Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4
- Dit onderwerp bevat 76 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 juni 2017om 23:45 door Vannos.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2015 om 19:36 #18292605
Netjes zo! Zeker beter zonder die lampen. :thumb
16 augustus 2015 om 18:40 #18292606@Peter. wrote:
Goed bezig. Klinkt een V6 heel anders als je de katalysator weghaalt? Eigenlijk zou je nog een mooie reflectorplaat er op moeten zetten
Hij klinkt iets harder en roffelt is meer, Heb vandaag een reflectorplaat gescoord op ebay geen hella uitvoering gewoon de originele ( irmscher )
@wagnas wrote:
Zo gepolijst ziet de Calibra eruit als een plaatje.:) :thumbup
Ja een hoop was krassen en gebruikerssporen zijn verdwenen :)
@2slow wrote:
Netjes zo! Zeker beter zonder die lampen. :thumb
Thankss, Nu nog dat sleep oog kapje in kleur maken dan is de voorkant ook weer in orde
19 augustus 2015 om 21:00 #18292607Buitenkant aangepakt, Nu ook de binnen kant weer als (nieuw)
Het leer was behooorlijk vies, Maar met hulp van Mr.F alles weer netjes gekregen :thumb
Om nog even te laten zien dat het niet voor niks geweest is het vervangen het interieur
En het stoel frame had er duidelijk ook onder te lijden gehad, terug vast gelast
19 augustus 2015 om 21:01 #18292608Nette combinatie zo qua kleuren!
20 augustus 2015 om 16:41 #18292609AnoniemLid sinds:
1 January 1970Staat inderdaad erg goed :thumb
20 augustus 2015 om 17:35 #18292610Mooie combo! In england (se 5) volgens mij was zo standaard geleverd in die combi.
22 augustus 2015 om 16:04 #18292611@Peter. wrote:
Goed bezig. Klinkt een V6 heel anders als je de katalysator weghaalt? Eigenlijk zou je nog een mooie reflectorplaat er op moeten zetten
zo gezegd zo gedaan :D
Heb er een uit duitsland weten te halen, was niet goedkoop maar het is wel de moeite waard
22 augustus 2015 om 18:01 #18292612“Vannos wrote:Heb er een uit duitsland weten te halen, was niet goedkoop maar het is wel de moeite waard
Altijd een goede aanvulling. :thumb Heb hem er ook al jaren op zitten.
22 augustus 2015 om 18:25 #18292613Een echte Irmscher, nice! Staat bij mij ook op de verlanglijst. Heb er zelf een Hella op zitten, maar is toch minder mooi.
22 augustus 2015 om 20:12 #18292614netjes die plaat, maakt m echt af :thumb
mijn platen (heb er 2 king: ) zijn allebij van gm origineel..zelfde serie als irmscher maar dan gm genummerd.
hier kan je dus ook op zoeken als je er 1 wil.. nummer uit epc nemen ;)wat anders, zijn je oude deurpanelen en achterbank nog goed? en zo ja wil je die kwijt? heb zelf 2 goede voorstoelen maar mis de rest
22 augustus 2015 om 21:23 #18292615@Peter. wrote:
Een echte Irmscher, nice! Staat bij mij ook op de verlanglijst. Heb er zelf een Hella op zitten, maar is toch minder mooi.
Hoort er dan ook iets van irmscher op te staan ? Er staat alleen een GM- nummer op en swf @drakos wrote:
netjes die plaat, maakt m echt af :thumb
mijn platen (heb er 2 king: ) zijn allebij van gm origineel..zelfde serie als irmscher maar dan gm genummerd.
hier kan je dus ook op zoeken als je er 1 wil.. nummer uit epc nemen ;)wat anders, zijn je oude deurpanelen en achterbank nog goed? en zo ja wil je die kwijt? heb zelf 2 goede voorstoelen maar mis de rest
dan heb ik gewoon een Gm versie denk ik. Ik zal eens kijken of mijn oude deurpanelen nog ok zijn zal eens wat foto,s maken, je wil rug leuning en zitting ?
