Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0L 8v problemen !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2011 om 18:12 #17885507
okee bedankt benzine krijgt die heb ik al naar gekeken
vonken doet die ook alleen kan de verdeler niet los draaien omdat die met speciale torks vast zit
dus moet ff zo een dopje kopen.
verse benzine zit er in heb 20 liter in gegooid want hij was helemaal leeg..
ik dacht eerst dat die verstopt zou zitten maar dan zou die niet afentoe wel gewoon goed lopen
want heb hem net weer gestart en toen liep die wel weer gewoon normaal :S
en naar paar keer uit en aan te zetten krijg ik weer het zelfde probleem..
en het ploffen komt uit de buis die op de lucht filter zit
en zag nu ineens dat me toerenteller helemaal niks meer deed
komt door dat andere dynamo er op zit denk ik ???een en al problemen zal blij zijn als het allemaal opgelost is
Grtsz12 mei 2011 om 18:13 #17885506ik zal is proberen de accu los te kopelen
voor 10 min en kijken wat die dan doet12 mei 2011 om 18:48 #17885505nog steeds zelfde hij starte nu wel liep ff met volle gas heel beroerd en
de slang op de lucht filter plofte nog steeds…. :(
wie weet wat dit kan zijn ?12 mei 2011 om 19:12 #17885503@louis1990 wrote:
nog steeds zelfde hij starte nu wel liep ff met volle gas heel beroerd en
de slang op de lucht filter plofte nog steeds…. :(
wie weet wat dit kan zijn ?Verstopte katalysator…….
Ff de voorpijp los, starten en kijken hoe hij nu loopt….
Heb het zelf meerdere malen meegemaakt.
Gr Tijn
12 mei 2011 om 19:13 #17885504heb net gezien dat mijn benzine slang lek is net voor de injector…
dus denk dat dat het is waarom hij nu zo slecht loopt
hoop dat dat het is jullie horen het nog !!!
stop er voor deze week mee
maandag beginnen we dan maar weer he :worsGrtsz en nog bedankt voor jullie hulp alvast!! :D
12 mei 2011 om 19:13 #17885502ok ik zal daar ook eens kijken nog als het probleem niet op gelost is al ik de benzine slang heb vervangen iig bdankt ;)
15 mei 2011 om 21:02 #17885559zoo weer thuis morgen maar is ff benzine slang maken
en dan ff kijken wat die doet en ff goed onder de auto kijkenhebben jullie ervaring met versterkers aan sluiten ?
ik wil namelijk 3 versterkers in me auto hebben
hoe regel ik dat met de stroom???
moet ik er een extra accu op zetten en deze aansluiten op de dynamo ?
en ik weet je hebt een bepaalde verbinding voor de tulp stekker die maakt van 1 tulp 2 en gebruik deze 4 maal weet niet of dat gevolge heeft op mijn geluid ?want ik zet 1 versterker onder het handschoenen kastje die is voor de luidsprekers voor
en de andere twee achter in me kofer bak 1 voor de luidsprekers achter
en 1 voor de subwooferGrtsz louis
15 mei 2011 om 21:06 #17885560@louis1990 wrote:
zoo weer thuis morgen maar is ff benzine slang maken
en dan ff kijken wat die doet en ff goed onder de auto kijkenhebben jullie ervaring met versterkers aan sluiten ?
ik wil namelijk 3 versterkers in me auto hebben
hoe regel ik dat met de stroom???
moet ik er een extra accu op zetten en deze aansluiten op de dynamo ?
en ik weet je hebt een bepaalde verbinding voor de tulp stekker die maakt van 1 tulp 2 en gebruik deze 4 maal weet niet of dat gevolge heeft op mijn geluid ?want ik zet 1 versterker onder het handschoenen kastje die is voor de luidsprekers voor
en de andere twee achter in me kofer bak 1 voor de luidsprekers achter
en 1 voor de subwooferGrtsz louis
ik heb 2 versterkers in me calibra,maar die heb ik aangesloten op een gel accu
vodn ik zelf beter en makkelijker
je moet dan wel alleen een relai tussen je gel accu en normale accu hebben zodat je gel accu je normale accu niet leeg trekt15 mei 2011 om 21:22 #17885561oke bedankt en wat is een relai sorry snap niet zo super veel van electronica haha
heb je geen :kewlpics voor me ?
