Calibra 2.0i 8v – M'n rijdende project

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra 2.0i 8v – M'n rijdende project

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17714952
    2slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 October 2006

      [rquote=1905104&tid=131789&author=InjectTheVenom][rquote=1905086&tid=131789&author=McKaamos]Sja, je moet ergens beginnen, InjectTheVenom ;) is nieuw voor mij, dus het voelt als een prestatie :P[/quote]

      Vette kick krijg je van zoiets he :afro Ik deed het eerst altijd zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt en heb mijn huidige methode bij puur toeval ontdekt toen ik een ingeving kreeg, werkt perfect.[/rquote]

      Helemaal mee eens. heb maandag zelf mn schijven en blokken vervangen. Had ik nog nooit gedaan, wel gelukt, doet je best wel goed zeg maar. :D

      #17714953
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Ik zeg altijd maar zo, sleutelen is net als LEGO :D Soms kost het wat meer moeite maar het principe blijft gelden.

        #17714954
        2slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2006

          Mijn mot moet ik soms voor me zelf wel eens luid herhalen voor dat ik het opgeef: ”Wat in elkaar kan kan ook uit elkaar.”

          #17714955
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            En sinds vanochtend: Nieuwe velgen met nieuwe banden :)

            Moet alleen nog ff naafdopjes hebben, maar die zijn al besteld.

            En ja, ik weet het, hij ziet er iets groezelig uit, hij moet nog weer gewassen en gewaxt worden. Had ik 3 weken terug al gedaan en nu mag hij alweer…
            Klote regen met saharazand :swear

            #17714956
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Zo, nieuwe update :)

              Ik zat al een tijdje te kijken waarom er schimmel aan de onderkant van m’n achterklep zat. Blijkt dat het doorvoer gaatje voor de remlicht kabel van de spoiler lekt. Vandaag maar even de boel losgehaald om schoon te maken en het gaatje af te kitten.
              Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een remlicht flitser te installeren.

              Hij is aan m’n derde remlicht gekoppeld en laat hem 5 keer flitsen als ik rem. Daarna brand hij constant tot ik de rem weer los laat.
              Trap ik nog een keer op de rem binnen 7 seconden, dan flits hij niet.
              Een beetje zoals het systeem op de nieuwste Astra’s :)

              [youtube:39j0b3ku]http://www.youtube.com/watch?v=1_IqOV9GP6Y[/youtube:39j0b3ku]

              #17714957
              woltrazz
                Lid sinds:
                23 February 2011

                Is net een TL balk als je dat zo ziet dat knipperen voordat die aangaat :agent

                #17714958
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Haha, jah, op het filmpje lijkt dat heel erg idd :P
                  In het echt ziet het er wel minder spastisch uit, zeg maar ;) Helaas is m’n mobiel niet zo heel geweldig als het wat minder helder buiten is, daardoor lijkt hij ook niet goed te doven op het fimpje, maar dat doettie in het echt veel beter.

                  #17714959
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Zo, nieuwe update :)

                    Pasgeleden:
                    -Benzinefilter vervangen
                    -Injectiereiniger in de tank
                    -Oliewissel met motorflush. Nu nog even goedkope meuk olie van de Action als spoelmiddel, binnenkort nog een wissel naar Valvoline volsyntheet
                    -Nieuwe oliefilter
                    -Magnetische carterplug geplaatst
                    -Bougies vervangen. Daarbij er wel achter gekomen dat bougiegat 2 slechte draad heeft. Dat wordt waarschijnlijk een bus inpersen en nieuwe draad tappen… Het zit nu wel, maar tis geen goed gevoel.
                    -Nieuw kleppendekselpakking gemonteerd en de buitenkant van de kop schoongemaakt zodat ik eventuele lekken kan spotten.
                    -Carter ontluchting schoon gemaakt en nieuwe kleppendekselboutjes (RVS inbusjes) er in gezet

                    Gisteren:
                    -Sportfilter vervangen door een originele bak met schoon filter
                    -Er achter gekomen dat er een scheurtje in m’n luchtslang zit, dus voorlopig maar even dichtgemaakt met ducttape.
                    -Gasklep schoongemaakt (zonder demonteren, was niet echt vies, maar ff doek er door met remmenreiniger)
                    -Interieurfilter vervangen (god, wat was dat ding verschrikkelijk smerig :X )
                    -Xenon ballasts vervangen omdat de oude niet goed ontstaken. Nieuwe meteen 90 graden gedraaid geplaatst zodat er nog een tweede set bij kan.