23 augustus 2015 om 17:49 #18292616Die van mij staat ook GM op. Maaaaar die zat in een Irmscher doos. Er zat een TUV goedkeuring certificaat bij en een Opel montage instructie.
24 augustus 2015 om 07:58 #18292617thanks, inderdaad zijpanelen en e.v de hele achterbank (achterbank heb ik zelf e.v. ook maar een bank met dezelfde “verkleuringen” als de deurkaarten is nooit weg)
27 september 2015 om 20:04 #18292618Deze week de 350.000 km aangetikt, uiteraard loopt de motor nog prima zit ergens wel een licht tikje in, maar kan naar mijn idee nog door naar de 400.000
Vind dat de motor volgend jaar met pensioen mag, dus heb alvast een vervanger gescoord ( x30xe )
Motor gaat eerst uit elkaar daarna opbouwen met nieuwe pakkingen enz enz. Dan kan direct de nieuwe koppeling en de betere f25 bak er op
28 september 2015 om 22:02 #18292619Mooie kleurcombi zo met het lichte interieur
dit blauw is toch wel echt mijn lievelingskelur voor de Calibra :thumb :thumb king:4 oktober 2015 om 13:21 #18292620Gisteren gespot bij de Mac in Goes ;)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
4 oktober 2015 om 16:46 #18292621AnoniemLid sinds:
1 January 1970echt een mc Donalds petje is het he :angel
4 oktober 2015 om 17:46 #182926225 oktober 2015 om 05:32 #18292623Ik kan er weinig over zeggen, ik was er zelf ook :P
Ik had ‘m daarvoor, onderweg naar de Mac, trouwens al gespot voor de deur bij JLD. Toen moest ik ongeveer een jaar wachten bij de McDrive en toen we zaten te eten zag ik je de drive uitrijden.
15 november 2015 om 14:00 #18292624Het is even stil geweest maar zeker niet stil gezeten hier wat foto,s
Blok strippen
Op de steun,
Koppen er af
alle kleppen/veren/seals er uit
Uitlaat kanalen ook aardig vies
gereinigd
na het vlakken de boel gereinigd
Daarna alle kleppen ingeschuurd
Nieuwe seals er op
Dat 24 x dezelfde handeling te hebben gedaan>
Tijd om de koppen weer terug te monteren
Andere kant
Hydraulische klepstoters terug zetten
Nokkenassen + nieuwe keringen
Thermostaat gemonteerd
Kleppen deksel monteren
en verder met de distributie riem
Motor is in principe klaar voor de montage heb al een extra alu carterpan+ olie aanzuigbuisje kunnen score dus die moet ik nog monteren
Aangezien ik de 1e versie inlaat wil gebruiken van de omega x30xe moet het een en ander aan brandstofslangen en bedrading gewijzigd worden.Heb daarom een extra wagen er bij gehaald, zo kan de calibra in de garage blijven en kan ik alles rustig aan doen.
15 november 2015 om 18:09 #18292625:thumb
Gaaf dat je dat allemaal zelf kan doen.
15 november 2015 om 19:07 #18292626Mooi werk kerel, goed bezig!
28 november 2015 om 21:05 #18292627is een hele sterke motor die 3,0 heb hem zelf ook in de Calibra ! ben zelf ook zo bezig geweest met nieuwe pakkings etc. het rubbertje van de aanzuigbuis ook vernieuwen !
28 november 2015 om 21:18 #18292628is al weer enkele jaren terug de ombouw voor mij ! maar behalve de aanzuigbuis en carterpan van de 2,5 en de oliepijlstok, zal je ook een blikje moeten wisselen wat net onder de krukas zit ! deze moet ook van de 2,5 komen ! staat me wat van bij .. vandaar !
28 november 2015 om 22:22 #18292629Olie aanzuigbuisje en carter/ peilstok moeten over inderdaad. Net voor de zekerheid even gecheckt, op onderdeel nummer.
Calibra : x25xe : 90573197
Omega: X30xe : 90573197
Is beide hetzelfde, Past ook prima die aanzuigbuis van x25 op x30 blikje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.