Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0L 8v problemen !!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 16:59 #17238310
hallo
ik heb sinds 2 weken een calibra gekocht een met behoorlijk wat werk er aan de auto heeft namelijk 3 jaar stil gestaan onder de bomen
nu luid mijn vraag dus kan iemand mij helpen
als ik mijn calibra start dan blijft de toerenteller helemaal om laag staan en er branden geen lampjes maar als ik gas geef dan vliegt mijn toerenteller omhoog en gaat het lampje branden van de abs, en het lampje van de wisselstroomdynamo en zelfs heel afentoe het lampje van de remmen , en naar paar keer gestart te hebben start die soms heel slecht loopt die slecht ?
wie o wie kan me hier mee helpen is er niet iets mis met me computer ?
of wat want straks vervang ik de abs pomp mischiens abs computer en dynamo voor niks :shock:10 mei 2011 om 17:03 #17885518zou eerst de dynamospanning even meten of die het doet. als je de auto start moet hij van ongeveer 12 naar volt of 13/14 gaan
maar zou hem zoiezo even uit laten lezen. dan heb je iets meer orrientatie waar je moet zoeken (of eigenlijk waar niet juist )
10 mei 2011 om 17:08 #17885519okee ik heb alleen geen spannings meter dacht ik
ik had vandaag al de opel garage gebelt voor hem uitelaten lezen moest er een afspraak voor maken.
maar het probleem is dat de auto niet gekeurd is en ik heb nog geen kenteken.
woon namelijk in belgie en dit is me eerste auto.
ik had ook iets gehoord van als ik de dynamo er af haal en de plus en de min op de accu doe en de dynamo draait dan is die goed doet die niks is die kapot weet niet of dat kan kloppen10 mei 2011 om 17:09 #17885520Ik denk dat je gewoon eerst alles eens goed moet schoonmaken en een grote beurt moet geven dan zul je al veel problemen hebben verholpen.
Dat met de toerenteller is waarschijnlijk je dynamo die niet goed meer werkt.10 mei 2011 om 17:12 #17885521alles goed schoonmaken ben ik vandaag al heel de dag mee bezig geweest en olie filter vervangen lucht filter vervangen olie ververst nieuwe bougies heb ik er in gezet versnellings bak olie bij gevuld
en zit een nieuwe accu onder.ik weet namelijk iemand die dynamo heeft lichen en abs pomp en abs computer
10 mei 2011 om 17:16 #17885522en heb nog meer problemen me benzine meter doet het niet en me temperatuur meter ook niet.
en het lampje van het koelvloeistof bij vullen blijft branden maar daar heb ik al na gekeken en is helemaal vol denk dat die dop niet meer goed is10 mei 2011 om 17:20 #17885523Denk dat het dan een massa probleem is controleer je massapunten en kabels eens. Anders een extra massakabel leggen van het blok naar het chassis en een van de accu naar het chassis
10 mei 2011 om 17:22 #17885524ok ik zal dat is proberen maakt het iets uit van waar op het blok ik hem aan sluit en waar op het chassis?
en die van de accu ?10 mei 2011 om 17:29 #17885525om je dynamo te testen gewoon de accu losgooien als de motor loopt. blijft hij lopen is je dynamo goed, valt hij uit moet je eerst daar mee beginnen.
weet niet hoe het bij de 8v zit; maar de 16v heeft een los draad voor de massa. zonder dit doet de dynamo ook niks.10 mei 2011 om 17:35 #17885526ok heb net geprobeerd met kabels via accu naar chassis en van af het blok naar chassis maar niks veranderde ik ga nu is kijken wat die doet als ik de accu los gooi bedankt iig alvast voor alle informatie
10 mei 2011 om 17:43 #17885527die dynamo is iig kapot want hij viel uit toen ik de accu klemmen los maakte.
de massa zit gewoon aan gesloten van de dynamo die loopt van af de dynamo op het blok.
dus word een andere dynoma ik kan er 1 kopen voor 35 euro is dat een redelijke prijs ?
en weet iemand mischiens ook hoe je kan zien of je abs pomp kapot is of je abs computer ?10 mei 2011 om 18:11 #17885528ik besluit toch de abs computer en de pomp er bij de vervangen
alleen wat is een redelijke prijs voor abs pomp abs computer en dynamo 100 euro ?10 mei 2011 om 18:16 #17885529zou even wachten met de abs enzo. probeer eerst de dynamo maar te vervangen
abs is makkelijk te testen, gewoon voet vol op de rem. blokeerd hij lijkt het me duidelijk. begint je pedaal te trillen slaat de abs aan en is hij niet kapot.
zoiezo voordat je de abs gaat vervangen controleer eerst de sensoren en ringen op de wielen. dit gaat vaker kapot dan de pomp.
