Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 167)
  • Auteur
    Haasje17
    Moderator

Waarschijnlijk zit je benzinefilter verstopt. Even vervangen kost een tientje ofzo. anders even slang bij de pomp eraf halen en kijken of er dan wel wat uit komt. En probeer eens zonder tankdop? Mischien is je tankontluchting niet goed. en zuigt ie je tank vacum.

louis1990

had de benzine pomp los gedraaid en gekeken of die niet verstopt zou zitten ofzo maar was niks mis mee
        heb daarna de benzine filter er afgehaald en was ook niks mis mee toen de slang die na de benzine filter richting de moter gaat er af gehaald om te kijken of er benzine door kwam en dat kwam inderdaad ook

dus ik zal is gaan proberen zonder tank dop te starten maar zou eerst moeten wachten omdat me accu nu leeg is en zit op de lader haha

louis1990

Heb net ons mam haar auto er bij gepakt en met de start kabels geprobeerd hij starte nog steeds niet….
          Heb weer de slang voor los gehaald en kwam alleen weer lucht uit met een redelijke druk.

Wat is er mis ???? :(

louis1990

naar een tijdje proberen te starten kwam er een beetej leven uit ik heb toen weer de slang er af getrokken en toen spoot de benzine met een hoger druk er uit

dus nu denk ik dat misschien me injectoren toch kapot zijn ??
            ik ben ze nu los aan het draaien en dan maar is even kijken of ze het nog doen of anders er een verstopping zit net voor de injectoren

Grtz

louis1990

ik lat net op een andere forum dat het de toerenteller is
              omdat deze de injectoren aan stuurt ofzo iets dergelijk door de toeren bepaalt de injector hoeveel benzine die moet geven ofzo iets iig nog nooit van gehoord .

maar omdat mijn toerenteller het niet meer doet dacht ik dat dat het dan moet zijn
              maar omdat de toerenteller elektronisch werkt hoe vind ik deze en wat moet ik vervangen gewoon geen ervaring mee haha

iemand sugesties ??

Grtz

McKaamos
              Deelnemer

Komt er wel een toerensignaal dan? Zo niet, dan zou het zomaar kunnen.
                De injectietiming kan wel grofweg worden bepaald door de toeren die de motor draait. Op basis daar van, en de stand van de nokkenas, kan de ECU bepalen welke injector aan de beurt is om open te gaan.
                Op basis van de lambda waarde en de luchtmassa meter wordt dan bepaald hoe lang er ingespoten moet worden (meer lucht => meer benzine, dus langer injector open)

Als het inderdaad aan elkaar gekoppeld is, dan moet het probleem bij het signaal liggen en niet in je toerenteller.
                Je zou kunnen proberen om even een andere tellerbak aan te sluiten. Geeft die ook geen toeren, dan ligt het aan het signaal.
                Ik gok dat er dan een sensor stuk is. Kruk-as sensor of nokken-as sensor lijken mij de eerste verdachten.

Haasje17
                Moderator

Ik denk dat het verstandig word om even niet teveel meer los te maken en het een en ander weer in elkaar te zetten en dan proberen de ecu uit te lezen, omdat het vanalles kan zijn moet je hieruit even storingscodes zoeken.

En omdat er steeds wat anders is vermoed ik dat er minder aan mankeert dan wat nu lijkt.

louis1990

http://www.calibradreamteam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=71″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    heb dit gevonden om het uit te lezen

maar snap het niet zo dus als ik de paper clip met a & b verbind dan gaat me motor storing lampje knipperen of ?
                    en moet ik de codes uitlezen met hoe vaak het lampje knippert of ?

McKaamos
                    Deelnemer

Haasje: Ach jah, dom van mij. Tuurlijk, valt gewoon uit te lezen.

Wat betreft paperclipmethode is het inderdaad een paperclip van a naar b zetten en dan de auto op contact.
                      Je motor management foutmeldingslampje zal dan in een bepaald patroon knipperen, en dat komt dan weer overeen met nummers.
                      Die nummers/getallen kan je dan weer hier posten en dan kunnen we je vertellen wat ze betekenen.

louis1990

ik wou hem ook laten uitlezen maar kon hem niet wegbrengen en wist niet dat je het zelf kon door middel van een paper clip dacht moest een kabel kopen er voor……… ;)

maar ik zal is het is een keer proberen en dan post ik het dadelijk wel

Haasje17
                        Moderator

@McKaamos wrote:

Haasje: Ach jah, dom van mij. Tuurlijk, valt gewoon uit te lezen.

Wat betreft paperclipmethode is het inderdaad een paperclip van a naar b zetten en dan de auto op contact.
                          Je motor management foutmeldingslampje zal dan in een bepaald patroon knipperen, en dat komt dan weer overeen met nummers.
                          Die nummers/getallen kan je dan weer hier posten en dan kunnen we je vertellen wat ze betekenen.