zou wel fijn zijn :worsgrtsz
15 mei 2011 om 21:51 #17885562waarom wil je er eigenlijk 3 terwijl je het ook met een of desnoods 2 af kan? bepaalde redenen om het te scheiden of heb je toevallig geen 4 kanaler of meer?
overigens mocht je nog belang bij een goede set hebben ik heb er nog 2 over die ik weg wil gaan doen. een in stap setje sub en versterker max 1000 watt. en een hele dikke set van een monoblock met 1200 watt rms die 2 subs van elk 600 watt rms aanstuurd inclusief 2 farad condensator. mocht je belang hebben of vragen hebben u2u me dan maar.
16 mei 2011 om 10:55 #17885563ik wil er 3 omdat over al andere boxen in komen
heb voor voor al andere boxen 2x 150 en 2 andere tweaters heb ook een versterker er voor die is 600 wat
achter voor de achter speakers en speakers die in de hoedenplank komen heb ook 2 x 150 wat voor achter het achter paneel en 2 tweaters en heb 4 x 300 wat voor onder me hoeden plank heb daar voor een versterker van 2000 wat
en dan natuurlijk me subwoofer
heb al 2 losse woofers ieder 800 watt en heb daar voor een versterker van 2000 wat voor
moet alleen denk ff condensator gaan halen16 mei 2011 om 11:33 #17885564boxen voor ze passen niet kom ik nu achter dus dan maar anderen kopen die wel passen haha
maar als voor niet past passen ze dan achter ook niet of is daar die gat groter waar de box invalt weet iemand dat ?Grtz
16 mei 2011 om 14:00 #17885565probleem nog steeds niet opgelost !!!!!!
benzine slang vervangen en wilt nog steeds niet starten ik kom er gewoon niet uit
aan de katalysator licht het niet want mijn uit laat is lek….
en hij heeft altijd gewoon zo gelopenwie kan mij met dit probleem helpen
de problemen worden steeds meer en steeds erger dammnn :swear16 mei 2011 om 14:12 #17885566Lambda Sensor en Nokkenassensor loshalen en dan nogmaals starten.
Probeer eerst maar eens zonder lambda, waarschijnlijk loopt die dan al een stuk beter.Lamda sensor is de sensor in je uitlaatpijp, volg deze draad maar kom je vanzelf bij de stekker.
Nokkenas sensor pas loshalen als je hem keer hebt gestart zonder lambda. Mocht die dan nogsteeds niet goed of beter lopen.
16 mei 2011 om 15:51 #17885567@louis1990 wrote:
ik wil er 3 omdat over al andere boxen in komen
heb voor voor al andere boxen 2x 150 en 2 andere tweaters heb ook een versterker er voor die is 600 wat
achter voor de achter speakers en speakers die in de hoedenplank komen heb ook 2 x 150 wat voor achter het achter paneel en 2 tweaters en heb 4 x 300 wat voor onder me hoeden plank heb daar voor een versterker van 2000 wat
en dan natuurlijk me subwoofer
heb al 2 losse woofers ieder 800 watt en heb daar voor een versterker van 2000 wat voor
moet alleen denk ff condensator gaan halenNja als je ze al hebt liggen dan begrijp ik het wel ;) als je nog moest aanschaffen had ik dan gewoon een 6 kanaler ofzo gekocht :P
16 mei 2011 om 17:50 #17885568nog nooit van gehoord lambda sensor hahaha weer iets geleerd waar begint de kabel ?
helemaal achter aan bij de eind demper ongeveer of ?grtsz
16 mei 2011 om 17:51 #17885569ja daarom heb ze toch liggen
alleen mijn boksen passen niet in de voor deur dus moet even anderen halen
alleen weet jij of ze dan ook achter niet passen want voor is meer een soort driehoek waar de box in valt
is dat dan achter ook zo ?Grtsz
16 mei 2011 om 18:00 #17885570jij zei net het kan niet aan je kat liggen want je uitlaat is lek…
als je kat dicht zit en je uitlaat lek verder zit dan je kat,dan kan het toch alsnog aaan je kat liggen?
of heb ik het nou verkeerdff over die gel accu,ik zal morgen wel ff een foto maken van hoe ik het heb,en dan relai zorgt ervoor dat je normalze accu niet leeggetrokken word door je gel accu.
