Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0L 8v problemen !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 21:18 #17885541
heb e.v abs pomp/stuur/kapjes skirt/mistlichtschakelaar voor je liggen weet niet wat je nog meer zoekt? (pm maar lijstje, durf te wedden dat ik 90% heb liggen)
heb e.v. ook nog raamspoiler/zwarte angel eyes/ veerpoorbrug e.d.
ff reclame voor mezelf maken :jerry
10 mei 2011 om 21:29 #17885542hahaha lol :D
ik kan denk beter bij de sloop gaan kijken ivm de lange afstand naar jou 205km van af mij haha
heb pas koplampen gekocht originelen voor 100 euro beide
bedankt iig voor je informatie ;)10 mei 2011 om 21:34 #17885543Als je de nieuwe dynamo hebt geplaatst heb je grote kans dat de toerenteller en benzine meter ook werken.
Anders toch even extra massa draad leggen, een draad van je motorblok ergens bij het spruitstuk naar je chasiss leggen ofzo
en een van het massapunt meestal in de buurt van de accu naar de – pool van de accu.10 mei 2011 om 21:34 #17885544kleinere dingen zijn gewoon te versturen. alles tot 1 meter en 10 kg volgens mij. als je al 100,- voor 2 koplamjes heb betaald ben ik meer dan de helft goedkoper. ( t spul ligt me in de weg )
weet alleen niet hoe het met de verzendskosten over grens zit ( je zat tog in belgie? ) ;)10 mei 2011 om 22:04 #17885545Verzenden binnen NL is 6.75 per pakket, voor paketten tot 19.99kg (20kg is volgende tarief) en een maximale afmeting van 176*78*58cm groot.
Naar buitenland-eurozone1 (o.a. belgie en duitsland) is maximaal 100*50*50 en maximaal 30kg (tarief wijzigt afhankelijk van gewicht)Btw, een veerpootbrug, wat mag dat kosten tegenwoordig? en past zoiets op een 8valve? Moet je daar nog gaten voor boren enzo?
10 mei 2011 om 22:41 #17885546okee dat is wel handig dat opsturen ik zal nog is eens kijken wat ik nodig heb en dan laat ik je het horen !!
11 mei 2011 om 11:47 #17885547heb net nieuwe remblokken voor voor en achteren gekocht en een kleppen deksel pakking was 105 euro kwijt de pakking koste me 8 euro en de remblokken 97 euro….
nu nog even er op zetten en vanavond de dynamo en abs pomp halen zo dat ik die er morgen kan op zetten.dusss weer flink wat werk vandaag te doen :wors
Grtzzz
11 mei 2011 om 13:17 #17885548sterkte met hobbyen,hoop dat je niet zoveel problemen krijgt als ik met de mijne. had zelf inmiddels van alle kosten al een erg mooie calli kunnen kopen die gewoon 100% goed was. :swear
gelukkig is het mn hobby :-P@ mckaamos. veerpootbrug staat voor 65,- hier op het forum. gaat om een nieuwe wiechers speciaal voor de 8v (verkeerd besteld,vandaar dat ik er niks aan heb)
( edit; 65,- ipv 70,- )
11 mei 2011 om 13:30 #17885549Ah, naja, misschien eens aan het eind van de maand alssie er dan nog is. Nu even geen budget voor.
Moet ook nog een set Turbo/V6 remklauwen hebben.11 mei 2011 om 13:45 #17885550jaa bedankt :D
heb de kleppen deksel pakking al vervangen..
en voor de remblokken ook al nu alleen nog achter maar nu eerst is ff op weg naar heerlen voor de dynamo en de abs pomp en dan morgen maar weer verder gaan :DWIL RIJDEN !!! mjaa zou nog ff moeten wachten :( :swear
11 mei 2011 om 15:43 #17885551is het uitlezen niet hetzelfde bij een 8v en 16v?
anders kan je dat toch zelf doen?
heb je :kewlpics van je calibra?
misschien heb ik je al zien rijden in opglabbeek of jij mij :vertag11 mei 2011 om 18:22 #17885552ik weet niet of het uitlezen het zelfde is
heb je ook een calibra ? zie best wel eens een zwarte calibra voor bij komen woon op de weg naar bree haha
en :kewlpics die komen nog :D11 mei 2011 om 19:58 #17885553zo ben weer thuis en heb meteen andere achterlicht er bij gehaald :)
en klepje van de koplamp die de lampen af schermt koste me alles samen 90 euro
maar ben op een probleem gestuit..ik krijg de raam opener of hoe het ook heet waar je je raam mee opendraait niet los want ik wil mijn boxen vervangen ….
wie kan me bij die probleem helpen :D
hopelijk kan ik vrijdag naar de keuring en kan ik volgende week nou dan eindelijk rijden haha
want heb pas sinds maandag me rijbewijs hehe :wors
Grtzz11 mei 2011 om 20:12 #17885554raam opener? nog nooit van gehoord op een calli (en ben er tog wel goed bekend in)
dingen zijn tog allemaal electrisch? :shock:
11 mei 2011 om 20:34 #17885555@drakos wrote:
raam opener? nog nooit van gehoord op een calli (en ben er tog wel goed bekend in)
dingen zijn tog allemaal electrisch? :shock:
Is niet standaard op een Calibra, maar gezien een Calibra destijds een “hoger segment” was dan de reguliere A-naar-B auto’s, kochten de eigenaars destijds standaard een hoop opties bij.
