Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2014 om 08:14 #18192953
Haat en misgunnerij zal er vast wel zijn.
ik denk dat er ook veel jaloers zijn op de plannen die je maakt (ik ook), en vooral op het financiële gedeelte.
mijn kadett heeft ook een hoop gekost, en dat gaat niet meer gebeuren, maar was nog in de tijd dat het woord crisis nog niet bekend was.
wij kunnen niet in ieders saldo kijken, maar ik vind het toch stoer dat je na je vorige verlies, toch weer opnieuw begint, EN HOE :thumbup
ik heb ook nog veel dromen, maar daar zal het ook wel bij blijven.
ik wens je alle geluk toe met het hele project, en hoop hem eens in het echt te treffen.
ik blijf dit in ieder geval volgen.groeten.
7 april 2014 om 18:42 #18192954Ondertussen ben ik ook research aan het doen of de versnellingsbak het vermogen wel aan kan. Heb Johan van aangepastebak, en Wilco van Dutch Build gesproken..
Het schijnt dus dat de 4e versnelling van zo een versnellingsbak zwak is, de verdeelbak zou het vermogen wel kunnen hebben. Aangepastebak die heeft andere tandwielen voor de 3e t/m de 6e versnelling die een hogere vermogen en koppel aan zouden kunnen. Zo een set kost €2850 ex en dan moet het er nog in. Ook kan er nog een andere diff in. Totaalplaatje van waarschijnlijk €5000 euro.. Een hoop geld dus.. Nou vraag ik me dus af of dat echt nodig zal zijn..
Wilco van Dutch Build die vertelde mij over SQS Racing, die zitten in tjeschie of hoe je het ook typt. Die hebben ook die versnellingen voor €1150 ex, zijn wel gemaakt van originele tandwielen. Dan vraag ik me dus af zal dat wel net zo sterk zijn..??? Zie de link: http://www.sqsracing.com/produkt/451:557:racing-synchro-strong-gears-02m-02q-mq350″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dutch Build heeft ook een Haldex controller uitgebracht welke wel zeer aantrekkelijk is. Aangepastebak en Wilco hebben mij afgeraden om de bak 50/50 te maken. Zit er dik in dat ik die controller zal gaan moeten aanschaffen. Ik twijfel nu dus alleen over de versnellingsbak.
Volgens Wilco is het ook het beste om er een goeie Sachs organisch duppelplaats koppeling in te hangen, sinter brand je er elke keer mee tussenuit, heeft ie zelf ook ervaring mee. Zo een koppelingset kan ook al gauw €2000 euro kosten, deze kosten (bak en koppelingsset) heb ik eerlijk gezegd een beetje onderschat :hmmz
Giuliettaevo kom maar op :angel
Groet Ram
7 april 2014 om 19:58 #18192955Was er al bang voor…
Had dergelijke informatie van Wilco al eens eerder gehoord namelijk. :(
4×4 systemen hebben niet echt mijn voorkeur omdat het allemaal kwetsbaarder is doordat zo’n auto veel meer grip heeft. Ik bouw liever om naar rwd, daar zijn erg sterke bakken makkelijk te vinden en is inbouwen een stuk makkelijker. Ook een sterk diff is makkelijk te vinden.
Ik zie enkele opties;
– Dit gewoon pasmaken en inbouwen met enkel een Haldex controller. Aan laten passen kan altijd nog..
– Aanpassen en inbouwen.
– Plan totaal wijzigen en overstappen naar een ander systeem. Lancer evo / Toyota GT four spul is schijnbaar ook erg sterk.Ik zou voor de eerste optie gaan.
Overigens hebben wij een sinterplaat Sachs koppeling met 800+ Nm en die doet het prima, rijdt ook niet vervelend oid. Alleen de drukgroep is wat zwaar met intrappen. ;)
8 april 2014 om 07:24 #18192956http://www.ebay.de/itm/02M-Getriebe-4-te-Gang-Abstutzung-VW-Golf-1-2-3-4-Corrado-Scirocco-VR6-G60-Turb-/321369700485?pt=DE_Autoteile&hash=item4ad3207885#ht_1440wt_1348″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is ook nog iets wat ze toepassen voor de 4e versnelling. Die wordt er namelijk uitgedrukt bij hoge vermogens en dit zou dat tegen gaan..
Denk dat het zoiezo ook wel verstandig is om het diff te versterken en enkele andere bouten. Welke bouten dat precies zijn moet ik nog even achteraan, ook wie het kan doen.
Wil het liever toch bij 4 motion houden, zijn meerdere Opels die ermee rijden, dus die kennis en info is te vinden.
Groetjes Ram
8 april 2014 om 17:13 #18192957ok .. dit zal misschien wel werken maar. Ik zie dit niet echt als een oplossing. krijg je allemaal messing slijpsel in je bak.
Een goed stevig lager lijkt me beter.Een Celica GT4 bak ? is ook reeds gedaan
8 april 2014 om 17:32 #18192958Ik kan die vraag is stellen.. 4 motion onderdelen zijn makkelijker aan te komen…
Overigens ben ik erachter dat ze de klinknagels va n het originele diff eruit boren en deze vervangen ze dan voor een setje arp boutjes. Die klinknagels willen met veel koppel en vermogens wel eens afbreken met alle gevolgen tot dien..
