Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0L 8v problemen !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2011 om 13:12 #17885628
Neee hij start weer niet meer !!!!!
het zit me gewoon maar niet mee met de auto :???:
zal het toch niet gewoon me benzine pomp zijn dat die te weinig druk op bouwd om de benzine naar voren te sturen ??
24 mei 2011 om 14:15 #17885629Ik zou toch echt eens gaan uiltezen, Zoals je verteld lijkt je pomp prima, als je hem gewoon aansluit op 12 volt en dan probeerd te starten loopt die dan wel goed? Start die dan? Als dat het geval is vermoed ik toch iets wat van de gas instalatie afkomstig is waardoor die niet loopt. Of zoiets raars. Of mischien je vacuem slang van je benzine drukregelaar halen en nog eens proberen te starten. Als die dan wel starte en redelijk loopt je drukregelaar vervangen.
24 mei 2011 om 14:36 #17885630ik ben van plan hem deze week te laten uitlezen
en waar zit me drukregelaar?
maar er zit nu niks anders op dan maar een andere auto er bij te kopen zo dat ik te minste vervoer heb want zit nu al bijna 4 weken zonder auto :shock:6 september 2011 om 17:38 #17885632Na maanden lang te hebben gezocht en hebben gedaan doet hij het nu eindelijk weer!!!!
Er was toch een gat in me benzine slang niet te vinden als ik door de slang blaas de en aan de andere kant dicht hield heb er toen benzine in gegooid en dicht gehouden
en beetje gebogen en gedaan en toen lekte hij een minimum benzine slang vervangen en klaar loopt weer :D
het hoofd probleem is nu opgelost !!
bedankt voor jullie hulp alvast iedereen
het enigste wat nu nog gedaan moet worden is thermostaat vervangen
en dan is ie klaar voor de keuring !!7 september 2011 om 10:32 #17885633En weer een probleem de vervangen dynamo bleek ook kapot te zijn dus maar weer een nieuwe halen.
Heb al een hoop problemen gehad :( hoop dat nu eindelijk toch keer mag rijden in me cali !!! :jerry7 september 2011 om 11:59 #17885634Waarom kocht je dan geen cali die gewoon 100% was had je dit gedoe ook niet gehad als het allenmaal te lang duurt :jerry
7 september 2011 om 20:20 #17885635omdat toen ik de calli kocht er alleen maar een nieuw dynamo op moest en het beetje roest moest bewerkt worden !! verder was er niks mis mee
tot op het moment dat ik mijn benzine tank leeg had gereden omdat me benzine meter het niet doet sinds dien alleen maar problemen ( denk omdat me dynamo niet goed is ) toerenteller doet het niet en de temperatuur meter ook niet10 september 2011 om 08:56 #17885636heb je nog steeds niet zien rijden in opglabbeek :jerry
10 september 2011 om 13:11 #17885637Nee spijtig genoeg niet :(
Vandaag weer een andere dynamo er op gezet met draaiende motor geeft die 14 volt door denk dat dat prima is . Maar het lampje van de accu blijft nog steeds branden toerenteller doet het weer benzine en warmte meter ook nog steeds niet.
heb vandaag gezien dat er een leiding kapot is die van de rembekrachtiging naar de motor loopt ( weet niet hoe het heet waar die op komt ) die is iig kapot en me abs lampje brand ook weer woensdag een afspraak om hem uittelaten lezen !! :angel:jerry
10 september 2011 om 14:21 #17885638naar al mijn zekeringen er een keer uit gehaald hebben zag ik dat een zeker het voetje van af was gebroken dus zat maar een pinnetje aan naar een nieuwe er in gezet te hebben deed
benzine meter en warmte meter doen het ook weer maar stijgen heel langzaam omhoog terwijl auto gewoon 90 graden is geeft die maar rond het eerste streepje aan benzine meter geeft ook verkeerde waardes aan want zit minimaal 40 liter in en zit bijna in het rood ( slechte massa ) ???
en mijn cool van slaat niet aan naar een tijdje stationair te hebben gelopen meet ik de stroom van de stekker die naar de cool van gaat en geeft maar 0,53 ( slechte massa ) ????
11 september 2011 om 20:41 #17885639zou inderdaad al je massapunten ff nalopen. desnoods paar extra maken. kan nooit kwaad om de auto wat extra te aarden.
meet ook ff door of de dynamo voldoende massa heeft, hier ben ik zelf al 2x op vastgelopen.over de vantilator, omzijl de sensor ff door de draden op de stekker door te verbinden, als hij dan aanslaat weet je waar je moet zoeken ;)
de temperatuursensor is 9 van de 10 keer een rotte verbinding, maak deze goed schoon met een staalborsteltje en zet er desnods een nieuw stekkertje aan.succes weer, hoop echt voor je dat je nou eindelijk s kan gaan rijden ;)
12 september 2011 om 10:08 #17885640drakos bedankt voor je reactie maar hoe moet ik de massa meten met een multimeter die dingen zijn niet zo mijn ding en vooral elektronica niet haha en welke sensor bedoel je ?
en het beste is om een extra massa van me accu naar frame te doen en van de motor naar het frame ???
bedankt iig voor je hulp drakos
12 september 2011 om 10:09 #17885641stoffel als je een keer niets te doen hebt zou je mij misschien niet kunnen helpen ?? want moet namelijk alles alleen doen haha :???:
12 september 2011 om 11:34 #17885642kan het komen omdat ik een remsensor (slijtindicator) niet heb aan gesloten dat het lampje van me abs blijft branden ?
