’s rond met meer dan 600pk.. Simpele voorbeelden zijn Eljan met zijn A Corsa en de WKT uit duitsland. Dat zijn grote jongens met serieuze vermogen..
Nogmaals de Calibra is mijn grote hobby en die wil ik ondanks alle tegenslagen niet opgeven.
Klopt idd rijden genoeg C20LET’s rond met meer dan 600pk maar deze zijn niet voor het dagelijkse gebruik grotendeels dragrace.
Kortom ik hoop je veel geluk maar kan nu al wel zeggen als jij die auto dagelijks zou gebruiken dat deze motor het ook niet heel lang vol houd. En dan maakt het niet uit welke tuner/specialist dit blok heeft gebouwd.
Bij een hoge vermogens upgrade betekend ook een kortere levensduur.Succes ermee
20 november 2013 om 20:08 #18192759Uiteraard, niet meer dan logisch. Maar het ligt er ook zeker aan hoe de gebruiker ermee omgaat… En uiteraard er mankeert altijd wel iets, maar ook een niet getunde motor kan altijd iets hebben/krijgen
Heb liever een motor stuk doordat ie goed heeft gewerkt en goed gebruikt is dan, ja moet ik het serieus zeggen, laten we het maar gezellig houden :hmmz
20 november 2013 om 20:25 #18192760Met een goed opgebouwde motor, en met goed doorgedachte onderdelen en goed management systeem er op scheelt al een hele hoop.
En heel blijven zal wel wat mee vallen, dat ligt hem het meeste aan wat hierboven staat.
In Duitsland en Engeland rijden er ook heel veel 500pk+ dus een uitzondering zal het niet zijn met een LET
Ben wel erg benieuwd naar werkend goed 4motion systeem onder de cali!
21 november 2013 om 19:03 #18192761Alles valt en staat ook met de kennis en kunde van de afsteller bij dit soort projecten.
Vergeet trouwens niet een set goede injectoren te nemen van voldoend capaciteit, en ook je brandstofsysteem moet je aanpassen hierop.
21 november 2013 om 19:34 #18192762of het heel blijft of niet, het is wel vet ! king:
21 november 2013 om 21:13 #18192763Hopen dat je die 600pk ook nog een beetje op de weg kan houden :D :D
21 november 2013 om 21:59 #18192764Afstellen gaat klasen of ace motorsport doen. Voorkeur gaat uit naar Klasen maar dat moeten we nog even bekijken.
Zoiezo komen er 800 nog wat cc in, de 630ers gaan eruit. En er komt een andere pomp ipv de pierburg pomp die er nu onder zit!
@Corsa_GSi wrote:
Alles valt en staat ook met de kennis en kunde van de afsteller bij dit soort projecten.
Vergeet trouwens niet een set goede injectoren te nemen van voldoend capaciteit, en ook je brandstofsysteem moet je aanpassen hierop.
21 november 2013 om 22:00 #18192765Daarom de 4 motion ;)
@ckadett16v wrote:
Hopen dat je die 600pk ook nog een beetje op de weg kan houden :D :D
22 november 2013 om 09:05 #18192766Zal ook nodig zijn :D :D , doe je dat direct in een keer.
22 november 2013 om 19:32 #18192767Ja toch maar wel anders blijven we bezig :thumb
22 november 2013 om 23:27 #18192768Ram ik ben bij dat je toch door gaat met je calibra
en 600 pk stoer!!!
misschien als hij klaar is kunnen we het testen tegen me gsxr 100023 november 2013 om 06:21 #18192769Een power calibra !
ga dit volgen ! vind dit leuk
23 november 2013 om 07:27 #18192770Je auto is in goede handen bij André :thumb
23 november 2013 om 08:17 #18192771Bedankt voor alle positieve en leuke reacties! Eergister bij André langs geweest. Plannen zijn wat gewijzigd. Zo komt er een gtx3076 op en komt er een precision turbo externe wastegate op. Als het goed is gaan de onderdelen besteld worden!!
Wij gaan geen h profiel gebruiken maar i profiel drijfstangen van klasen motors. Zuigers zullen wiseco’s of je’s worde
Groetjes Ram
23 november 2013 om 11:38 #18192772waarom geen zuigers van een z20leh.
word je compressieverhouding ook voldoende verlaagt.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
23 november 2013 om 14:21 #18192773z20leh zuigers met 600 pk plannen?
dat zou ik niet doen.Gewoon wiseco nemen (JE is hetzelfde trouwens, valt onder de zelfde holding alleen de afwerking vind ik persoonlijk wat minder).
Neem wel zuigers met top en skirt coating..23 november 2013 om 15:03 #18192774Ze schijnen goed te zijn hoor voor hoog vermogens motoren. Klasen verkoopt ze namelijk ook gewoon. Ze schijnen 660pk al aangekund te hebben
23 november 2013 om 19:50 #18192775Zijn Wossner zuigers nog een optie of hebben deze slechte eigenschappen ?
Heb ze zelf en ben er wel benieuwd naar…voor ik tegen de gevolgen aanloop.23 november 2013 om 21:17 #18192776wahaha 600pk als daily driver :jerry
Succes ermee. :thumbup
23 november 2013 om 22:30 #18192777Wossner worden ook wel vaak gebruikt, zal niet slecht zijn. Je moet je er persoonlijk ook goed bij voelen ;)
@jef wrote:
Zijn Wossner zuigers nog een optie of hebben deze slechte eigenschappen ?
Heb ze zelf en ben er wel benieuwd naar…voor ik tegen de gevolgen aanloop. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.