Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2014 om 16:42 #18193003
Zo te zien gewoon een “normaal” drukgroepje hoor, een Sac drukgroep heeft extra vingers tegen de drukvingers voor het na stellen. :thumbup
29 juni 2014 om 13:15 #18193004.
20 september 2014 om 22:47 #18193005Hoe is het hiermee? Zit de aandrijflijn er al onder?
23 september 2014 om 12:03 #18193006Nee nog niet, Botter knalt uit elkaar van al het werk hehe :jerry :jerry :jerry
Van de winter gaat ie zich er volledig op richten king: king:
Heb trouwens wel een leuk speeltje binnen gehad vandaag voor de aandrijflijn hehehehe :angel
Groetjes Ram
25 september 2014 om 19:10 #18193007:kewlpics
25 september 2014 om 19:19 #18193008Wat betaal je nou voor zoiets? de krukas balanceren?
Mijn spul gaat binnenkort, alles gaat er heen, zal al met al wel een flinke duit kosten
27 september 2014 om 08:14 #18193009.
27 september 2014 om 15:46 #18193010Thanks!
Kost dus wel wat, maar beter als straks een onnodige trilling in het onderblok :thumb
27 september 2014 om 16:10 #18193011Ik was om en nabij 300 kwijt zonder bon. Voor afdraaien, balanceren krukas en balanceren drijfstangen.
27 september 2014 om 16:12 #18193012Ja zie, das ook wat meer werk met de drijfstangen er ook nog bij. Zeker ook helemaal uitgewogen en gelijk gemaakt qua gewicht.
27 september 2014 om 16:18 #18193013@fearless jazeker.
Die haldex controller is dat de vervangen van orgineel of komt die tussen de orgineele ecu te hangen?27 september 2014 om 18:42 #18193014Komt ertussen ja
14 oktober 2014 om 10:49 #18193015Zo, onderblok zit helemaal in elkaar. Zitten nou I-Profiel drijfstangen in van Klasen motors tot 700pk en Omega zuigers 86.5mm.
Nu is Botter bezig de bak aan de motor te bouwen king:
Groetjes Ram
14 oktober 2014 om 16:48 #18193016Dat word lekker :thumb :thumb
ben benieuwd als het allemaal klaar is straks, heb je wel iets aparts.groeten.
9 november 2014 om 19:12 #18193017.
10 november 2014 om 19:24 #18193018Mooi mooi.
zou je eens een foto van de achterkant van de bak willen maken, wil wel eens zien hoe ze die 4wd bij die bak hebben gemaakt.
maar gaat zeker lekker daar, gewoon doorgaan :thumbgroeten.
11 november 2014 om 11:19 #18193019Ziet er netjes uit. :thumb
11 november 2014 om 11:25 #18193020.
11 november 2014 om 11:31 #18193021Eerlijk gezegd ziet het er nu niet echt super veel degelijker uit als de F28 bakken van opel.
11 november 2014 om 13:21 #18193022Gaat er ook niet om hoe het eruit ziet, maar wat het kan.
Ik begin gewoon met een standaard bak, niets verstevigd of versterkt. Heb nog een reserve liggen, die ga ik ooit nog eens verstevigen.
Aangezien ik er toch niet serieus mee ga sprinten of circuit rijden vind ik het nu nog niet noodzakelijk, en zou de bak het op die manier een tijd moeten kunnen volhouden. Begin met origineel spul maar dan met de haldex controller ertussen.Ken jongens die met 6/700nm Koppel rijden en die hebben alleen de klinknagels van het originele diff vervangen voor een setje ARP, verder niets. Dit is ook een aardige tijd goed gegaan, bij serieus sprinten..
450pk schijnt volgens ervaren Duitsers een eitje te zijn voor deze bakken
12 november 2014 om 08:54 #18193023ziet er nog een soort van origineel uit die bak zo… echt een meesterlijke ombouw zo. :wors :wors :wors
verdeelbak van de vw ziet er zelfs een soort van gammel/iel uit, wonderbaarlijk dat die zoveel kracht aankunnen.. nu zegt dat vooral wat over het ontwerp van opel denk :-P
rij je straks wel op het originele achterdiff of ook de vw variant? en in het 2e geval, paste dit?
nogmaals complimenten aan jou en botter :wors :wors :wors
12 november 2014 om 09:38 #18193024Haha, de 6 bakken van VAG die zijn 3 assig en zijn ontworpen om 350NM aan te kunnen daar de F28 is ontworpen om 280NM aan te kunnen. Theoretisch zou deze VAG bak dus op papier al 70NM meer moeten kunnen hebben t.o.v. de F28. Laat ik erbij zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn oude F28 (reed er 500NM mee met speciaal sachs koppeling)).. Die heb ik ook met pijn in het hart weg gedaan eigenlijk.
Complete aandrijving is VAG dus ook het achterste diff, dat is juist DE 4motion gedeelte! Als iets niet past maakt Botter het wel pas :jerry
Dankje voor je reply :thumb
12 november 2014 om 10:51 #18193025De F28 is ontworpen om 315nm aan te kunnen. De 28 staat voor lbft. Verschil is dus maar 35nm.
12 november 2014 om 17:10 #18193026Das knap.. Als ik van 280lbft naar nm ga kom ik namelijk uit op 380NM….
Zeg jij het maar
12 november 2014 om 17:57 #18193027Ik had zon online tooltje gebruikt, blijkbaar dus een die niet goed rekende. Maar inderdaad het is dus 380nm. Dus in dat geval zou zelfs de vag bak minder aan kunnen volgens de specs.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.