12 september 2011 om 11:49 #17885643neen dat is een ander lampje dat dan brandt
12 september 2011 om 12:05 #17885644ok jaah en dat lampje brandt ook dus zou ik toch maar eens zo een sensor halen
of is dat geen probleem als je hem laat keuren denk het wel toch?12 september 2011 om 14:30 #17885645Dan ga je achter het stuur zitten en zet je contact aan. Het motorstorings lampje begint nu te knipperen. Elke code wordt 3x achter elkaar gegeven. Het begin is altijd code 12, dus 1x – pauze – 2x. Hierna worden de foutcodes uitgelezen. Als er geen foutcode in het systeem zit, krijg je weer 3x code 12.
Dus:
*-**
*-**
*-**hier word ik niet echt wijzer uit heb het al uitgeporbeerd maar hoe weet ik nu wanneer het een foutcode is ?
12 september 2011 om 15:12 #17885646ik krijg code 12 en dan 31 en dan weer 12 dus lijkt me niks mis mee heb a+b gebruikt is die ook voor je abs ?of moet ik dan a met een andere verbinden
12 september 2011 om 15:50 #17885647heb nu ook de abs uitgelezen
dat is A+K naar een beetje zoeken gevonden haha hij geeft foutcode 19 aan
Deze lijst is voor de 2.5 en 2.8 versie van Bosch Motronic
Engine ECU
19 Solenoids relay circuits heb dit gevonden
wat heeft dit te betekenen ?
12 september 2011 om 16:51 #17885648hahahahahahaha naar het kapje los te hebben gedraaid en de stekker zat er niet in van de abs :swear
ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft lopen te kl*tennu alleen sensoren halen zo dat het lichtje van me remmen uitgaat en een nieuwe dop die op het koelvloeistof reservoir en dan nog de radiator van naar kijken en dan OP NAAR DE KEURING volgende week EINDELIJK hoop verder geen problemen meer tegen te komen en ik dank jullie allen voor jullie goede advies en hulp :afro
Grtsssssssssss :jerry :jerry
12 september 2011 om 18:30 #17885649voor je remslijtindicator kan je ook gewoon de 2 draadjes doorverbinden, zitter er bij mijj ook niet op en is niet verplicht ;)
om je massa te meten zet je de meter op de stand met het piepje, als hij dan piept heeft hij ieder geval contact. verder de weerstandfuntie ff opzoeken en kijken of het getal zo dicht mogelijk naar de nul gaat. blijft dit erg hoog hangen heb je geen 100% contact en moet je dus de stekkers/aansluitingen nalopen en schoonmaken. of e.v. gewoon extra draad erbij trekken. zeker naar de motor minimaal 10mm2 draad (lees: voedingssnoer voor versterker )
zorg ook voor een schone massa bij het verzamelpunt naast je accu, maak alle stekkertjes hier ff schoon met een staalborsteltje oid en maak ze vast met een verse roestvrije bout. spuit ze vervolgens in met vaseline oid zodat het niet opnieuw gaat roesten.
12 september 2011 om 19:35 #17885650bedankt drakos dat ga ik morgen dan eens even doen
heb net een paar test ritjes gemaakt bij ons thuis hebben vrij grote plaats en naar een paar keer flink remmen merkte ik dat hij helemaal niet super goed remde ik aan de schijven voelen voor beiden kanten warm achter beiden kanten koud dus remt achter niet :shock:
morgen gaan ontluchten en opnieuw nieuwe remolie er in doen deze ziet een beetje zwart aan
en dan hopen dat probleem weg is anders wat zou het dan allemaal kunnen zijnGrtss
13 september 2011 om 12:32 #17885651de remmen achter werken nu weer
heb alleen gemerkt als ik de rem echt vol in trap
dan hoor knak knak knak en voel het ook op me pedaal abs toch kapot foutcode 19 in abs systeem relais al vervangen die onder de kap zitten van de abs13 september 2011 om 14:11 #17885652Dat knak knak knak is abs…
13 september 2011 om 14:30 #17885653oke bedankt haasje
maar wrm geeft hij nog steeds foutcode 19 aan van de abs ?
en wrm remt hij dan maar heel slecht ?
heb genoeg druk op me pedaal alleen hij remt niet 100% hoe het moet
zelf naar het ontluchten en nieuwe rem olie er in
rem blokken zijn prima liggen nieuwe op -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.