Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0L 8v problemen !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2011 om 22:08 #17885578
omdat ik de calibra voor 300 kan kopen de v6 en frictie kan ik zelf monteren ik ga is informeren wat dat gaat kosten om hem in te voeren als het niet al te duur is dan voer ik hem in en maak ik die
en die andere die maak ik klaar op mijn dooie gemak en zet die denk te koop dan:jerry
17 mei 2011 om 09:54 #17885579heb starter spray gehaald en hij sloeg aan dus denk dat de fout toch in me injectie zit of in de bekabeling er van word dus een beetje uitzoeken wat het is…
ben van plan een werkplaats handboek de halen of weet iemand waar ik die kan downloaden :DGrtsz :afro
17 mei 2011 om 10:01 #17885580Heey, probleem kan nogsteeds in je lambda zitten. Omdat deze de waarden in je uitlaatgassen meet aan de hand hiervan de onsteking regeld. En de hoeveelheid benzine en dergelijke.
En eeh ombouw van een v6 is minder werk als hiervoor beschreven. Je kunt gewoon je huidige subframe behouden en hoeft enkel de motorsteunen / baksteunen aan te passen.
17 mei 2011 om 10:39 #17885581blok overhangen is gewoon mogelijk.
zoals hierboven gezegt past het gewoon op het huidige subframe (ondanks dat v6 anders is) en is het redelijk plug en play met het blok en bak zelf om het erin te hangen. (e.v. steunen van de bak verlassen) en ook de aandrijfassen van de v6 steek je zo over (tot bouwjaar 94 zoiezo)
draadboom zelf kan je behouden, alleen de draadboom van je ecu moet je overzetten (gaat rechts voor door je schutbord)
voor je koeltank zou je nieuwe slangen moeten trekken omdat deze op een andere plek zit
uitlaat kan je in zn geheel overzettenals je de mogelijkheid heb veerpoten ook overzetten ivm grotere remmen (moet je alleen achter ook meenemen ivm 5 gaats wielen) of zoals ik gedaan heb enkeld de remklauwen van de v6 met verloopschijven van b.v. een opel meriva of kant en klaar mtech.
al met al denk 1 dag om over te hangen en nog een middagje om alles na te lopen en netjes aan te sluiten.
17 mei 2011 om 10:45 #17885582heb het probleem denk ik al gevonden mijn benzine pomp die werkt niet heb net de bekabeling los gehaalt en met spannings zoeker er op gehad maar geen spanning dus nu moet ik ff de kabel zien te vinden die naar voren loopt wie weet waar deze aaan bevestigd zit het is namelijk een rode met blauw en een bruine kabel
17 mei 2011 om 10:46 #17885583heb me lamda los gehad en geen verschil.
hij starte nog steeds niet ben er nu druk mee bezig
hoop dat ik het snel heb opgelost want anders gaat er zeker de V6 in
hehe :wub17 mei 2011 om 10:47 #17885584oke bedankt drakos voor alle info
als het een maal zo ver is komen er :kewlpics
genoeg van hoe het allemaal verlooptwie heeft er mischiens nog een mee setje velgen voor een mooi prijsje :D
17 mei 2011 om 10:49 #17885585Die kabel gaat naar je benzinepomp relais. Deze zit volgensmij onder je dashboard kastje.
17 mei 2011 om 10:51 #17885586onder mijn dashboard kastje ??
handschoenen kastje ?
of zekeringen kastje ?
en welke relais is het en kan ik die meten met een spanning zoeker?17 mei 2011 om 10:54 #17885587Relais is een vrij groot relais, volgensmij zwart lang. Ergens bij het hanschoenkastje en je ECU in de buurt.