Nou ja, volgensmij heeft hij zn halve cali gesloopt, en steeds weer wat anders wat niet goed werkt.
                          Dus vandaar dat ik dacht even uitlezen voordat er zometeen een simpel foutje in zit en de cali gesloopt is.

louis1990

er is niks gesloopt alleen uit en in elkaar gezet

en het uitlezen gaat ook niet want er brand geen motorstoring lampje …..
                            denk dat het toch een van deze dagen Opel garage word..
                            zit nog een hoop werk aan dat weet ik wel had nog gedacht misschien volgende week te kunnen rijden
                            maar hoe het er nu voor staat i.i.g niet!!!

louis1990

als je de auto op contact zet zonder die paperclip moet het lampje dan ook beginnen te branden net zo als de rest van de lampjes ?
                              want alleen lichtjes van ,remblokken.koelvloeistof,remlicht,verlichting,motoroliepeil,
                              ruitensproeir,
                              en die gaan naar een paar seconden uit weer.

gsi-tje

ja dat moet branden totdat je de motor start.

louis1990

ok bedankt !

louis1990

vandaag een multimeter gekocht en heb gekeken of er spanning op de injectoren komt
                                    maar helaas helemaal niks heb geprobeerd met contact zonder contact en tijdens het starten op geen een van de kabels komt spanning op te staan!
                                    zit er voor de injectors ook ergens een relais of zekering ?

louis1990

de injectoren werken weer !!
                                      zat een breuk in de kabel…….
                                      de auto starte liep 10 sec sloeg af en probeerde weer te starten maar vergeefs :???:
                                      trok de benzine slang er af en kwam alleen weer een hoop lucht uit en dat kwam er met een behoorlijke druk uit….

had iets op internet gevonden over een vw die had het zelfde probleem en toen bleek de opvoerpomp kapot te zijn ?????

heeft de calibra deze ook ?? en hoe kom ik bij deze pomp ??

Haasje17
                                      Moderator

De enige pomp is de pomp die achterin bij de tank zit. Waarschlijnlijk noemen ze dit ookw el de opvoerpomp. Maar als je gewoon + en – op de pomp zet spuit het er dan gewoon uit? Als dat het geval is is je pomp gewoon in orde.

louis1990

de pomp werkte gewoon heb de benzine slang los gehaald die na het benzine filter komt en komt alleen maar lucht uit dus de pomp die zuigt geen benzine maar lucht denk dat de fout in me tank zit in de ronde draai dop ik ga ook meteen nieuwe slangen er op zetten

Grtz

louis1990

Na vandaag de benzine tank compleet onder de auto vandaan te hebben gehad schoon gemaakt
                                            zag er allemaal goed uit !!
                                            Het filtertje wat zelf in de tank zit zat ook niet verstopt niks…..

Ben ten einde raad snap niet hoe dat kan als je je benzine tank leeg rijd dat die het er na niet meer wilt doen :shock:

louis1990

Het is eindelijk opgelost :thumb
                                              tussen de benzine filter en benzinepomp zat een soort ontluchting ding denk ik weet niet waar voor dat diende maar die was gescheurd en trok die valse lucht aan en pompte me pomp alleen lucht en geen benzine omdat die geen druk op kon bouwen !!

alleen denk ik dat deze dynamo ook niet goed is omdat me lampje nog steeds brand ik ga morgen is meten op de accu als de auto loopt of die ongeveer 14 volt geeft dan werkt de dynamo toch?

en denk dat me thermostaat verstopt is of kapot omdat radiator niet warm word morgen ook meteen even vervangen

Grts

bigmike

hij start wel gewoon weer?? :jerry

louis1990

ja hij start gewoon weer en rijd weer :thumb
                                                  werd wel tijd naar ongeveer 2 weken nu nog wat laatste dingen doen zo als thermostaat vervangen.
                                                  en kijken waarom me lampje van abs blijft branden
                                                  komt denk ik omdat ik 1 sensor niet terug er op heb gedaan omdat ik lipje heb afgebroken haha zal wel is morgen andere opzetten en dan kijken of het lampje uit gaat

Hoop volgende week te kunnen rijden in me calli :angel

drakos
                                                  Deelnemer

dynamo is nu met multimeter makkelijk door te meten. meet eerst de spanning als alles uitstaat. vervolgens de auto starten en kijken of hij een hoger voltage geeft.
                                                    als je vervolgens je lampen ook nog s aanzet gaat hij een hoop stroom trekken en moet hij zeker laden en omhoog schieten.(nadat hij stukje gezakt is)

doe dit even met 2 man zodat je de meter echt ziet verspringen en het dus geen afwijking in je meter is ;)

dat extra ding tussen je benzineslang bij je pomp is uit mn hoofd tegen het teruglopen van de benzine. kan je gewoon ertussenuit trekken en de filter rechtstreeks op de pomp zetten ( zo zit t bij mij ook )

en met missende abs sensor gaat ie inderdaad zeuren, ff nieuwe op pluggen en dan moet je probleem opgelost zijn.

louis1990

Ok bedankt voor alles iedereen hoop dat mijn auto goed gekeurd word.:D
                                                      Zo dat ik lekker kan gaan rond rijden,
                                                      en misschien op 1 dag op een meating zelf zal staan. :jerry
                                                      Maar dat zal nog wel even gaan duren plannen zijn body kit over laten spuiten tot metallic zwart en lederen bekleding
                                                      17 a 18 inch velgjes en zo een 3000 wat rms db + 150. king:
                                                      Nog Tijd genoeg voor i.i.g eerst goed motorisch maken en de rest komt dan wel !! :agent

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 167)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.