Groetjes Ram
9 april 2014 om 14:53 #18192959AnoniemLid sinds:
1 January 1970verdikke kerel
das n bom centen
van andere kant hoe hoger de pk,s hoe duurder per stuk
dus helemaal n verrassing was t niet denk ik…..en wat je eerder postte je veel mensen zijn stik jalours
niet op letten en al helemaal niet reageren ;)heb zelf ook meer ideeen / plannen dan ik kan uitvoeren
zowel qua tijd als financieel
(veeeeel meer finacien zou t probleem tijd wel kleiner maken ;) king: )maar ben hierdoor niet jalours vind het prachtig dat je doorzet :thumb :wors
“”en ach ik hoef me ook niet behelpen heb enkel geen dikke auto projecten opstapel staan voorlopig :???: “”
9 april 2014 om 17:47 #18192960Dit soort reacties zijn nou leuk. Respect voor elkaar.. Vind het jammer dat ik zelf niet op zo een niveau kan sleutelen, maar bij André is die in goeie handen.
Denk dat ik gewoon het diff laat versterken en die vierde versnelling moet ik nog even kijken. Ken jongens die met heeeele dikke vermogens en koppel rijde en die rijden ook nagenoeg standaard..
Wil wel de haldex controller aanschaffen denk ik.
Een hoop centen, maar aan de andere kant je leeft maar een keer dus moet je ervan genieten ALS het kan…
Groetjes Ram
9 april 2014 om 19:26 #18192961:thumb :thumb :thumb :thumb
13 april 2014 om 16:54 #18192962.
13 april 2014 om 17:27 #18192963Dus nu kan de motor in elkaar en op de proefstand.
13 april 2014 om 17:40 #18192964Ziet er lekker uit :kewlpics
13 april 2014 om 18:01 #18192965@ Willem: Motor in elkaar, vems monteren, 4 motion pasmaken, naar de spuiter, velgen halen etc etc etc etc etc. Is niet zo 1 2 3 gedaan haha.
@ Vannos niet kwijlen :jerry
13 april 2014 om 18:04 #18192966@16VCalibra wrote:
@ Willem: Motor in elkaar, vems monteren, 4 motion pasmaken, naar de spuiter, velgen halen etc etc etc etc etc. Is niet zo 1 2 3 gedaan haha.
@ Vannos niet kwijlen :jerry
Daarom vroeg ik me ook af of de motor eerst op een proefstand gemonteerd word zodat hij alvast afgesteld kan worden :-P
13 april 2014 om 18:15 #18192967Netjes en laat die negatieve reactie,s maar Ja het is misschien zonde als je er Bijvoorbeeld 10.000 insteekt. En als je hem bijvoorbeeld naar jaar of 2 verkoopt. Met 5-6 blij mag zijn. Ma ieder zijn ding. Ga je elke week stappen gaat het geld ook op aan de drank. En zie je er niks meer van. Sommige kopen er andere dure dingen als electronica voor die ook hard in prijs daalt. Of kopen bergen kleding waarvan ze de helft maar dragen. Ieder zijn ding. En dit is jou ding en daar moet je lekker mee bezig blijven zoals jij wilt. Zou zelf ook wel zoiets geks willen doen maar ja zit er niet in. En zolang ik de Opels hier netjes kan houden instaat. En cosmetisch ben ik al blij :)
13 april 2014 om 18:17 #18192968:thumb :thumb :thumb
De calibra gaat nooit weg. Nou zeggen ze zeg nooit nooit haha. Maar zolang het mogelijk is gaat ie niet weg, heb em net 5 jaar ;)
16 april 2014 om 10:50 #18192969
Dit zijn foto’s van voor de inbouw. Koppeling hangt ook nog steeds aan de motor. Ben benieuwd of hier een beetje interesse voor is! Voor vragen liefst PM.Groetjes Ram
16 april 2014 om 12:30 #18192970@16VCalibra wrote:
:thumb :thumb :thumb
De calibra gaat nooit weg. Nou zeggen ze zeg nooit nooit haha. Maar zolang het mogelijk is gaat ie niet weg, heb em net 5 jaar ;)
Inderdaad, en hoeveel heb je er in die 5 jaar van kunnen genieten, het ging niet altijd vanzelf, zeg maar :shock:
Gewoon je ding doen, en fuck ‘m!16 april 2014 om 16:35 #18192971De eerste drie jaar wel ja. Totdat ik de motor bij dhz liet bouwen. Toen is alle ellende begonnen helaas…
19 april 2014 om 18:57 #18192972De nieuwe 600nm koppelinsset en vliegwiel zijn besteld king:
Hoop het aankomend weekend te hebben!Groetjes Ram
20 april 2014 om 07:18 #18192973Wat (merk en type) heb je precies bestelt?
Ben daar wel benieuwd naar :)20 april 2014 om 09:43 #18192974Heb je een vw of opel koppeling ?
20 april 2014 om 10:29 #18192975Koppeling en drukgroep is van Sachs, enkel plaats star, vliegwiel op maat gemaakt.
Ik kan natuurlijk niet alles vertellen he :angel
De foto´s zal ik wel posten
Groetjes Ram
20 april 2014 om 13:53 #18192976Ik hoef ook niet alles te weten.
21 april 2014 om 19:19 #18192977.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.