17 mei 2011 om 10:57 #17885588ok ik zal daar eens gaan kijken
als ik iets kan vinden anders trek ik ff een kabel door van de pomp naar de accu als die het zo dan wel doet kabel breuk relais kapot ?? als eerste dan maar van de week een relais halen .
en als probleem nog steeds niet opgelost is nieuwe kabels trekken….
iemand ervaring hier mee veel werk etc etc ?17 mei 2011 om 11:02 #17885589ik zie alleen me ecu zitten en geen relais ????
zit die relais niet gewoon in het zekeringen kastje ?17 mei 2011 om 11:11 #17885590heeft iemand misschien een foto voor mij hoe het er uit ziet ?? en waar die precies zit ? :wors
17 mei 2011 om 11:21 #17885591ok dan had ik dat mis
ik wou toen een v6 blok in mn 2 liter bouwen,en toen werd mij verteld dat ook het onderstel mee overgezet moest worden.
dit werd zelfs bevestigd door iemand van m-tech.
maar goed als dat dus niet zo is zou ik gaan voor het v6 blokje,mits je oude het niet meer goed doet.over invoerrecht en zo zou ik even contact opnemen met rdw,maybe kunnen hun je daar verder helpen met hoe of wat..
hoop voor je dat je snel achter je probleem komt,ik weet hoe het is als je dagelijks bezig ben met je calibra en ej komt geen stap vooruit.
Maar het geeft je wel een lekker gevoel als je straks je calibra weer rijend heb:Dsucces(Y)
17 mei 2011 om 11:27 #17885592hahaha ja maar ik moet even kijken hoe ik alles ga oplossen
iemand had me verteld dat het invoeren helemaal niks kost omdat de auto ouder is dan 10 jaar en hij gaat toch zo ie zo naar belgieik ga vanavond ff een telefoontje maken en dan post ik morgen meer info en misschien heb ik wel een calibra voor de lief hebber :D
17 mei 2011 om 11:49 #17885593http://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/17052011059.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik weet niet of dit hem zou moeten zijn maar denk het toch niet ?
17 mei 2011 om 14:53 #17885594Dat is niet je relais, maar daar zou eht wel ergens moeten zitten, dat is voor je centrale deurvergrendeling volgensmij.
Je rijd gas, dus grote kans, dat het relais vervangen is of er het een en ander is aangepast, ik zie daar wel je roodblauwe kabel als ik me niet vergis.17 mei 2011 om 19:45 #17885595is die rood blauwe kabel van de benzine pomp ?
zo ja dan zal ik deze morgen is volgen waar die naar toe lijd
heb voor in me motor kap ook 2 relais zitten zitten in een afscherm doosje die moet je open maken
verder zit daar niks in is het niet 1 van deze 2 dan?17 mei 2011 om 20:51 #17885596Dat doosje zit vziw ook wat spul in voor de airco.
Zit boven je rembekrachtiger/hoofdremcylinder toch?17 mei 2011 om 20:51 #17885597heb vandaag het werkplaats hand boek van haynes besteld
hoop dat ik hem deze week nog binnen heb. :afro17 mei 2011 om 20:53 #17885598haha ja maar ik heb een calibra zonder airco en zonder elektrische ramen
maar daar zitten maar 2 relais in dat kaste en zit bij me abs pomp17 mei 2011 om 22:28 #17885599ik zie hier zoveel informatie die klopt voor in nl . spijtig genoeg is deze niet juist voor in belgie.
in belgie krijg je een 4 cilinder op kenteken niet door de keuring als er een 6 cilinder in ligt,
wat betreft de gasinstallatie : officieel mag er alleen een erkende installateur aan werken, en daarbij ook de nodige papieren erbij levert.spreek uit ervaring . rij namelijk ook op gas met een c20ne
18 mei 2011 om 06:35 #17885600Dit zelfde verhaaltje geld ook in nederland. Enkel het overhangen van het motorblok is minder werk dan voorheen beschreven. In nederland dient men de auto te laten omkeuren bij de RDW.
18 mei 2011 om 08:38 #17885601kan het relais nergens vinden van mijn benzine pomp lijkt wel of deze er niet is :???:
heb nog een paar :kewlpics gemaakt word er maar niet wijs uit hij hoort bij mijn handschoenen kastje te zitten in de buurt van me ecu maar zit er gewoon niet :cryhttp://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/18052011061.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/18052011062.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/18052011060.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/18052011063.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/18052011064.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1221.photobucket.com/albums/dd475/kaarie20/17052011059.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 mei 2011 om 10:00 #17885604heb het probleem op gelost mijn pomp doet het weer maar mijn benzine komt niet voor :???:
zou die verstopt zitten ??
want als ik de slang er af haal van de benzine naar paar keer starten
dan spuit er lucht uit en een minimum benzine -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.