Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra 3.0 v6 4×4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 12:36 #17259151
heb na een jaar klussen mijn speeltje maandag door de keuring heen gegooit king:
op de uitstoot na de eerste keer goedgekeurd,
na een nieuwe lambda een flush (greenpower nanoprotector) en een nieuwe uitlaatpakking (en 50 probeersels om hem omlaag te krijgen) bij de herkeuring goed bevonden :angelis nu een x30xe 4wd :D (en een 2zitter)
had alleen beter mijn audio en rolkooi er ff uit kunnen slopen voor de nieuwe weging, en een halfvolle tank was ook welkom geweest :wtf (nooit aan gedacht dat ze hem zouden wegen :cry :angel )
10 juli 2013 om 12:39 #18158635oh ja… voordat er opmerkingen komen over de open distributie… hiervoor is een cnc rvs plaat in de maak ;)
10 juli 2013 om 12:41 #18158636@drakos wrote:
heb na een jaar klussen mijn speeltje maandag door de keuring heen gegooit king:
op de uitstoot na de eerste keer goedgekeurd,
na een nieuwe lambda een flush (greenpower nanoprotector) en een nieuwe uitlaatpakking (en 50 probeersels om hem omlaag te krijgen) bij de herkeuring goed bevonden :angelis nu een x30xe 4wd :D (en een 2zitter)
had alleen beter mijn audio en rolkooi er ff uit kunnen slopen voor de nieuwe weging, en een halfvolle tank was ook welkom geweest :wtf (nooit aan gedacht dat ze hem zouden wegen :cry :angel )
Gefeliciteerd :thumb dat is goed nieuws!
Weging, ja, ook altijd reservewiel, krik, enz. eruit, scheelt allemaal, kun je net mee in een lagere klasse voor de wegenbelasting komen.10 juli 2013 om 12:48 #18158637Ziet er wel heel spectaculair uit. Heb je speciale plannen met deze auto :?:
En over die gewichtsklassen; toen ik voor een andere auto aan het kijken was viel me al op dat er veel dezelfde auto’s waren met verschillende gewichten.
10 juli 2013 om 13:01 #18158638@risl.. thanx :mrgreen:
@turbo.d wrote:
Ziet er wel heel spectaculair uit. Heb je speciale plannen met deze auto :?:
En over die gewichtsklassen; toen ik voor een andere auto aan het kijken was viel me al op dat er veel dezelfde auto’s waren met verschillende gewichten.
de volgende stap is een turbo erop schroeven.. het blok is al helemaal aangepast hiervoor (lagers, bouten, stalen pakkingen e.d.)
maar eerst maar s paar 100 km inrijden en kijken of alles heel blijft en voorlopig op deze setup laten chippen :angel
10 juli 2013 om 15:58 #18158639Mooi man :thumb
Na de bouwvak zal ik is met mijn 3.2 naar de RDW …..
Gr B10 juli 2013 om 22:13 #18158640Bekende toko, RDW W’veen
11 juli 2013 om 18:02 #18158641Zo hadden ze destijds de DTM editions moeten leveren en in deze uitvoering alleen :thumb
12 juli 2013 om 13:04 #18158642@InjectTheVenom wrote:
Zo hadden ze destijds de DTM editions moeten leveren en in deze uitvoering alleen :thumb
dit is inderdaad ook mijn inspiratie geweest… was vanaf opel naar zeggen ook de bedoeling (onderdelen zijn zelfs ontwikkeld en leverbaar geweest)
heb ook even getwijfeld om een dtm body te gebruiken maar dan had ik de bodemplaat in zijn geheel over moeten lassen (en deze dus alsnog slopen)
ook was het rdw daar minder happy mee geweest denk ik :angel12 juli 2013 om 15:11 #18158643@drakos wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Zo hadden ze destijds de DTM editions moeten leveren en in deze uitvoering alleen :thumb
dit is inderdaad ook mijn inspiratie geweest… was vanaf opel naar zeggen ook de bedoeling (onderdelen zijn zelfs ontwikkeld en leverbaar geweest)
heb ook even getwijfeld om een dtm body te gebruiken maar dan had ik de bodemplaat in zijn geheel over moeten lassen (en deze dus alsnog slopen)
ook was het rdw daar minder happy mee geweest denk ik :angelWat is een dtm body? Ik weet niet beter dat er een dtm uitvoering was (behalve natuurlijk de echte dtm racer) en die bestond hoofdzakelijk uit wat extra goodies?
Weet weinig van de calibra’s maar ben toch benieuwt.12 juli 2013 om 15:11 #18158644Vergeet ik helemaal: prachtige wagen :thumbup :thumbup :thumbup Rood is niet helemaal mijn ding, maar dit is toch wel erg mooi :wors
12 juli 2013 om 15:23 #18158645@2000.. inderdaad de dtm uitvoering.. ik kan alle goodies inderdaad overzetten maar dan klopt het voor mn gevoel niet.. (zijn al meer dtm uitvoeringen dan er ooit geleverd zijn)
En thanx :D rood was ook niet mijn eerste keuze maar de orginele lak is nog zo netjes dat het zonde is over te spuiten.
