Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra 3.0 v6 4×4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2013 om 11:50 #18158659
en nog wat diverse foto’s
28 november 2013 om 15:27 #18158661@drakos wrote:
en nog wat diverse foto’s
Hoe kan het dat de schuine stang van je rollbar op deze 2 foto’s andersom zit. Is geen spiegelbeeld……..Speciaal gedaan om verwarring te zaaien? :wtf :D :D
Prachtige calibra trouwens, niet te veel, niet te overdreven :thumbup :thumbup :thumbup
28 november 2013 om 15:45 #18158660Zit gewoon hetzelfde toch? Van rechtsonder naar linksboven.
28 november 2013 om 16:27 #181586622000 kijkt gewoon in spiegelbeeld :p
28 november 2013 om 21:33 #18158663ik zie niet wat jij ziet denk, zit echt hetzelfde :angel :-P :-P :-P
maar thanx voor t compliment king:
1 december 2013 om 14:38 #18158664Door de hoek van de tweede foto lijkt het alsof ze elkaar in het midden kruisen maar als je naar de rand van het dak kijkt zie je dat dit een illusie is:p
On-topic: erg gave calibra. Zeker met dat motorblok :jerry
4 december 2013 om 14:43 #18158665Al vaak naar je topic gekeken, erg mooi iets om trots op te zijn
4 december 2013 om 20:33 #18158666:wtf heb je zelf uitlijnapparatuur gekocht?? :wors
6 december 2013 om 01:01 #18158667@ petrolhead; thanx :D
@cqpv6; jep :angel
kon hier relatief goedkoop aan komen en heb hem al practisch terug verdient met de uren die hij erop heeft gestaan om deze stance goed te krijgen
zal er ook nog vele uren meer op gaan doorbrengen omdat ik nu nog moet finetunen om de wegligging echt optimaal te krijgen.
(kan hem nu al met 80 een haakse bocht om “hoeken” zonder ook maar een piepje in de banden.. maar kan altijd beter6 december 2013 om 10:50 #18158668Filmpje van dat je hem die bocht om aan het hoeken bent :)
6 december 2013 om 12:27 #18158669auto staat nu geschorst voor de winter maar zogauw hij uit zn winterslaap komt gaat ie zoiezo dagje spelen op het circuit, zal er dan een dashcam in hangen ;)
ook zijn er hier in de buurt paar leuke driftwegen waar je loeihard overheen kan met voldoende grip, zal tegen die tijd daar wat filmpjes schieten
6 december 2013 om 18:26 #18158670@drakos wrote:
auto staat nu geschorst voor de winter maar zogauw hij uit zn winterslaap komt gaat ie zoiezo dagje spelen op het circuit, zal er dan een dashcam in hangen ;)
ook zijn er hier in de buurt paar leuke driftwegen waar je loeihard overheen kan met voldoende grip, zal tegen die tijd daar wat filmpjes schieten
Dagje Nordschleife?
6 december 2013 om 19:22 #18158671@drakos wrote:
ik zie niet wat jij ziet denk, zit echt hetzelfde :angel :-P :-P :-P
maar thanx voor t compliment king:
Wazig, heb wel 10x gekeken voordat ik de conclusie trok dat het in spiegelbeeld zat. Nu zie ik het niet meer, kut paddo’s ook :D
6 december 2013 om 20:45 #18158672:jerry :jerry
Ps wat een schitterende calibra :wub :wub :wors :wors :wors
groeten van Corsaliefhebber king:
16 december 2013 om 19:14 #18158673Gaaf hoor, maar een vraagje.
is je calibra een orginele 4×4, of omgebouwd.
bij mijn kadett, willen ze het 4×4 niet op het kenteken vermelden.Groeten.
16 december 2013 om 22:19 #18158674Dit was al een 4×4 onderstel met een c20xe 16 klepper blokje er in :thumb
18 december 2013 om 19:09 #18158675Kijk, een orginele :wub
ik heb voor mijn ombouw toen een zelfde onderstel gebruikt van een vectra 2000.
daar stond het ook op vermeld, maar was een duitser.
heb ook een tijd rondgelopen met het idee, om er een v6 in te hangen.
maar is er nooit meer van gekomen, en heb toen een c20let ingebouwd.
en kreeg toen wat later te horen, dat er een 2.8 v6 turbo van een vxr te koop lag :cry :cry :cry
maarja, ik wens je veel plezier toe met je calibra.Groeten.
18 december 2013 om 20:53 #18158676Wow wat een ontzettend mooie auto zeg!