je gel accu sluit je dus aan op je orginele accu en daar tussen plaats je die relai(als jet het zo schrijft:P )16 mei 2011 om 18:15 #17885571jaah maar hoe kan die nu ineens verstopt zitten terwijl die vorige week gewoon normaal deed en heb hem telkens alleen stationnaair laten draaien en toen uit gezet heb er niet mee gereden over de weg enzo snapje ik denk dat het iets anders is
omdat die soms beroerd liep en toen weer niet en toen weer wel e nu doet die helemaal niks meer….
mjaa ik zal dan morgen toch is die lambda zonde sensor opzoeken en dan is de voor pijp los schroeven
want zet hem morgen binnen en heb daar een put dus kan fijn onder de auto :D16 mei 2011 om 18:42 #17885572is je onsteking en zo goed?misschien ergens een breuk in je kabel?
16 mei 2011 om 19:14 #17885573hmm zou het niet weten ik ga hem morgen is beetje na lopen als eerste spuit ik starter spray in de injectie en kijken of die zo wel start want benzine komt in de injector dus…
als die zo wel start misschien me injector kapot !!
en als die niet start lambda sensor stekker er uit halen en als nog steeds niks doet uitlaat voor los draaien
en daarna de rest van jullie tips afwerken zo dat ik dit probleem toch kan oplossen
want word er een beetje moe van wil nu eindelijk toch wel rijden :???:16 mei 2011 om 19:48 #17885574zit nu te overwegen om een 2 de cali er bij te kopen kan er 1 kopen een 2.5L v6 24v
alleen de kopeling slipt ff fricties vervangen en dan blokje over leggen ??kan ik die op mijn kabel boom aansluiten of ?
en mag dat wel omdat mijn auto nog gekeurd moet worden
en kan ik mijn gas instalatie over zetten op deze zonder aanpassingen ??grtzz louis
16 mei 2011 om 20:11 #17885575@louis1990 wrote:
zit nu te overwegen om een 2 de cali er bij te kopen kan er 1 kopen een 2.5L v6 24v
alleen de kopeling slipt ff fricties vervangen en dan blokje over leggen ??kan ik die op mijn kabel boom aansluiten of ?
en mag dat wel omdat mijn auto nog gekeurd moet worden
en kan ik mijn gas instalatie over zetten op deze zonder aanpassingen ??grtzz louis
zover ik weet moet je dan het onderstelsel ook over zetten van een v6,als je huidige calibra geen v6 is
ik had zelf ook een 2 liter die klote liep,en toen was mijn plan ook om er een v6 in te hangen.
alleeen waren de kosten toen duurder om een compleet blok met onderstelsel over te zetten,dus heb ik gewoon een v6 gekocht…ik heb geen spijt tot nu toe van mn v6,aleen ja het sleutelle is rotter omdat je nergens bij kan komen..
zlelfs je bougies verwissellen is al een drama op zich haha..
maar mocht je een 2e calibra dr bij nemen,zou ik er voor kiezen om gewoon verder te gaan met de v6,bespaard je iig tijd en geld denk ik16 mei 2011 om 20:32 #17885576het is een nederlandse auto moet die dan in voeren in belgie en weet bij god niet hoe dat allemaal werkt
gebruikt de jouwe veel benzine ? en kan ik mijn gas instalatie die in mijn calibra nu licht over zetten want wil zo ie zo gas hebbenmaar onder stel en alles over zetten dat is geen probleem dat lukt allemaal wel maar drm zit ik te twijfelen of invoeren of over zetten is het onder stel wel passend zo ? niet dat straks de bouten niet uitkomen haha:P
16 mei 2011 om 21:10 #17885577of de mijne zuipt..haha op de snelweg is ie zuinig,maar is de stad zuipt me calibra meer benzine dan ik bier:P
maar dat hangt er ook eenbeetje vanaf hoe je zelf rijd.zover ik weet van het over zetten zou alles moeten passen,maar durf het niet te garanderen…dat zou je echt aan iemand hier moeten vragen die het zeker weet…
ja zou drakos kunnen vragen die is bezig met een v6,en een 4×4…denk wel dat hij het weet…
maar waarom ga je dan niet gewoon voor een goed rijdende v6?en zet je alleen je gas instalatie over als dat gaat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.