Zal wel goedkoop geweest zijn toen.Veel Calibra’s hebben ook factory fitted airco. Was ook een optie, maar er zijn heel veel Calibra’s die dat hebben.
Is ook wel verklaarbaar trouwens, want vanwege de aerodynamica waait het lang niet zo hard naar binnen als de ramen open staan, zoals bijvoorbeeld bij een Astra of Corsa van die tijd het geval was.
Airco is dan bijna een must. Moet mijne ook nodig eens fixen. Wordt de laatste tijd weer goed warm achter het stuur…11 mei 2011 om 20:38 #17885556haha de mijne niet heb geen electrische ramen hij komt uit 1991
dus ik kom er gewoon niet uit hoe die er af moet wil echt mijn boksen vervangen
omdat het gewoon echt niet klinkt hoe ik het wil king:11 mei 2011 om 20:50 #17885557wist niet dat ze zonder electrische ramen te krijgen waren. weer wat geleerd. :agent
maar meestal met raamslingers zit er of een klemmetje/pinnetje doorheen aan de achterkant
zie je echt niks zitten zit hij gewoon geklemt.11 mei 2011 om 20:52 #17885558ik zie gewoon echt geen klepje of iets wat er met schroefen draaier af kan ofzo helemaal niks
heb zo iets wel vaker van andere auto afgehaald maar die zaten gewoon vast geschroefd dus snap er niks van hoe het met deze moet zijn11 mei 2011 om 21:11 #17885514Opel gebruikt een clipsysteem. Er zit een clip in de vorm van een ohm teken (elektrotechniek, letter “omega” uit latijns alfabet) aan de slinger.
Zoals je ziet, de rode clip in het plaatje. Die steekt dus aan weerszijden door de basis van de slinger heen en valt in een groef die in de as zit.
Daardoor komt de slinger er niet af.Dat clipje is verdomd lastig om te zien, laat staan er uit te peuteren.
Gezien de pootjes een scherp puntje naar buiten hebben steken, kan je met een doekje er achter gaan flossen, in de hoop dat zo’n puntje blijft haken in je doekje.Ik heb al meermaals met schroevendraaiers en punttangen geprobeerd, maar met het doekje is het simpelste, mits het clipje wil pakken.
Het lukte me altijd wel trouwens. Heb beide deuren van m’n Corsa aan de binnenkant los gehad, en pas ook in de Corsa B van m’n vriendin ivm een gesneuveld raam door inbraak.12 mei 2011 om 13:43 #17885513@louis1990 wrote:
ik weet niet of het uitlezen het zelfde is
heb je ook een calibra ? zie best wel eens een zwarte calibra voor bij komen woon op de weg naar bree haha
en :kewlpics die komen nog :Drij nu voorlopig met een blauwe calibra 16v tot de papieren van m’n calibra turbo inorde zijn.
die zwarte zie ik ook nog wel eens rijden maar heb geen idee wie dat is of welke motor er in ligt.12 mei 2011 om 16:47 #17885512op nieuw weer problemen !!!
hij start niet meer :shock:
afentoe slaat die aan maar dan begint die te ploffen maar ik moet wel volle gas geven en dan prutelt die maar een beetje snap er niks van eergisteren starte die gewoon nog en gisteren ook en vandaag niet meer
ik denk dat me ontsteking niet meer goed staat
wie kan me helpen met het afstellen van de ontsteking hoe de zuigers moeten staan etc.Grtzz
12 mei 2011 om 16:49 #17885510haha ok ben benieuwd naar je calibra met turbo!!
:afro12 mei 2011 om 16:50 #17885511okee bedankt voor je info over de raam opener ik zal het is meteen gaan proberen !!!
king:12 mei 2011 om 17:26 #17885509voor het starten even stap voor stap alles controleren.
heeft hij benzine? ( als je hieraan twijfeld even de retourleiding loshalen en iemand anderslaten starten )
heel soms wil schone/verse benzine ook wonderen doengeeft hij vonk?
vervolgen de verdeler voor de zekerheid even schoonmakenalle stekkers op het blok nog vast?
koelvloeistof nog schoon? (e.v. doorgeslagen kop of lekker koppakking)
voor de zekerheid ecu even resetten (accu er minuut of 10 vanaf)hier heb je al aardig begin aan denk..
12 mei 2011 om 17:30 #17885508e.v. om hem uit te lezen ;)
http://www.calibradreamteam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=71
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.