18 december 2013 om 21:35 #18158677@kadett4x4 wrote:
Kijk, een orginele :wub
ik heb voor mijn ombouw toen een zelfde onderstel gebruikt van een vectra 2000.
daar stond het ook op vermeld, maar was een duitser.
heb ook een tijd rondgelopen met het idee, om er een v6 in te hangen.
maar is er nooit meer van gekomen, en heb toen een c20let ingebouwd.
en kreeg toen wat later te horen, dat er een 2.8 v6 turbo van een vxr te koop lag :cry :cry :cry
maarja, ik wens je veel plezier toe met je calibra.Groeten.
Blok kopen en in een andere auto bouwen :jerry
15 januari 2014 om 22:58 #18158678mooi project man en ziet er echt super netjes uit!!
heb er echt zin in om mijn project te gaan starten als ik hier naar kijk..
hoe zit dat met dit type blok, opel eigen?
16 januari 2014 om 08:36 #18158679thanx :D
blok komt oorspronkelijk uit een omega, hierop zitten alle aanbouwdelen van een calibra v6.
deze is helemaal uit elkaar geweest, bewerkt en vervolgens voorzien van betere lagers, bouten, stalen koppakking e.d.
rechter motorsteun zit een spacer tussen en het vliegwiel komt uit een c20xe ( plat type )
koppeling is een 6puck sinterplaat met een omp drukgroep.. dit omdat de originele xe binnen paar km verbrand was door het vermogen van de 3.0 :angel
uitlaat is zelf gemaakt omdat de originele ruzie had met de verdeelbak en aandrijfas16 januari 2014 om 10:14 #18158680hahaha geniaal!! zoals welke leverancier heb je zelf de onderdelen vandaan gehaald en zit er nog verschil kwa kwalitijd in verschillende merken?
ben zelf nog totaal in de orientatie gedeelte eerst alles goed uit zoeken voor we echt van start gaan…
16 januari 2014 om 13:49 #18158681kwa leveranciers word het een flinke lijst… meeste blokdelen kwa lagers en pakkingen en bouten komen bij td-motorsport vandaan en alle bouten waar geen arp variant voor was is origineel opel uit duitsland (opelteile.de)
voor specifieke onderdelen kan je beter een pm sturen ;)of er verschil in zit in de merken, tuurlijk.. maar afhangende wat je wil gaan doen kwa vermogen zou ik me er niet teveel zorgen over maken. als het maar bij een “bekend” merk vandaan komt is het altijd min of meer gelijk aan origineel kwa kwaliteitt ;)
ik heb er heel bewust voor gekozen om het blok “hufter”proof te maken, kan kwa vermogen een ruime 350 pk aan.(voor de latere turbo plannen)
blijf je bij een min of meer standaard blok gewoon goed aftermarked spul erop schroeven (bv geen ebay koppakkingen van 10,-, die vertrouw ik niet)waarom gebruik ik alleen orginele opel bouten? ik geloof graag dat deze volgens een strengere maatvoering en kwaliteitcontrole gemaakt worden dan aftermarked spul, maar hier zullen de meningen over verschillen ( laat me in die waan :-P )
16 januari 2014 om 15:41 #18158682oke dankjewel voor de uitleg ik ben nu op moment nog echt aan het kijken welke setup ik wil gaan toepassen..
eene kant zit ik te denken om een 3l saab van 9-5 er in te knallen en dan idd met turbo’s te gaan werken, maar weet niet of ik hier kwa ruimte echt mee weg ga komen onder de kap…
andere kant kreeg ik in mijn topic iets over een supercharger en zag ook weer iets in een andere topic over een compressor..
als niet zown bekende hier in kwa voor en nadelen is het nog best lastig om hier goed het verschil in uit te zoeken wat een betere setup zal zijn..
dus gaan zeker nog heel wat verdiepings uurtjes in zitten..
erg bedankt voor de info tot nu toe, blij dat er ook mensen zijn die me wel serieus nemen inplaats me uit te maken voor drommende praatjes maker zoals er in mij topic ook voorbijkwam…
als ik er echt uit ben over de plannen voor welke setup ik wil gaan stuur ik u zeker een pm met jou menning erover en om te kijken of je me wat extra tips hier in mee kan geven…
en hoop joun project zeker een keer in het echt te kunnen bewonderen op bijvoorbeeld een meeting ofzo… :wors16 januari 2014 om 21:25 #18158683Blijft een superdikke calibra. Als je van de zomer naar de nurnbergring gaat, sluit ik me erbij aan als die dan af is:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.