                    Olie is nogsteeds prachtig goudkleurig, dus dat raakt blijkbaar niet snel vervuild. Dat betekent geen lekken, overmatige slijtage, etc :) very happy :)

                    Om het helemaal op orde te krijgen nu dus alleen nog:
                    -Oliewissel naar volsyntheet
                    -Airco repareren
                    -Grotere remmen er onder
                    -Xenon mistlichten
                    -Koelsysteem een keertje flushen
                    -Alarm er in bouwen
                    -Nieuwe luchtstlang of RVS pijp

                    #17714960
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Zo, en nu met RVS inlaatpijp :P
                      Moest vandaag ff van huis, dus maar ff langs NLPower gereden en daar een RVS inlaatpijpje opgehaald. Meteen ff een stukje race-gaas mee genomen.
                      Wanneer ik de airco ga fixen gaat er ook een stukje gaas in het onderste bumpergat om de airco radiator te beschermen tegen steenslag. Ben bang dat de airco anders binnen no-time alweer leeg loopt door steenslag op de radiator.
                      Misschien is het wat sjonnie-achtig om gaas er in te doen, maar het zit in ieder geval uit het zicht en het is zwart gaas op een donkere plek zodat je er niks van ziet :)

                      Zat wel een slang aansluiting op de pijp ivm Astra’s en Kadettjes met een C20NE die daar de carterontluchting aangesloten hebben zitten, blijkbaar.
                      Even afgedopt met een chrome volumeknop dopje van een gitaar. Even wat kit er om, stukje heatshrink daar weer om en het past strak er in.
                      Toen ff met kit in het gat vastgemaakt (zit een lipje achter, schiet niet naar binnen) en de buitenkant ook even voorzien van een beetje kit en heatshrink zodattie er niet onverhoopt naar buiten uit kan vallen.

                      #17714961
                      woltrazz
                        Lid sinds:
                        23 February 2011

                        Weer lekker druk :thumb
                        Ik denk dat een nieuwe kleppendeksel wel mooier staat.
                        Krijgt het een wat frisser uiterlijk :thumb :thumb

                        #17714962
                        McKaamos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 December 2009

                          Das wel zo ja, maja, das weer extra kosten en dit deksel werkt nog prima ;)
                          Desnoods jas ik er eens een dremel met polijstborstel overheen om de aanslag te verwijderen.
                          Hij is in ieder geval schoon en droog, zodat ik eventuele lekken kan spotten :)

                          Btw, heb de laatste tijd last van een bestuurdersdeur raam die niet altijd lekker sluit.
                          Hij gaat het laatste stukje stroever als eerder en soms wil hij niet helemaal dicht. Als ik op de knop druk, gaat hij omhoog tot hij niet verder wil en gaat dan terug naar de oude positie.
                          Met de deur open gaat hij wel altijd goed.
                          Wat moet ik bijstellen/afstellen om daar van af te zijn?

                          #17714963
                          drakos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 December 2010

                            heb hetzelfde probleem, los het meestal tijdelijk op door hem opnieuw in te stellen als de deur open staat (knop paar sec ingedrukt houden)
                            ook heb ik zo’n knopje erachter zitten waardoor hij geforceerd dichtgaat.

                            een echte oplossing heb ik nog niet (ook nog niet naar gezocht, heb wel grotere irritaties aan de auto :-P )

                            #17714964
                            McKaamos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 December 2009

                              Probleem is er nogsteeds met het raam, maargoed, zal wel een keer tijd voor komen om dat fatsoenlijk na te kijken ;)

                              Heb pasgeleden even een tweede setje Xenon lampen ingebouwd. Dit keer 6000K H3 lampjes in de mistlichten, dus ik heb nu 4 oogjes met Xenon :)
                              Ook al getest op verblinding e.d. maar de mistlichten staan standaard lager als de dimlichten. En uiteraard zit er een projectorlens omheen, dus strooilicht is minimaal :)

                              Midden voor op koplamphoogte:

                              Verblindingstestje, recht in de lamp kijken met de camera in de bundel:

                              Tweede deel van de test, nu met de camera 5cm hoger. Verblindingsfactor bijna helemaal weg :) Zit nog niet boven de rand van de motorkap :D

                              Heb geen derde foto, maar zodra ik nog eens 2cm hoger ga zitten met de camera, precies op de hoogte van de rand van de motorkap, is er helemaal niets meer te zien van het vlekken-effect en is de verblinding helemaal weg :D

                              Oh, en for the record, das het dimlicht. De mistlichten moest ik verder naar beneden om de effecten van verblinding te fotograferen.

                              :wub Projectie lenzen :wub

                              #17714965
                              re2flex
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 October 2011

                                Echt netjes hoor :thumbup

                              14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.