Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0i 8v – M'n rijdende project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2010 om 11:37 #17714927
Zo, de beloofde update :)
Mooi setje helderwitte Xenon lampen ingebouwd als dimlicht. 6000K. Geen lelijke blauwe gloed, strak afgesteld zodat het niet verblind :) Daarbij een setje T10 helderwitte leds als stadslicht en witte hallogeen voor het grootlicht.
Hallogeen heb ik gekozen omdat Xenon opstart tijd nodig heeft en slecht kan tegen pulsen. Je kan er dus niet mee seinen. De puls is slecht en ze schakelen niet eens aan als je minder dan 1 seconde stroom geeft.
Lokatie van de Ballast units. Gelukkig heb ik gekozen voor slimline en die bleek ik prachtig bovenop de koplamp kwijt te kunnen met het bijgeleverde dubbelzeidige tape. Draadjes met een tiewrap vlak na de ballast vast gezet zodat (in het geval dat de tape loskomt) de ballast niet kan gaan schuiven.
Water komt er ook niet bij omdat aan de rand van de motorkap een rubber strip zit die de ruimte tussen de lamp en de kap dicht maakt. En daarbij zijn de ballasts waterdicht.
1 oktober 2010 om 14:54 #17714928Mooie plek om ze te verstoppen:thumbup
1 oktober 2010 om 15:19 #17714929Dank u! :)
Ik zat al te martelen om te kijken of ik het ergens tegen de binnenkant van de motorruimte geplakt kon krijgen en toen zag ik die ruimte.2 oktober 2010 om 09:44 #17714930Nette oplossing voor die ballasten.
Wat voor xenon heb je, en waar besteld/gekocht??
Ik ben namelijk ook op zoek naar een setje (H1 toch?).2 oktober 2010 om 20:12 #17714931Het is een setje van de Automat. Merk/type zou ik even moeten opzoeken.
Ze hebben ze in ieder geval met normale ballast en met slimline (compacte) ballast.
Er zijn meer merken die slimline versies leveren omdat veel auto’s tegenwoordig weinig ruimte hebben. Dat is dus sowieso een aarader.17 november 2010 om 21:06 #17714932Zo, vandaag weer bezig geweest met het scheur-ijzer :P
Vernieuwd! Nu met winterbandjes! Wel op de originele velgen, dus hij ziet er nogsteeds niet anders uit ;)
Oh, en Wim-V6: Nu hangtie wel recht! ;)Verder heb ik van Lucas een interieur overgenomen.
M’n voorstoelen waren niet helemaal lekker meer. Zagen er wel redelijk uit, maar technisch was het een ander verhaal.
De bijrijdersstoel zat niet lekker in z’n scharnieren waardoor de stoel nogal eens scheef zat. Dat zit natuurlijk niet lekker.
De bestuurdersstoel had een ingezakte wang (instapschade) en er was ook iets mafs met de rechter steun aan de rugleuning. Die deed “Knak!” als je er tegen duwde.
Even een busje interieurreiniger op de stoelen gespoten, gewoon omdat het kan en omdat het dan zo lekker naar nieuwe auto ruikt :PDaarna aan de slag gegaan want de nieuwe stoelen hadden geen gordel-voorspanner maar wel allebij hoogteverstelling.
Ik dacht slim te zijn en de spanner zelf op de nieuwe stoelen te zetten, maar na een hoop gepruts bleek dat niet te gaan ivm missende montagegaatjes enzo.
Dus toen maar de rails van m’n oude stoelen er onder gemonteerd want ik heb toch liever de spanner dan hoogteverstelling. Veiligheid voor alles ;)
Out with the old, in with the new! :)Meteen de gelegenheid maar even gebruikt om de tapijtjes in te spuiten met reiniger waardoor wat zwarte strepen er uit gegaan zijn en de verkleuring iets minder is. Maargoed, het blijft en dat mag ook wel met een 16 jaar oude auto. Het ziet er in ieder geval weer netjes uit :)
17 november 2010 om 23:09 #17714933Wel leuk om m’n interieur weer te zien. Lukt het met inbouwen? Ik heb maar even je hele topic doorgelezen, en je bent echt goed bezig met je auto! Was jammer dat het donker was, en ik hem niet goed kon zien zaterdag.
Ik heb echt precies hetzelfde probleem gehad met die stoelen. Uiteindelijk heb ik er ook voor gekozen om de gordelspanners te houden en maar één in hoogte verstelbare stoel te hebben.
18 november 2010 om 06:21 #17714934Ja hoor, is prima gelukt :)
De boel overbouwen is opzich een kwestie van 2 plasticjes en 4 bouten per stoel, dus als je snel bent kan je het in een half uur klaar hebben.