10 mei 2011 om 18:22 #17885530ok maar ik denk dat de pomp wel kapot is want als ik rem remt die bijna niet als ik hem vol in trap remt die rustig af
en ik moet de spullen in heerlen halen is niet vlakbij is zo een 70 km rijden.
maar kan het zijn dat me abs lampje brand omdat me remschijven en remblokken verroest zijn
ivm dat die al 3 jaar stil heeft gestaan ?
want ben toch van plan me remschijven en remblokken te vervangen.
en hoorde net al van iemand dat het ook een relay kan zijn ????10 mei 2011 om 18:29 #17885531heb hem nu net getest reed ong 50 kmh per uur en trampte vol me rem in en me wielen sloegen niet vast geen piepende banden alleen remt echt slecht m,aar dat komt denk ik door mijn veroesten remschijfen remblokken ????? maar hoezo brandt dan abs lampje en ik kan me auto niet uitlaten lezen ivm dat hij uit 1991 komt en je pas kan uitlezen van af 1994
10 mei 2011 om 18:32 #17885532zijn eerder je remklauwen die blijven hangen.
als je remt zonder lopende motor; heb je dan wel druk? of trap je je pedaal zo naar de bodem?met lopende motor werkt de bekrachtiging en moet hij dus het eerste stuk helpen met naar beneden gaan. vervolgens naarmate je dieper trapt gaat het weer meer tegendruk geven (stationair)
10 mei 2011 om 18:33 #17885533uitlezen kan gewoon.. denk eerder dat ze geen tech1 meer hebben bij je lokale garage.
gewoon de volgende proberen. het kan 100% zeker10 mei 2011 om 18:35 #17885534ok bedankt ik zal morgen is rond gaan bellen
voordat ik de spullen ga halen en dan hoor ik het wel ik zal is een paar foto’s posten van me calibra
heb hem al geplamuurd enzo heb alleen foto’s van af nu en niet van af dat ik hem had toen was ie groen in plaats van rood hahaha10 mei 2011 om 18:36 #17885535hoe zien je schijven er trouwens uit? als ze erg roestig zijn gewoon even inremmen. slaat er vanzelf vanaf.
als ze maar vlak zijnblokken zoiezo vervangen, die zijn niet beter geworden na die jaren niksdoen
10 mei 2011 om 18:39 #17885536me blokken heb ik nog niet bekeken ik moet ff een manier zien te vinden om de krik onder me calibra te zetten omdat deze verlaagd is en de originele krik er niet bij zit past de mijne er niet onder maar ik vind wel een oplossing !!
10 mei 2011 om 20:36 #17885537nog een probleem tegen gekomen krijg mijn stuur en niet af :???:
heb de moer los gedraaid maar het stuur wilt er niet af komen heb met een rubbere hamer geprobeerd
vergeefs en toen kruip olie tussen gespoten ff gewacht en weer geprobeerd en weer niksweten julij hier raar mee ???
10 mei 2011 om 20:41 #17885538met lopende motor werkt de bekrachtiging en moet hij dus het eerste stuk helpen met naar beneden gaan. vervolgens naarmate je dieper trapt gaat het weer meer tegendruk geven (stationair)
als ik hem start gaat die een stukje naar bende dat klopt en zo gouw als ik hem in trap kan ik hem een heel stuk intrappen en tegen druk doet die bijna niet
10 mei 2011 om 20:57 #17885517in dat geval kan je ergens een lek hebben of zit er mogelijk lucht in de leidingen.
alles dus even nalopen en remolie verversen en ontluchten. (ook dit kan zoiezo geen kwaad na al die tijd niksdoen)probeer ook even een stukje te rijden en paar keer te remmen. vervolgens even rondje om de auto heenlopen en voelen of de schijven ongeveer even warm zijn. als er b.v. een koude(re) bijzit weet je dat die remklauw niet naar behoren werkt.
p.s. wat ben ik blij dat ik dit allemaal achter de rug heb. al die problemen klinken wel erg bekend.
mijne had ook paar jaar stilgestaan en niks werkte meer naar behoren :cry10 mei 2011 om 21:01 #17885539oh ja,
stuur kan akelig vastzitten. truuk is moer precies tot einde schroefdraad te draaien,vervolgens je knieen achter je stuur te zetten en zo veel mogelijk kracht op uitoefenen. als je dan paar klappen op de bout/moer geeft springt hij meestal wel los.
koste mij dag spierpijn in mn bovenbenen maar los was ie :-P
10 mei 2011 om 21:10 #17885540oke badankt !!! ik zal dat morgen is gaan testen en dan als er iets mis is als eerste keer kijken om hem te ontluchten en remblokken vervang ik toch 100% zeker
en zit ik met nog 1 probleem de benzine meter doet het niet en de temperatuur meter ook niet !is gewoon een auto met wat werk !!
maar staat de prijs ook voor he
moet nu nog vervangen remblokken dynamo abs pomp en kleppendeksel pakking dat ga ik morgen allemaal halen!
en donderdag ff kijken op de sloop voor claxon in het stuur een lampe kapje en klepke op de site skirt een knopje voor het mislicht ff lampjes er in zetten
en nog ff spuitbusje verf halen voor het geplamuurde stuk te spuite en vernis -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.