12 juli 2013 om 22:40 #18158646Is mooi geworden Michel ! Gefeliciteerd ook met de goedkeuring ! :thumbup
Je hebt er hard voor gewerkt, staat inderdaad mooi in de lak deze Calibra, heb nu 2x gezien in het echt en ziet er goed uit !
Ben benieuwd straks met de andere plannen, rij nog is langs of ik kom wel is jouw kant uit, wil tzt nog wel is een rondje mee rijden :DGrt. Jeroen
13 juli 2013 om 18:27 #18158647@ jerremy;
thanx :D
en je komt maar s langs om zelf een rondje te rijden ;)
meerijden geeft niet half de ervaring :angel (dit is vooral beangstigend door het koppel icm sinterplaat/4×4.. echt subtiel rijden is moeizaam, wegrijden nagenoeg onmogelijk :-P )13 juli 2013 om 18:49 #18158648:wors
14 juli 2013 om 12:23 #18158649Jammer dat je dan net niet die 20kg eraf kon snoepen.
Toevallig ook foto’s van het interieur, voorin en achterin (he? een 2-zitter :P)14 juli 2013 om 14:32 #18158650bij deze ;) ;
voorin 2 kuipen (die wel kunnen klappen om de hond erin te laten)
achterin de accu, sproeitank (in ehbo klep), woofertje in zijkant weggewerkt, custom hoedenplank/speakerdrager, wiechers rolkooi, orginele bekleding pasgemaakt voor rolkooi.
alle bevestigingen voor de achterbank/gordels verwijderd en een nieuw tapijt doorgetrokken naar voren.het balkje tussen de boomerang hoedenplank is inmiddels weg, ook de rvs buis die je ziet zitten is vervallen (deze waren om te voorkomen dat de bagage van de laatste vakantie om de hond zou kieperen :angel
komt nog wel een stab stang tussen de torens die worden doorgetrokken naar de rolkooi :D14 juli 2013 om 18:38 #18158651Mooie wagen geworden :thumb En dat vliegtuig spoiler van toen is er gelukkig af :wub
15 juli 2013 om 09:58 #18158652haha.. het zit je nogsteeds dwars :-P
speciaal voor jou de afloop van die spoiler ;)
reed de auto achteruit de garage in maar de klep zat niet goed dicht, bij mijn toenmalige garage zat er een flinke drempel in en door de schok schoot mn klep omhoog (deed het iets te hard zoals altijd :angel )
conclusie was dat de spoiler achter de deur bleef hangen en de auto wel verder naar achter reed :-P15 juli 2013 om 16:03 #18158653whaaaaaaa PORNO!!!
Erg mooi dat de RDW dit waardeert door je Calibra zo op kenteken te zetten :wub
Mocht je naar Sevenum komen, dan wil ik zeker komen kijken! Want je brengt me wel op ideeën voor de inbouw van de Y30SE in mijn Calibra :jerryGr.
Pastra16 juli 2013 om 09:30 #18158654Haha maar gelukkig niks ergs aan schade opgelopen behalve de spoiler? :jerry
En het is ieder zijn eige smaak en het is jou auto :thumb Ik vind je cali nu mooi :thumb16 juli 2013 om 13:38 #18158655zoals je ziet was de achterklep erger gehavend :angel
gelukkig was die tog al aan vervanging toe omdat ie begon te roesten..
16 juli 2013 om 13:46 #18158656Wat een prachtig apparaat zeg….hele mooie auto…
16 juli 2013 om 18:45 #18158657Goed werk man, ziet er mooi uit. :thumb :thumb :thumb
28 november 2013 om 11:48 #18158658na weer een hoop gesleuteld te hebben hier maar s een update geven..
inmiddels zijn alle kinderziekte eruit en loopt/rijd ie als een zonnetje.
luchttraject veranderd, andere benzinedrukregelaar, motorsteunen aangepast en zo nog 100 dingen.ook is de stance drastich veranderd..
calibra’s 4×4 zijn niet happig op verlaging,
dit omdat het camber aan de achterkant toeneemt en hierdoor de rolomtrek van de band veranderd.
dit effect is groter dan banden met 5mm profiel verschil en de verdeelbak kan dit dus niet aan. (profiel mag iets van max 2 verschil hebben)
heb dit ook gemeten, temperatuur loopt op tot ver over de 90 graden en verdeelbak stoot wel eens met wegrijden.nu is daar een oplossing voor… exentrische bussen…
maar waarom je camber weghalen terwijl dit juist gewenst is? (niet voor de slijtage van je banden :-P )
oplossing.. voorkant net zo scheef zetten :angelik ga niet in op de details van deze aanpassing maar het resultaat mag er wezen, heb nu aan de voorkant 2,5 graad camber, achterkant 3 graden
ook blijft de verdeelbak 50 graden koeler, zelfs bij hevige mishandeling :shock: schokken van de bak is ook geheel verdwenen :D
ook de wegligging is fenomenaal king:aan de achterkant spacers gemonteerd (6cm) om de wielen beter in de kasten krijgen en ook wegliggingtechnisch had ik daar mn redenen voor (niet verbeteren maar wel verleggen)
hier een paar foto,s
camber op de voorkant;
en de achterkant;
van;
naar;
om dit allemaal goed voor elkaar te krijgen wel wat leuk speelgoed aan moeten schaffen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.