Ik heb zelf eerst een poging gedaan om de spanners over te zetten, en toen dat niet ging heb ik de rails overgezet, en dan ben je iets langer bezig. Daarbij ook nog aan het poetsen en stofzuigen geweest dus uiteindelijk heeft het de hele middag gekost :PIdd wel jammer dat het donker was, Kon die van jou ook niet heel erg goed bekijken, maar voor wat ik kon zien is die van jou ook super netjes :)
18 november 2010 om 11:39 #17714935origineel gepost door McKaamos
Ik heb zelf eerst een poging gedaan om de spanners over te zetten, en toen dat niet ging heb ik de rails overgezet, en dan ben je iets langer bezig.Die gedachte ha dik 4 jaar terug ook, zet het wel even over. Mare nee dat werd em niet.
Heb inmiddels wel de passagierskant met gordelspanner erin en hoogte verstelling. ;)
18 november 2010 om 16:56 #17714936Ah jah :) naja, het is een leuk extratje als het kan, maar ik zit toch 9 van de 10 keer alleen in de auto.
Kreeg al wel de tip dat Boomkamp eventueel frames met spanner en hoogteregeling kan leveren. Maargoed, dan kost het weer extra, en dat heb ik er dan net weer niet voor over.18 november 2010 om 18:10 #17714937Als je MP in de gaten houd dan sla je je slag nog wel eens. Heb er zelfs nog 1 gehad maar die heb ik aan een vriend van me gegeven.
Ik zit overigens ook vaak alleen in de auto, maar alle opties zijn welkom in mijn Calibra :D
19 november 2010 om 16:21 #17714938Das ook wel weer zo, opties zijn altijd welkom, maar geld is ook een punt ;)
Ik zit op het moment nog even ergens achteraan wat ik belangrijker vind dan een optie waar ik zelf geen lol van heb ;) De auto verkopen doe ik ook niet in de nabije toekomst (en als het even kan helemaal nooit, tot het ding total loss is) dus extra opties om de verkoopwaarde omhoog te krikken heb ik ook niet nodig :PMaargoed, als ik er ooit tegenaan loop voor weinig doe ik het waarschijnlijk wel, maar eerst staan er andere zaken op de agenda :)
19 november 2010 om 17:12 #17714939Leuke updates.
Ik heb ook een ander interieur voor mijn calibra gekocht, via mp.
Deze moet ik er alleen nog een keer inzetten.
Daarbij ook de rails overzetten van het interieur wat er nu inzit.Verder leuk topic, keep up the good work!!
19 november 2010 om 21:48 #17714940origineel gepost door McKaamos
Yup, alleen ff de handrem laten bijstellen.
Moet met de klauwen er af, en die kreeg ik er met geen mogelijkheid af.
Verder was het met vlag en wimpel.Tijdens de vier-gas-test hoorde ik de wagen wel vanuit de showroom brullen :P
Anyway, het halen van de APK heb ik maar even opgevat als vrijbriefje om geld uit te geven. Dus er komt binnenkort weer een update :)
ff snel tussendoor, voor het bijstellen hoeft de klauw niet gedemonteerd te worden. alleen je wiel even er af halen en door de boutgaten een lange schroevendraaier steken en het tandwieltjje opdraaien tot de schijf vast zit. daarna 5 tot 7 klikjes terugdraaien en de handrem staat perfect afgesteld.
verders zeer nette wagen en ga zo door met de updates.
grtz bjorn
23 november 2010 om 20:00 #17714941Hardcorehell: Nice :) dus nog even en jouw Calibra is ook weer voorzien van een vers interieur :)
Is trouwens dodelijk simpel. Vier bouten van 13mm, zowel aan de rail->auto verbinding als de stoel->rail verbinding.
Als je verder geen draden hebt (voor verwarmd leer) is het in een half uurtje te regelen.Dudie-C20NE: Ah, naja, ik heb het samen met de APK laten doen. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer.
Ik dacht dat de klauw los moest om de schijf er af te halen zodat je erbij kon.
Thanks voor het compliment :)23 november 2010 om 20:10 #17714942Maar hoe haal je die lange kap aan de dorpel kant los zonder de fixeerclipjes finaal af te breken :hmmz Heb het ooit eens zo voorzichtig mogelijk geprobeerd maar waar de rail kap aan de achterkant van de stoel in het frame klikt brak het finaal af.
23 november 2010 om 20:22 #17714943Schroefje aan de voorkant losdraaien, kap voorzichtig naar de deur trekken en dan voorzichtig een tik naar achteren geven. Er zit een klein nokje op die aan de achterkant van de rail onder een stukje metaal schuift.
De andere kant zit ook een klepje op, achter de stoel. Die zit met twee nokjes vast die je van buitenaf met een klein plat schroevendraaiertje naar je toe kan wippen en dan popt dat ook zo los.8 december 2010 om 21:13 #17714944Ok, ik heb een probleempje met m’n Calibra.
Tot voor kort gingen de check-control lampjes branden als ik de auto op het contact zette. Die vielen daarna weer uit, met uitzondering van de remlicht controle die pas uitviel nadat de rem 1 keer aangeraakt was.
Dat laatste schijnt zo te horen, dat doet die van lucas- ook, net als de Astra G van m’n pa (display “remlicht controle” tot de rem 1 keer ingedrukt is.).Nu gaan geen van die lampjes nog aan. Ik heb even snel in de zekeringkast gekeken en daar lijkt alles goed te zijn.
