calibra 2.0i versnellingbak

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra 2.0i versnellingbak

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253283
    mitch1995
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2011

      ik heb een paar vragen.
      ik heb nog een x20xev motor liggen ist deze zo in te bouwen in een calibra als er nu een c20ne motor in licht.
      iemand mischien ervaring mee..

      en anderes eventueel aleen de bak of deze gelijk is.

      #18080544
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Origineel bijgeleverde bak op de X20XEV is langer (in de ratio’s, niet fysiek).
        Daar hoort een F20 bak op te zitten en de C20NE heeft normaal een F18.
        Ze zijn verder wel gelijk van formaat en montage, dus je kan die bakken met elkaar uitwisselen, geen probleem.

        Met welke achterliggende gedachte wil je een X20XEV inbouwen trouwens?
        Want sneller dan een C20NE issie niet, ondanks meer PeeKaatjes. (minder koppel, kortere vermogensband met een latere start)
        Het enige waar een X20XEV interessant voor is, is voor verbruik.
        Wil je sneller, pak dan een C20XE, die zijn wel een aardig stuk sneller.

        #18080545
        mitch1995
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 May 2011

          oke. ja het probleem is ik wil een calibra kopen.
          en ik heb thuis nog een x20xev liggen met bak vandaar. ik kom er niet vanaf daarom wil ik hem ombouwen
          en zoon 8 klepper vind ik zelf helemaal niks.

          #18080546
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            De Calibra’s C20NE die ik hier gehad heb hadden een F16bak erop..

            De F18 is de vervangen voor zowel de F16 als F18, deze is vanaf 1994 standaard geworden op bijde typen motoren.. (2.0i 8V en 2.0 16V)

            Willem

            #18080547
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              nou,ik heb een cali met c20ne en een met een x20xev gehad,vond de c20ne een veel fijnere motor. Had onderin tenminste al kracht,bij de xev moest je echt veel verder in de toeren. Scheelt qua snelheid niet veel,topvermogen is wat hoger maar echt merken doe je het niet.
              De c20ne was wel veel betrouwbaarder,de x20xev was steeds wat mee,sensor hier,sensor daar,uitlaatspruitstuk gescheurd,olieverbruik ,nee als ik voor een cali in de race was ging ik voor een c20ne. Racekanonnen zijn het geen van beid,als je dat wilt moet je een turbo nemen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.