Ik moet nog wel even beter checken en in het boekje kijken welke zekering ik precies moet controleren. Ze zijn niet allemaal hetzelfde type dus niet van allemaal is het goed van de bovenkant te zien welke goed zijn.
Ruitenwissen vloeistof stond daarom ook erg laag, ik wist niet dattie leeg was. Gelukkig check ik elke week wel ;)Iemand die mij kan vertellen waar het aan zou kunnen liggen, behalve de zekeringen?
1 april 2011 om 17:02 #17714945Zo, na lange tijd weer een update.
M’n wielen (TSW Venom, 7Jx17 ET49) zijn naar de poedercoater geweest en vandaag weer opgehaald.
Nog even een setje banden erbij bestellen en die er op laten leggen. Volgende week weer op zomerbandjes :)
Ook even bezig geweest met een setje Astra G remklauwen voor m’n Meriva 1.8i remschijven (280mm). Er is er nu 1 helemaal klaar en gereviseerd.
Helaas vernam ik van Project dat dit niet zou gaan passen. Na wat onderzoek in m’n werkplaatshandboek lijkt het er idd op dat de montagegaten anders zijn. Daar moet ik dus ff een oplossing voor fixen. Ofwel een setje adapterbeugels, danwel een setje Calibra/Vectra turbo klauwen.
In het laatste geval was het in ieder geval een goedkoop leerprojectje. Remklauwen reviseren voor dummies :PEditje: Owjah, zo zagen de klauwen er uit toen ik ze net had en uit elkaar aan het halen was.
Ouch… ranzig!
1 april 2011 om 18:13 #17714946Netjes.
Waarom niet direct Calibra turbo klauwen? Heb ik ook.
Zelf denk ik dat zilverkleurige klauwen mooier kleuren bij de auto.
1 april 2011 om 18:24 #17714947Remklauw reviseren is peanuts :D Zuiger er voorzichtig uit jagen met perslucht, nieuw rubber + stofhoesje er in, zuiger kaarsrecht tegen het rubber plaatsen gevolgd door een mooi stuk speciaal terugdraai gereedschap (ja weet zo ook niet hoe dat ding met schroefdraad precies heet) waarmee je deze langzaam terug op zijn plaats drukt en klaar ben je!
1 april 2011 om 18:41 #17714948Sja, je moet ergens beginnen, InjectTheVenom ;) is nieuw voor mij, dus het voelt als een prestatie :P
2Slow: Omdat deze klauwen dezelfde maat schijven lusten, maar wel stukken goedkoper zijn om aan te komen. Plus, ik dacht dat ze zouden passen, maar dat is waarschijnlijk toch niet zo. Valt wel op te lossen, dus sja, heel erg is het ook niet.
Zilver is wel een mogelijkheid, maar ik wil juist zoveel mogelijk grijs en zilver wegwerken. Het komt helemaal nergens anders in de auto terug en dan steekt het me juist teveel af.1 april 2011 om 18:43 #17714949Die klauwtjes die ik gister gepakt heb van de sloop passen iig op mn corsa b fuseepoten.
calibra poten zijn toch anders? zoals bij een vectra?
ALs ik ga meten kan ik max een schijf kwijt van 290mm. En moet een spoorverbreder gaan gebruiken omdat anders de klauw op de velg draait :P
Ik heb alleen niet goed gekeken wat voor auto het precies was, denk dat ik morgen op de sloop ben dan kan ik ff snel kijken.
1 april 2011 om 18:47 #17714950Welke klauwen zijn dat? Ook Astra G 2.0+ klauwen?
Want ik had nog een paar kopietjes van m’n werkplaatshandboek in de schuur liggen en daarop lijken de bevestigingspunten dichter bij elkaar te liggen. Maja, die foto’s zijn ingezoomd en niet mooi in proportie. Dus aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen passen. Project zegt van niet iig.Calibrapoten zijn idd zoals een Vectra A. Is eigenlijk exact dezelfde auto, maar dan met een sportcoupé body er op geparkeerd.
De standaard schijven en klauwen van een Calibra 8v en 16v zouden rechtstreeks over moeten kunnen op een Corsa A/B, dus als Astra G bij jou past, moet dat bij mij ook passen.Owjah, ik heb vandaag ook nog een pakje van Mtech binnen gekregen. Pasringen voor de remschijven en een magnetische carterplug.
Dus zodra ik de klauwen klaar heb zou het in princiepe direct gemonteerd kunnen worden :)1 april 2011 om 19:07 #17714951[rquote=1905086&tid=131789&author=McKaamos]Sja, je moet ergens beginnen, InjectTheVenom ;) is nieuw voor mij, dus het voelt als een prestatie :P[/quote]
Vette kick krijg je van zoiets he :afro Ik deed het eerst altijd zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt en heb mijn huidige methode bij puur toeval ontdekt toen ik een ingeving kreeg, werkt perfect.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.